Monday, January 9, 2017

Моделиране на пророческите книги



Daniel
Гл-1 Преселението от Йерусалим във Вавилон показва установяването на столицата в Лондон. Babylon = London, Sennaar = Surry, Парламентът е вече централизиран и негов образ е цар Nabuchodonosor. С имената на четиримата пленени юдеи, . . . for he gave unto Daniel the name of Belteshazzar; and to Hananiah, of Shadrach; and to Mishael, of Meshach; and to Azariah, of Abed-nego. Се посочва преместването на колежите от Оксфорд в Лондон, които в последствие е трябвало да станат четирите университета: Дърам, Оксфорд, Камбридж и Лондонски университети. Хвалбите по техен адрес в края на главата е самореклама за завършилите колеги, изискването за хранене с “pulse” е образ за възможностите за кариера. Последните два стиха за астролози и магьосници и за цар Кир на края на главата са явно добавени в последствие.
Гл-2 Видението тук показва силно антропоморфизиран и драматизиран образ на разделението на Англия. И необходимостта за постигане на обединение не само чрез парламент, който в миналото е функционирал само временно и правомощията му са били много по-малко отколкото днес. Необходима е била централизирана и обединена църква изобразена чрез камъкът удрящ нозете на образът във видението. Самите нозе са образ на мощният но корумпиран югозападен съюз. Това е изобразено чрез смесването на желязо и кал.
Гл-3 Веднага след главата, в която се показва идеята за централизирана църква се посочва и кой ще е извън директният контрол на новообразуваната институция. Не само Дърам, но и другите три университета ще имат или поне се предвижда да са на самоуправление. Долината на Дура в провинцията на Вавилон, където е бил поставен образът е образ за архиепископството на Кент.
Гл-4 Видението за дървото, неговото отсичане и оставяне на коренът му в земята е образ на идеята за избирането на временни мандати в парламента, а не за постоянна длъжност на представителите.
Гл-5 В главата освен напасване на текста за новоизмислената история намирам и повдигане на въпроса за статута на университетите като част от църквата. Красивите съдове на Ерусалим превъзхождат идолите на Вавилон, образ за пропагандата на образованите вишисти като духовни авторитети. Писането по стената и смяната на владетелят са само драматични нюанси допълващи разказът и историята.
Гл-6 Заплахата от лъвови уста е образ за кредиторите и финансов недостиг за служение. Главата внушава имагинерна независимост от финансови врътки за манипулиране на учените в колежите. Това е нещо, за което знаем със сигурност, че е не е така. Дори съществуването на олигархия свързана със политически сили не е достатъчна, за да създаде атмосфера на независимост. Известно е от историята че именно тези, които държат парите в университетите са имали много по-голяма власт от колкото им се признава.
Гл-7 Видението с четирите звяра е фантастично описание на герба на Оксфорд. На този линк се намира едно по-старо изображение гербът на Оксфорд. Смисълът на странните животни е по-философски. Лъвът с розата са кралят и църквата. Бобърът е образ на книгопечатането, както животното гризе дървета, така се символизира производството на хартия, което в миналото явно е било на едно и също място. Бикът на водата показва според тълкуването брод за преминаване на добитък, според мен думата Oxford показва някакъв код, кравите и биковете могат да преминават и през по-пълноводни места. Това е образ за водното кръщение или е някакъв спомен за преселници от южна Европа. При Оксфорд реката е доста спокойна и плитка, а вълните са изобразени като морски, а и бикът е стар символ за региона на Пиренеите. Слонът с хермелиновите панделки показва правосъдието, използвано е най-голямото сухоземно животно за изразяване важността на правосъдието. В Оксфорд са се образовали юристите. Тълкуването на видението във втората част на главата от стих 15 е имитация на подобният пасаж в Откровение. Смисълът е за съчетаване на обвинението на Англия с емблемата на Оксфорд. 10 царе или рога са двата съюза от по пет графства. Рогът съборил другите три е образ за архиепископът на Кантърбъри, който чрез интриги ще се опита да подчини трите университета в южната част.
Гл-8 В тази глава освен, че се създават образи за пренасяне на смисълът в близкият изток се дава някакъв неясен образ за някаква имагинерна борба между университетите. Овенът с двата рога е образ за политическият съюз на Камбрридж и Дърам. Козелът от запад с бележитият си рог е образ за Оксфорд. Идеята за очистване на светилището и образът на счупването на рогът на козела и израстването на други четири е образ за пренасяне на Оксфордският университет в Лондон за борба с обсебилите го сепаратисти - олигарси на югозапада, и в последствие на изграждането на четирите университета. Името Габриел се появява тук при текст описващ процесът за връщането на оксфордският университет на старото място. Начин да се издейства сътрудничество, главно с финанси от югозападните региони. Името прилича на други имена като Ариел и Самариа, започва и със буквата “Г”, което на други места е код за Глочестършир. Имена за дворецът Shushan, вероятно е код за Лондон, the province of Elam; е код Енгланд, the river of Ulai за думата Union.
Гл-9 Цялата глава е драматична молитва завършваща с повтаряне на името Габриел, което ще се появи отново в Лука и наблягане върху числото седем. Седем години ще са предвидени за Лондонският “плен” на университета. Другите числа и предсказания за месия, ще са само планове за новата история и вероятно намеци за архиепископът на Кент и опитът му да контролира Оксфорд.
Гл-10 Молитвата продължава като е споменат поименно Михаил, името прилича на не случайно на отхвърлената Саулова дъщеря, първа съпруга на Давид. Името е код за региона Уилтшаиър, и това е смисълът на главата, да се подчертаят заслугите на съседното на Оксфоршир графство за възстановяването на университета.
Гл-11 Главата от 45 стиха е предимно съсредоточена за интригите около поста на архиепископът на Кент. Позицията е имала незначително политическо влияние, но е била важна за назначения в църковни длъжности. Също така силно е преувеличено влиянието на този пост върху университетите, използван е като фасада за прикриване на истинската контролираща олигархия. Текстът е напаснат за да изглежда сякаш представя история на близкият изток.
Гл-12 Името Михаил се появява отново, за да има диалог, в който са съобщени две големи числа. 1290 е число подобно на 12 и се ползва за образ за църковно и национално обединение. 1335 е подобно на 153-те риби в Йоан 21, което е образ за завършекът от 66 книги в Библията.





- - -
Hosea

Hosea = House of e-a, House of EnglAnd. В книгата думата Юдея се споменава точно 15 пъти, колкото в Йоан. А името на племето Ефрем рекордното число 32, повече от всички пророчески книги взети заедно, като в Йоан има едно място за град наречен Ефраим. Тези бройки посочват източникът на книгата университетът Дърам. Смисълът на съчетаването на остри и дори злобни критики и обвинения за грях, е за да се даде контраст и драматизъм на обстановката на островът преди обединението и след създаването на “домът на Е-А”. Тази книга ни дава и смисълът на другите три големи пророчески книги Исая, Йеремия и Езекил. Те имат сходният смисъл, но по-големият им обем се обяснява с включване на свободни изяви от много автори пресъздаващи лични моменти от другите три университета, Оксфорд, Камбридж и Лондон.

No comments: