Thursday, May 27, 2010

Какво е общото между Йерихон и Йерусалим

Какво е общото между Йерихон и Йерусалим
След вчерашното откритие на голяма липса в началото на 2 Самуил вече може да се посочи мястото на Йерусалим и Йерихон.
Йерихон бе на същия хълм Мория, след като Авраам символично пожертва Исаак през 2121АМ. Града бе разрушен при завземането на обещаната земя през 2541АМ, точно след 420 години. Не е ясно дали през 2121АМ е имало нещо там. Възможно е да е било смятано за свещено място от хананците и преди идването на Авраам, но без постоянно население както 420 години по-късно. Мелхиседек е някак си свързан с мястото, но няма как да разбера как.
Обикалянето около Йерихон заедно с ковчега е било не за да се ползват магическите сили на кутията, които евентуално са били с ограничен обсег, а защото е трябвало да бъде внесена там. При предаването на всички предмети от града на левитите комплекта е включвал и постройките включително и Храма. В Исус Навин се споменава за събаряне на стените, но не и за пълна разруха на града. Ето така Йерихон се превръща в Йерусалим. Махнати са хананците и стените. Четиридесетте години строеж на Храма са откритото по-рано симетрично строителство на двойна сграда. До действащата постройка са складирани камъните на купчина във формата на пирамида, като на всеки 500 години начиная с Кайн и Авел се построявала симетричната сграда служението се е пренасяло и старата сграда се е разглобявала като камъните са чакали следващите 500 години във формата на пирамида. В периода 80 – 120АМ е първия период на действащ "Храм" символично. Кайн се ражда 80АМ, Авел 100АМ, през 120АМ е жертвата на Кайн и Авел, след 4000 години е и смъртта на Йоан. На следващата година 121АМ Кайн убива Авел, като след 4000 години е и смъртта на Христос. След 500г. е втори период 580 – 620АМ, като Енох се ражда през 622АМ в годината след 500 годишния юбилей на Авеловата смърт. Следващия период е 1080 – 1120АМ, когато Ной е на 25 години при започването на периода и на 65 при завършването му и на 65 или 5*13, а при 1000 годишния юбилей от Авеловата смърт е на 66 = 6*11. Следващия период е през 1580 – 1620АМ, когато Сим е на 25г. а Ной на 525г. при започването и съответно на 65 и 565 при завършването. Като на Авеловия юбилей Ной е на 565 навършени години, което е 5*113 и до Потопа има 35 години, което означава. От Авеловия юбилей до потопа са 34г. или 17*2. Следващия период е през 2100 – 2120АМ, когато се ражда Исаак. През този период до 2541АМ хананците събират камъните за симетричния строеж, които изисква 40 години сглобяване. Сега не е ясно дали по време на завземането на Йерихон камъните са били събрани само като пирамида, но не и като готова постройка сглобена от Давид. Вероятно заминаването на Наоми и семейството и в Моав показват, че има липсваща част за строежа, "моавския елемент" трябваше да бъде доставен. Следва 2580 – 2620АМ, когато Наоми отива в Моав, връща се след 20 години с Рут и след още 20 се ражда Овид през 2620АМ. При следващия период 3080 – 3120АМ вече е изградена самата постройка, като ролята на хананците е била да доставят само строителния материал, а не да строят, това е задача на друга фирма. Вероятно такава е ролята на грешниците днес само на доставчици.
Давид се населва на мястото на превзетия Йерихон през 3042АМ, след смъртта на Саул. Това е 500 години след превземането. Предния ми извод за погребването на Йосифовите кости в Хаанан през 2552АМ е правилен и смъртта на Авесалом през 3052АМ също. Числото 3052 = 2*9*13*13 е най-подходящата дата смъртта му, 2552 = 11*8*29 между двете дати има 500 години разлика, а разликата със заселването на Йерусалим е 490 години. Други паралели с такива дати са; 2142АМ е когато Исаак среща Ребека на 42 години, докато през 2152АМ след 10 години е споменатия стих, в който Исаак се моли за нея да зачене и Яков се ражда през 2212АМ след 60 години, като са били женени цели 70г. 100 години след като среща Ребека Исаак праща сина си в Харан, за да има и той жена от там, това става през 2242АМ, а след още 100г. сина му Яков отива Египет, а след точно 700 години Давид е в Йерусалим, бившия Йерихон.
Друга прилика в двата града е сходното описание на седем кръга наоколо. В Иесус Навиев се описва обикаляне на Йерихон седем дена по един път, като седмия ден има седемкратна обиколка. Това съответства с описанието на седемте печата и седемте тръби в Откровение. Седемте еклесии в първите 4 глави са всъщност седем обръча около Йерусалим, до които са били допускани различни видове хора.
time

No comments: