*-*-*
Използване на числата за символизъм в Библията
Най-политизираните цифри в Библията 5 и 4
Йоан 4:18 и 5:2 числото 5 е известно с петте хляба от глава шест на евангелието. Но тук смисълът е същият както в глава 6, обясненито е по долу.
Йоан 6:9-16, Матея 14:17-21, 16:9, Марк 6:38-44, 8;19, Лука 9:13-16.
Points of Interest from the Story of Jesus Feeding the 5000
Чудотворните нахранения с 5 хляба и две риби има символизъм най-вече за Англия. Националната храна на острова е “фиш & чипс”, но това е в момента, в миналото вместо картофи е имало хляб. В 4-те Евангелия, веднъж на 5000 и на друго място на 4000 срещано само в Матей и Марк са символи изцяло с политически, не с някакви математически или духовен символизъм. Множеството от 5000 души символизира петте югозападни провинции противници на обединението на острова. Петте хляба идващи от горе са символ на духовната цел на обединението, двете риби символизират идеята за равнопоставеност на двата противостоящи региона. Както и създаването на обединение, в което всички региони ще имат равноправни и еднакво представителство в парламента. В миналото политическата и икономическа ситуация е поставяла югозападните региони в зависимост от Йоркшир и Линкълншир. От своя страна провинциалната олигархия в Девъншир и Съмърсетшир е презирала и считала за диваци новоизлюпените кланове на северните и източни региони. 12-те коша в хлебни останки, които са напълнени след нахранването символизират резултатът от обединението, на което те се противопоставят. 4000 хиляди, които са нахранени в Матей и Марк символизират двете централни сега северноанглийски провинции. Евангелието от Матей е написано в чест на университета в Камбридж, а Марк на Дърам. С това чудотворно нахранване и събирането на седем кошници с хлебни останки се отбелязва завършването на обединението на острова в началото на 19-ти век.
Числото пет се ползва с политически цели и на други места в текста на писанията. За сега със сигурност съм намерил политически символизъм в числото 5 в целият НЗ. В СЗ се намира само в книгите Битие, Исус Навиев Съдии, 1Самуил, Йов, Естир и един стих в 1Летописи. На другите места в текста на СЗ числото е част от описания.
В СЗ в 1Цр.6 се соменава за 5 града и началници на филистимците, като и свързаната с това история с пет мишки хемороиди. Явен образ за унижение на сепаратистите от югозапада на страната. В НЗ апостол Павел освен до римляните и коринтяните изпраща и още пет послания общо седем до галатяни, ефесяни, солунци, филипяни и колосяни. Тези градове са пак образи на петте провинции на югозапада на Англия.
Матея 25:2-20, Лука 16:28, 19:18-19, Талантите в матея са като паундовете в Лука. И в двата случая според мен се говори за петте югозападни провинции. Спечелилият пет таланта/паунда е образ за равноправието на провинциите, независимо дали са били приети в предишният съюз. Петте братя на богаташа в пъкала са образ за наказанието за спаратистите.
Битие 14:9 Чтиримата крале са съюзите на централните и източните региони, птимата крале са югозападният съюз.
Битие 18:27-28 Не случайно се започва със 50 и се продължава с 45 праведника, числото 5 е за съюзът на петте югозападни регона. Пасажа завършва със споменаване на 10 праведника, за да се наблегне на насправедливото отножение към съседите.
Битие 47:24-25, 45:11, 22, 47:2, както и в 1 и 2 Самуил споменаването на числото пет има отношение към регионът от пет провинции.
2 Samuel 2:23, 4:6, 20:10,
1 Летописи 2:4 пете сина на Юда са споменати като цифра тук, но историята им е разказана в Битие 38. История за създаването на югозападният съюз от гледна точка на съперниците от централният.
Йов 1:3 се споменава за пет хляди бика и магарета. Стихът ни изброява 4-те университета в Англия, овцте са символ на Дърам, камилите на Камбридж, биковете на Оксфорд, магаретата на Лондон. Загубата на този добитък е образ за откъсането на униерситетите от шапката и финансирането на църквата и преминаване към парламента. Самото име Йов все пак предполагам е образ за името на колежа Балиол в Оксфорд, приятелите на Йов, които го успокояват са старите философски колежи съпернци на Балиол като Ариел, Унивърсити, Корпус Кристи. В последствие към тях се добавя и четвърти персонаж образ на колежът Мертон. Фразата сред жителите на “изтока” е типично английйска. Никъде по света в миналото регион не е получавал име според посоката на света или поне се указва на изток от какво е.
