Sunday, May 12, 2013

Разграничаване на окулта във Великден и критика на теософските измислици приписвани на Alexander Hislop


Разграничаване на окулта във Великден и критика на теософските измислици приписвани на Alexander Hislop

Поради някаква незнайна причина около великден често се копи пействат измислици на теософията приписвани на истински мисионер в Индия на име Александър Хилсоп. Като дори името на измислената му книга “Двата Вавилона” е копирана от проповеди на нонкорфостки автори от 19-ти век. Хилсоп няма начин да е написал тази книга през 1865, Alexander Hislop (born Duns, Berwickshire, 1807; died Arbroath, 13 March 1865). Тя става известна едва след ПСВ и всичката информация за книгите на този реално съществуващ мисионер в Индия са дело на бандата теософи от Кеймбридж през 20-ти век.
Източник за “теософските” творения на мисионера идват от този измамник, автор и съставител и на купчини други измислени образи.
Твърденията за смесване на окултизъм в християнството са основателни само до някъде, поради измислянето на окултизма от различни интелектуални кретени известни повече като теософи от началото на 20-ти век. В миналото нашите предци са били истински вярващи, а диваците и окултисти са именно измамниците завършили колежи и известни на съвремието им като теософи. Повечето практики във великденското празнуване са с такъв погански произход от 20-ти век, освен символичното приготвяне на печено агне, боядисването на яйца и празнуване на възкресението в началото на пролетта за северното полукълбо. Агнето е образ на Христос в Библията, мъжките едногодишни агнета така или иначе се заколват през пролетта, така че в това няма нищо окултно, а образ на жертвата на Христос. Боядисване и размяна яйца е символ на възкресението, за всички, които го вярват и са готови да споделят тази истина с ближните си. Празнуване на Възкресение Христово през пролетта е образ на новото начало и вечния живот за вярващите. Всичко станало са теософски заблуди, незаслужаващи да се коментират

No comments: