Разконспириране на два фантастични
филма
Тук ще разгледам два филма, който
имат огромно влияние сред филмовата индустрия като събитие и се възприемат от
публиката с огромно внимание. И двата филма не ми бяха интересни за гледане, но
не мога да ги определя като конспирация, въпреки скрития смисъл и съмнения за
пропаганда внушаваща зло. Това са;
и 2001: A Space Odyssey (1968) &
E.T.: The Extra-Terrestrial
(1982). И двата са разгледани подробно, спекулативно и помпозно на този сайт.
Преди време сложих „2001” в челото на
най-сатанинските филми в историята. Сега е време за малко изясняване, какво се
преценява като сатанинско и кога идеите могат да се преценят като безопасни и
дори смешни. "2001" е всъщност точно такъв филм, той ползва средства
на ню — ейджа за внушаване на идеи дори и несъзнателно, но всъщност
филма е смешен. Първите 20 минути изглежда, като че ли имаме представяне на
еволюцията, дори в живописен пейзаж сред камъните бе намерена форма на мъжки
атрибути в едно тълкуване. Аз, когато го гледах виждах само пейзаж, трябваше да
ми го посочат. Черната плоча, която се появява и маймуните поумняват от нея е
обърнат екран на киносалон, предмета има пропорция 2,20:1 и при завъртане на
90' получаваме точно кино салонен екран, Първоначално маймуните се плашат, но в
последствие безмозъчните животни ставайки зрители поумняват от гледането на
филм, Внушение за възможностите на новите технологии, които авторите на филма
ползват и искат да рекламират. Представяне на разни технически чудесии е за
първи път в този филм, до тогава фантастичните филми се снимат в стари
театрални зали.
Започват и различни технически
"предсказания" за времето си. Качване на сателитна станция,
представяне на започналото излитане в космоса и комуникациите, след това и на
луната. Виждаме видео разговор, за времето си е било немислимо, но днес е
ежедневие за всеки потребител. На луната черната плоча се появява пак и тя
излъчва дори сигнал чуван от космонавтите, образ на ГСМ-то и други комуникации в космоса. Последното показване на
екрана в хотелска стая е предсказваме вече не само за мобилност, но и за
масовост на сателитната телевизия и интернета, които могат да се достигнат от
всякъде в света, дори и там да няма жици, за днес това е нещо нормално и дори
естествено, но за 1968 е било фантастика. Последната сцена с бебето в космоса е
представяне на тяхното бебче, филма ще отлети до небето като популярност и
печалби и ще е начин да се сбъднат „предсказанията”.
Все пак във филма има сатанински
елемент, това е в начина на въздействие върху публиката, те се приемат като
безмозъчна маса, която трябва да бъде индоктринирана с авторитарно послание на
покорство и подчинение Единственият път за прокарване на технологиите. Аз не
съм против техниката и развитието, просто споменавам един от страничните
ефекти, насаждането на тирания и вкарването на човека в схемите на действие
според определени правила
Сатанизма на филмите не е в
посланието, което те отправят, а в начина на третиране на хората и в успешния
метод на изпростяване на човешката личност.
Е. Т. е определено детски филм, тук Спилбърг разказва преживяване на
дете намерило бездомно куче, и решило да се грижи за него. Дори и малко
тревожният елемент на сатанизъм, в който извънземното чудотворно изцелява
детето е образ на лекуването на кучето, вероятно блъснато или изхвърлено от
кола. Във филма реалната история сменя куче с извънземно, това е правено и в
междузвездни войни, където единственото безгласно извънземно Чубака и Хан Соло, е образ на неговата
връзка със собственото му куче.
Сатанинската част на този филм е в теологизирането на насажданите чувства
и емоции, хората са диваци, които трябва да приемат страстите на някой друг в
случая да не се занимават с вярата, а да се отдадат на тиранията на медиите,
киното и телевизията и техните продуценти.
No comments:
Post a Comment