Амос е гоедар и берач на черници това указва сигурна връзка с Оксфорд и писменното творчество. Изобличаването на три прстъпления и дори четири както се повтаря за различни градове е някава неясна за сега критика към различните колежи. Самото име Амос е вроятно сложн код за името бАлиОл. Странният стих за падналата Давидова скиния е послание за съживяването на църквите в югозапада, които са имали в миналото голяма и мощтна организация, но след обединението са западнали.
*-*-*-*
Числото на народа 12
Сега прегледах по-вниматлно споменаването на цифри в текста на цялата Библия и намирам, че специално числата пет и четири, като символи за отделни региони се ползват само в тези два случая за чудотворни нахранвания на множества хора. Споменаването на числото 12 в този и почти всички други случаи в текста е изключително като символизъм за обединеното кралство на Англия. В миналото е имало сериозни сили противници на политическото и религиозно единство. Още от самото начало на споменаване на числото 12. От войната на Ходологомор, след това на 12 сина на Исмаил, а в последствие на 12-те сина Яков и от там на 12 племена и представителите им. В Новият Завет на 12 апостола и дори в 12-те коша с хлебни остатъци.
Да отмъстиш на Ламех и политическият символизъм в числото 7
Политическият символизъм е най-явно застъпен в употребата на числото седем.
Аз разкрих истинският символизъм на седмицата чрез кода на планетите и той е в изобразяване на злото, смъртта и наказанието за греховете в този свят. На линка са показани всичките 562 стиха, в които числото седем се намира в КДВ. Прави впечатление, че никое друго число не е толкова добре изразено и поставено като средство за символизиране на нещо, както седмицата. Числото 10 е много по-важно, то съдържа седмицата, но авторите на Библията са ползвали седем като символ на политическото обединение на острова. Числото 12 служи като символ на народното единство, а политическото обединение е в седмицата.
То се ползва по няколко начина. Югозападните региони общо 5 провинции формират съюз. Като същевременно други два съюза са образувани в източните и централните (северните) региони. В малко по-късен етап на историята, когато е основан град Лондон, югозападните региони се разглеждат като едно общо, докато северните са разделени на две части Йоркшир и Ланкашър. Източните на три части Линкълншир, Фолкшир, заедно с Кембриджшир и регионът Секс. Сега той е разделен на Есекс и Съсекс, което означава източен и южен шести регион. На линка церемониалните провинция в Англия са номерирани за числото 7.
Специално в НЗ и в Петокнижието, както и книгите Исус Навиев и Рут числото седем се ползва изключително за образ на единият политически съюз. В пророческите, поетичните и някои исторически книги седмицата се среща в някакво изброяване, без политически символизъм. Според мен най-интересното или странно място, където се полза седмица в случая на Ламех Бт.4 и в отговора на Христос на въпроса за прошката от Петър в Мт.18:21,22. И двата случая се ползват като предупреждение срещу личното отмъщение. Вендетата се забранява и отмъстителя са предупреждава, че наказанието за грехове е дело на държавните органи, не лична задача.
Смисълът на името Lamech = HouseS of parLiAMmEnt . Като родословие той е седмият от своя създател Кайн, защото с числото седем се дава легитимност за парламента. Създателите не са могли да съберат представители от всички провинции в самото начало. Убитият безименен младеж, за когото се споменава е пак същият Авел от предната глава. Каин е изобразен като земевладелец и той представя началото на средата, в която се е зародила идеята за общ национален парламент. Авел пастирът по-малкия брат е образ на старите църковни общности, а двете жени с имена Adah and Zillah са образи на архиепископите на Йорк и Кент.
Въпросът на Петър в Mатея и оговорът със седмиците е отностно ситуацията по това време в която различните провинции са били третирани по различен начин.
Други числа
Все още не мога да установя дали има вложен смисъл в числото 18 в Бт.14:14 и в Лк.3:11, както и в числото 38 в Йн.5;5.
Важни места където се споменават числа са родословията на патриарсите в Бт.5 и 11, но там няма политически символизъм, според мен има духовен, това са останки от знание за времето на света, може би съзнателно кодирано.
*-*-*-*
Числото 10
Това число има сакрално духовен смисъл в десетте заповеди, които са разгледани в друг постинг. Тук ще се ора само на случаите, в които числото 10 е част от политиката в текста. Случаите, в които това се споменава, без изброяваният, в които има спомената цифрата са селяните.
