Феномена Лазар The Lazarus Phenomenon
Филма се издава и у нас като в събота и неделя бе прожектиран безплатно на "Бачо Киро".
http://www.infinity-bg.org/index1.php
Пловдивчаните са залепили две несъвместими свидетелства, това на Ian McCormack е тук;
http://www.christiancinema.com/catalog/product_info.php?products_id=911
или самия Ян;
http://www.aglimpseofeternity.org/
След като го гледах и той частично ме вдъхнови за предния пост за крилете в Библията, сега вярвам е време да се даде крайна оценка на цялото нещо, състои се от две главни свидетелства на известния пастор от Нигерия широко рекламиран от пловдивските църкви и не особено популярното свидетелство на някакъв новозеландец, на когото забравих името. Сега се сещам за следния стих ( Matt 24:40 Тогава двама ще бъдат на полето; единият се взема, а другият се оставя. ), Като чели създателите на видеото са искали да постигнат точно този ефект, да визуализират точно този стих. И двамата са "ходили" до небето според тях, но аз видях само единия да е бил там другия не е. Ето и сравнението, което направих на двата случая, повърхностното гледане може да реши, че на двамата се е случило едно и също, но в действителност не е. Това са два напълно различни случая.
1. Видима промяна. НЗ младежа (Ian McCormack) е пример за явна и видима промяна, докато пастора просто е спрял да се сърди на жена си. НЗ е станал от невярващ и пройдоха във верен свидетел и християнин. Видението на Ян бе изцяло за него, а това на пастора бе чрез него, за да ни баламосва.
2. Адекватно представяне на Христовия план. Пастора свидетелства за Христос, като за някой психопат чакащ човек да съгреши нещо и да го утрепе и хвърли в ада, докато Ян е бил спасен от неверието.
3. Неадекватно натрапване на възкресение на тялото. Ян не твърдеше, че умрял, само свидетелстваше за видението си. Пастора ни навираше смъртен акт, неграмотно написан от негов близък. Някакъв образ седящ на камък с огромна туба формалдехид и бакалски тефтер представящ се за погребален агент разправяше разни чудеса.
4. Неадекватно поведение на хората наоколо. Пастора показваше всички около него само като за пионки в неговото свидетелство, той бе главния герой, а другите второстепенни образи на нискобюджетен сценарии. Ян правилно и достоверно и дори трогателно показа непукизма и арогантността на всички наоколо, когато беше на умиране ужилен от Медуза – куб.
5. Идиотски образи на същества в отвъдното. Пастора именно това изобрази, от самия Господ до ангелите, праведните и грешните всички бяха напълно измислени. Дори и да е видял в съзнанието си всичко описано то е пълна идиотщина. Свеж момент беше описанието на рая с пеещи цветя и танцуващи сгради, но такива чудеса са още по-идиотски извън емоционален разказ. Видението на Ян само ни
6. Позоваване на Библията неадекватно. Пастора разказваше история за себе си точно според Писанията сякаш те са писани именно за това да се ползват за себе реклама. Докато Ян си спомни за Господнята молитва запомнена като дете, когато беше на крачка от смъртта. Пастора се саморекламираше с Библията, а Ян бе спасен от нея. Пастора дори ползваше некоректни преводи, като показаното в предния постинг невярна визуализация на ангелите с перушина.
Има и други различия, но те ще се разгледат допълнително.
new testament, resurrection
No comments:
Post a Comment