Friday, January 14, 2011

Редактиране на първите пет заповеди в декалога

Редактиране на първите пет заповеди в декалога

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AsDLMmdMtyutdHJYSkRPS0UxQk5zZW5yaEZBMHd1Vmc&hl=en_GB#gid=0

На този линк най-после дадох по добра яснота на заповеди с номера 2, 3, 4 и 5. Преди време бях променил 10-тата заповед, не е "Не пожелавай нещо си . . . ", а е правилно не пожелавай зло на ближния си. Така днес след един на пръв поглед безполезен спор в един НЛО — форум намерих, че и тези заповеди са погрешно записани.

В втората заповед не e директно обръщение към хората, а само заявление за Божието върховенство, продължение на първата, в която се заявява кой е Бог, във втората се заявява, че той е първи и върховен, никой не е преди или над него.

В третата заповед нямаме някаква жалка забрана да се правят някакви образи, а ново заявление за авторство и собственост на всичко сътворено и материално в нашия свят, не само в духовния както е в предната заповед.

В четвъртата заповед нямаме забрана да се ползва името, което между другото е измислено. Бог има име само чрез името на Иесус или личното му име Емануил. Сит е заместник на Кайн само за известно време, но истинския спасител за греха на Кайн ще е от втория и четвърти синове на Ева, Възкресения Авел и Йесус.

В петата заповед се декларира освещаване на седмия ден чрез личното присъствие на Господ. Не е някаква забрана да не се правило нещо, седмия ден е почивен ден, забраната да се сее и работи във всяка седма година, както и 50, е да се укаже символизма на времето и даването на Закона. Така се прави връзката на понятието за време и материята и пространството, които трябва да бъдат осветени след оскверняването от убийството на Авел. Седмия ден символизира завършеността и съвършенството на творението и делото на освещаването на материята осквернена от греха.

old testament, exodus,

No comments: