Какво шпионираха двата шпионина в Йерихон
Целта на двамата свидетеля не е била да разгледат укрепленията или източника на вода в града, а да намерят хора, които да повярват, че ще има нападение и то от от Бога и хора носещи със себе си Закона свален от небето. Посланието им е било елементарно, стояли са на улицата и са уверявали хората, че града ще бъде унищожен, без да уточняват как, кога и от кой. Само Рахав се е заинтересувала и ги е приела, тогава Салмон и Елимелех са обяснили на нея и и невръстната и сестра Наоми за нападението и силата свалена от небето. Рахаб не само повярва за нападението, но и в това че ще бъде успешно поради Божията помощ. И тук все пак намерих пикантно място в Писанията, въпреки че всички други ги изхвърлих. Младата жена все още неомъжената, а не „блудница“ Рахаб не само ги приема в дома си, но и се отдава на Салмон тогава също ерген. Тогава се ражда споменавания анонимен "по-близък" сродник на Рут. Едва втория им син роден вече във Витлеем е Вооз, ето защо той иска благословия и разрешение от по големия си брат за да се ожени за Рут и така да продължи родът на втория свидетел, техния чичо Елимелех.
Ситуацията в Йерихон е свързана със смъртта на Христос и двамата "разбойника" на кръста на голгота, като двамата разпънати с него са олицетворявали двамата свидетели-шпиони в Йерихон.
Двамата разпънати да са били моавци въведени от Христос на забранената територия да свидетелстват и на святото място точно по време на преместването на скинията и на свещенниците. Ситуацията е била малко комична, но не и неуместна, двамата моавци са разбрали че точно тогава е времето да се появи Месиата или човекът заместващ Авел, подобно на мен и те са изчислили че тогава е времето 4000 години след смъртта на Авел и 2000 години след символичната жертва на Исаак на Мория. Както и 3000 години след смъртта на Кайн и 1000 години след първата жертва в новопостроения Храм.
Подобно на Салмон и Елимелех те са били "свидетели за Христос", но са били отхвърлени, никой не се интересувал от техните изчисления, смятали са че служението на Храма и изпълнението на Заповедите е било много по важно. Все пак там по пътя за Йерусалим Христос ги среща на новото си магаре, уверява ги че и той вярва в това което те говорят, но не им казва, че именно той е този Месия, дошъл да замести Авел. И им предлага да им помогне да проникнат на самия хълм за да могат да говорят със свещениците и да видят сами Месията, ако той се появи там. Даже им споменава, че биха имали възможност да наблюдават и самата жертва, която ще доведе до възкресението на Авел, което е комично, защото и те двамата са щели да бъдат жертви заедно с Месията. Когато се появяват на Хълма до самия Храм, свещениците са били ядосани като виждат двама чужденци на това свято място, започват да ги пъдят и решават да разберат кой ги е довел до тук. Точно в този момент се появява и Христос, като тържествено заявява, че именно той им е помогнал да стигнат до тук, и именно той е Месията, който има да дойде, сега е неговото време, Той е новият Авел. Чувайки това тълпата решава, че това са осквернители, като вероятно главния аргумент е бил, че новият Авел е трябвало да бъде напълно различен от тях, а Иесус се ражда като сит. Тогава ги завеждат и тримата на мястото където са били заклани жертвените агнета и ги разпъват там на същото място където Авраам за първи път заколи овена с тръни в рогата си на мястото на сина си.
New testament, Jesus,
No comments:
Post a Comment