Йоан 1:39 В този стих е разкрит смисълът, а числата 10 и 12-те апостола. Числото 12 е образ за единството на 12-те региона на Англия. Като двамата апостоли Йоан и Яков са образи за съюзите на централния регион Йоркшир и Ланкашър и източният Линкълншир и Фолкшир. Другите 10 апостола символизират останалата част на Англия. Това число е избрано като форма на укор за съюза на югозападните региони от 5 провинции. В тези части олигархията се е обединила, за да наложи контрол върху останалата част на целия остров. Като противодействие са формирани двата съюза, както и е съставено това Евангелие, за да запечати идеята за обединение и отхвърляне диктатът на югозападните тирани. Същият е и символизмът в Мт.20:24, Мр.10:41,
Битие 14:20 смисълът на десятъка е не само за да се намери издръжка за църквите, но и да се напомни за единството и равноправието на регионите.
Битие 18:32 Содом и Гомора и тяхното унищожение са образи за отхвърлянето на господството на югозапада.
Битие 24:10 в главата се напомня за истинска църква, тя е резултатът от обединението на всички региони.
Битие 32:15 в главата Яков или образът на краля показва специални отношения към Исав образът на църквата в югозапада. С тези изброявания на животни се гарантират привилегии, постове и снабдяване за служителите региона.
Битие 42:3 за 10-те братя на Йосиф се споменава и в предишни части на Битие, но едва тук имаме споменат и числото им. Синовете на Яков имат точно същият брой и символизъм, както и апостолите.
Изход 34:28, Второзаконие 4:13 и 10:4 споменават се за 10-те заповеди.
В Съдии има 12 стиха с числото 10, като в два се споменава за 10 години, а в другите 10 имаме споменаване за 10 или 10000 мъже. Цялата книга е за периода от преди образуването на съюзите. Явно с тези цифри се показва участието на автори от разни региони.
Рут 4:2 Тази книга ни дава тълкуване на доктрина чрез образи и споменаването на 10 мъже само посочва приемането и от вярващите от преди създаването на обединена църква.
1 Царе или Самуил разглежда периода на създаването на съюзите на провинции. Саул е образ за югозападния съюз, докато Давид е представен като истинския обединител. За това в глави 17 и 18 се споменава за десетки хиляди и само хиляди. Това изброяване е начин да се покаже главната слабост на централните и източни региони. 2 Царе има споменати шест стиха с думата за 10 мъже, почти съм сигурен, че всеки един от тези случаи е, за да се даде връзка или обяснение за различни интриги в южните региони свързани с обединението.
Естир тук се дава алегории за създаването на държавата Нидерландия, първо е сменена кралицата или в реалния свят това е образ за старите местни олигарси. След това са обесени Аман и 10-те му сина от юдеите образ за откъсването на територията от съюза и с Дойчланд. Числото десет тук е код за този съюз.
Данаил 7:24 В стиха и образът на десет-рогият звяр е показан регионът на южна Англия, който в последствие става част от диоцеза на архиепископа на Кент. Трите повалени рога, от рогът с очи и уста, както се споменава в преден стих са образи за университетите на Оксфорд, Камбридж и Лондон лишени от църковна самостоятелност и поставени под шапката на архиепископа на Кентърбъри. Подобен е и смисълът на звяра и в Откровение.
Матей 25 историята на 10-те девици е да се даде поука за приемане на обединението от двата типа региони в южната част на Англия. Провинциите трябва да са “разумни” и да създадат общности за обединение с централната църква.
Лука 17:12 историята с десетте прокажени е някакъв странен образ за създаването на Лондон като столица на всички “прокажени” провинции.
В книгата Откровение има рекорден брой числа свързани със символизъм. Но цялата книга представлява както разкрих някакакъв стар и забравен ритуал на приемане на решения в английският парламент.
Ето и списък на случаите, в които числото десет се среща винаги в комбинация с числото седем. Седем има и друг символизъм, но в цитираните седем стиха под числото десет се има предвид диоцеза на архиепископа на Кент. Със седем се символизира старият съюз от петте най-югозападни провинции.
И на часа стана голям трус, и десетата част от града падна, та измряха в труса седем хиляди човека; и останалите се уплашиха, та отдадоха слава на небесния Бог.
И яви се друго знамение на небето, и ето голям червен змей, който имаше седем глави и десет рога, и на главите му седем корони.
И видях звяр, който излизаше от морето, и имашедесет рога и седем глави; и на роговете му десеткорони, и на главите му богохулни имена.
И тъй, той ме заведе духом в една пустиня, гдето видях жена, седяща на червен звяр, пълен с богохулни имена, който имаше седем глави и десетрога.
Но ангелът ми рече: Защо се зачуди? Аз ще ти кажа тайната на жената и на звяра, който я носи, който има седемте глави и десетте рога.
