Joshua
Книгата трябва да се раздели на две части. Тази до глава 10 се отнася за основаването или политическото превземане на Оксфорд. Името на “блудницата” Rahab, се отнася до съшествуващи колежи или холове Hall, който са се представяли за църковни служители, но са провеждали дискриминационна политика в полза на югозападните олигарси. Самото име на блудницата е код за Оксфорд, Rahab = Oxford, a=o, h=f, b=d. Като това е същата блудница в Откровение 17. Името на град Jericho е същото като на квартал в Оксфорд. Седемте обиколки около стените му показва смисълът вложен в числото седем. Той е както политически така и философско символичен. Политическата му символика е за условните седем региона, на които е разделен островът, а философският показва стремежът или идеята за ранопоставеност на регионите. По-малкият съседен град е Ai, В българската версия неизвестно защо е Гай. Вторият превзет след Йерихон град предполагам е код за името Gonvill and Caius, известният колеж е сега в Камбридж. Станът на Джошуа в Gilgal, където се полагат 12-те камъка взети от Йордан е образ за парламентът в Лондон и 12-те епископа представляващи църквата в различните региони. В ст.9:1 се спомена за пет племена, а в началото на гл.10 вече и за петима царе тръгнали да воюват срещу съседът си. Това са образи за югозападният съюз от пет графства противници на обединението. Пещерата, от която ги изкарват е образ за политическта чистка в университета. Слънцето и луната в глава 10, помогнали за поразяването на петте царе на аморейците е образ за съдеиствието на парментът и църквата в разтурянето на югозападният съюз с цел пълно обединение. От глава 11 до 24 са добавени 14 глави, числото е в чест на на 12 епископа представители на църквата в парламента и двата архиепископа, на Кент и Йорк. Така се получават 24 глави колкото са били увеличени епископите на англиканската църква в парламента по времето, когато са писани допълнителните глави. Втората част вероятно съдържа още симвлизъм и историческа информация.
Рут
Тази кратка Оксфордска книга е романтично представяне на възникването, на архиепископствата на Кент и Йорк. Всички жени в Библията са образи за някаква длъжност или държавен пост. Моавките, чужденки в “Израел” са образ за назначаването на архиепископите на Йорк и Кент от камарата на лордовете в Лондон, всички други длъжности и постове в църквата са били създавани от църковни настоятелсства. Orpah = York, Ruth = Kent. Noemi свекърва им е образ за църквата, двамата и сина и съпругът и са образи за първоначалните три съюза на провинции, разтурени при обединението. Основното послание е, че цялата отговорност за усмиряване на олигарсите на югозапада се пада на не само на парламента в Лондон, но и на архиепископът на Кент, изобразен като Boaz, новият съпруг на Рут. Четирите глави на книгата са написани в чест на четирите университета в Англия.
No comments:
Post a Comment