Детайли на изхода и какво е ставало с кожата на пасхалното агне
Когато в деня на първата пасха е било заклано пасхалното агне то явно не е било само едно, а повечето семейства са заклали няколко като не са изяли всичкото печено месо. Все пак половината от агнетата са мъжки, а не е нужно да се оставят много овни. Одраната и почистена кожа е била опъвана в нещо като рамка и именно на нея е бил изобразяван кръст от кръв. Тази "картина" е била закачана в къщата, така че ангела унищожител да не убие първородното дете. При започването на нулевия ден в средата на седмицата, съответстващ на христовата смърт хората са се дигнали да тръгват по посока към морето. Окончателното събиране на всички е станало на сутринта на третия ден, което съответства на христовото оживяване. По време на тридневното пътуване кожата с кръста е била свалена и в нея са били увити осолените части на неизяденото месо, като само големите кости са били премахнати изгорени. От третия ден до края на седмицата хората са ядели безквасен хляб, защото всичкия стар квас е бил оставен в къщите им в Египет. Някой хора, пристигналите още първи, още на първия ден са започнали да пекат и ядат хляб още от първия ден, тези пътували по-дълго по пътя са ядели само месо. След преминаването не през разделеното, а по поставянето на "разделение" на водата, тоест замразяване на повърхностния слой от другата страна вече е започнал да идва новия хляб манната. Вероятно кожата е намерила ново приложение свързано със събирането на манната или по-скоро е била закачена като "картина" в дома на вярващите.
За съдбата на кожата на агнето се замислих, когато осъзнах, че дрехата на Христос не е била разигравана с жребии или продавана както помислих от думите в Йоана. Христос още в Йоан 3 се среща с Никодим, който е инструктиран за събитията на голгота. На тайната нощна среща му е изяснено, че мъртвото тяло трябва да се постави в кожата на агнето и така да се погребе, така когато 2000 години преди това Авраам е получил агнето заместник на Исаак, не е получил кожата му, а само месото. Може би е получил дрехата на Христос, която е предал в последствие на Исмаил, който я е занесъл на Мелха, Ватуил и Лаван, който в последствие я предава на Яков, а той на Йосиф. От Йосиф тя е предадена на планината Синай отново на Христос при неговото възнесение. Последната част е за сега теория.
Не по-малко интересно е и какво се случва с дрехата на Авел. Очевидно Кайн я е взел и в последствие може би я е предал на Мойсей или на Павел. Почти съм сигурен, че дрехата на Авел е била предадена на Исаак, който се ражда точно 1000 години след него, ето защо дрехата на Христос е предадена на Исмаил да я занесе за Ребека, исаак е имал вече „свещенническа дреха”. След това тя е предадена ан Яков, а той я предава на Вениамин. От 12-тия син по някакъв начин тя стига до Павел, вероятно чрез Моисей при второто качване на Синай.
Това са наистина доста смели теории, и е възможно дрехата както на Авел, на Йосиф и на Христос да е образ само на агнешкото руно остригвано преди заколването. Дрехата е преобраз на свитъка с текст, носителя на Словото Божие.
На линка окончателно поставих датите на изхода.
https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AsDLMmdMtyutdGNFVVJ4UWpkSVJ4NUxFS2JwZE95Z0E&hl=en_GB#gid=0
No comments:
Post a Comment