и десетте рога, които си видял, са десет царе, които още не са получили царска <власт>, но за един час получават власт като царе заедно със звяра;
И десетте рога, които си видял, те и звяра ще намразят блудницата, и ще я направят пуста и гола, и ще изядат месата й, а нея ще изгорят в огън.
*-*-*-*
Символизъм в числото шест.
Числото шест се среща сравнително рядко в текста и по отношение на символизъм има само едно-единствено значение. Шестицата е код за Лондон или кралят на Англия, защото регионът разделен в последствие на Лондон, Съсекс и Есекс носят името на числото шест.. Това име е получено като номерата от едно до пет за взети от по-югозападните английски провинции и на най-източната част се паднало числото шест. Събирам само случаите, в които е ползван символизъм, без изброяванията на хора и предмети. Каква точно е връзката и символът вложени в числото не може да се прецени напълно.
Битие, шест дена на сътворение, потопът е в 600-та година Ноевият живот, Авраам ражда Исмаил на 86, Исак е на 60 когато се раждат Исав и Яков, Лия ражда 6 сина, 66 души с Яков слизат в Египет. Всяко едно споменаване на числото шест в тези събития е да се отбележат съюзите на графсва от прди обединението. Числа 26:50 преброените 601730 хора в Израел е код за идеята за обединние на острова. Краят на потопа на Ной е в годината 601 на неговият живот. Числото 601 повтарящо се на двете места е образ или идея всиките тези шест првинции. Петте от югозападният съюз и другите пет региона от централно-източният, заедно със шестата югоизточна част, където сега е град Лондон да се превърнат в едно обединено цяло.
Съдии, гл.18 племето на данците са 600 мъже с оръжия. Вениаминците от Съдии 19 - 21 са 600 оцелели, а преди това са били 26000 войници. Рут получава 6 мери ечемик.
Исая, Серафимите имат по 6 крила. А в Езекил Юдейските старейшини се събират в шестата година, в шестия месец на петия ден почти 666. Книгата Езекил, която е пророческата версия за основаването на Лондон и парламента съдържа повече шестици от сички останали пророчески книги. В Данаил имаме образ висок 60 и широк 6 мерки, образ за някой храм. Срещат се и два случая на числото 62 за време и подозирам, че това е годината 1762-а. Думата в Йона за 120 е архаичната sixscore, предполагам това пак е указание за шести регион. Единствената друга пророческа книга с шестица е Агеи, вероятно пак е за символизъм.
В Йоан и другите Евангелия ясен символизъм за шестицата се намира в шестте каменни делви в Кана Галилейска, в които водата е превърната във вино. В Яков 5:17, спирането на дъжда е да се посочи времето за основаването на столицата три години и шест месеца е 3,6*10 = 6*6. В Откровение четирите живи същества имат по 6 крила подобно на серафима на Исая. Тази връзка между От.4:8 и Ис.6:2 предполагам дава доста по-късна дата за написването на Исая. От.11:3 и 12:6 споменава за 1260 дена. Тази комбинация на 12 и 6*10 показва връзката на двата архиепископа в парламента и саият парламент. Прочутият стих с трите шестици на звяра е пак указател за шести регион. Самият звяр е образ на югозападният съюз.
В останалите неспоменати случаи на срещане на числото 6 не съм намерил символизъм, но все пак съм напълно убеден, че дори и да има някъде пропуснат за разглеждане стих, то този символизъм не е относно нещо друго, освен указание за нещо свързано със столицата и архиепископът на Кент.
*-*-*-*
Символизъм в числото 4
Числото 4 е най-макото с което започва да се показат в текста симоли от политиката и философията. Основният образ за числото 4 е символизиране на животът. За това в описанието на сътворението се споменава за създаване на животни на ден чевърти. Числото наистина е символ на животът, планета №4 е земята и този факт според мен е бил ползван за символизъм в различни ритуали, не е било само съвпадение. За сега съм намерил два случая, в които с изброяването на 4 се ползва друг символизъм. В Бтие глава 2 се спменава за митични 4 реки изтичаюи от рая. С тези реки не се отблява близкият изток, а се обзначават регионите на произход на европейската раса. От Алпите или раят изтичат 4 големи реки, Рейн, Рона, Дунав и По. Другият уникален случай е свързан с честата употреба на кодът за за чтирите английски университета. Среща се в Йоан 19:23, дрехите са разделени на четири. Лука 3:1 тетрасите и регионите им са също указание за четирите университета. Паралитикът носен от четирима в Марк 2 и четирите вятъра в Матей 24:31. Битие 14, Йов 1:3, Данаил и Откровение.
No comments:
Post a Comment