Думата за царство ( βασίλ** ) се среща според търсачката в цели 280 пъти. Като е логично нейното фалшифициране, тя има директна социално-политическа функция, но все пак се среща на няколко места в Евангелията.
Единственото място в Йоан е в 3:3 и 5 стихове. Това е и единственото място, където смисъла на фразата ( βασιλειαν του θεου ) е за социални промени, а е указание за Божията воля за смъртта на Христос, въпросът, който се обяснява на Никодим. Никодим е подготвян за съучастничество и помощ при разпъването, вероятно той е трябвало да погребе тялото на точното място като дори сигурно не е изваждал вътрешностите.
При Матея нещата са малко по сложни, има цели 75 пъти, където се намира фразата, вероятно пасажа с господнята молитва Матея 6 да е истински, но не и варианта, който е достигнал до нас, този в Мт. 6 е прекалено безсмислен и не Библейски. Друго място, което трябва да бъде отнесено заедно с "царството" е Мт.13, притчата за сеяча и четирите вида почва. Предполагам ситите така и не са разбрали какво точно е станало на голгота и едва 80 години по-късно през 4200АМ, когато техния свят е свършил са разбрали цялата история. Все пак нашия свят започва едва през 4900АМ. За пропуснатите 700 години явно е пренаредена слънчевата система и едва сега разбирам какво точно е станало през това време. Времето на словото си е почивало през периода 4200 - 4900АМ. Проблема наистина е дали фразата царството небесно в Мт.20:1 и 25:1, където се говори за оприличаване на царството на нещо е действително употребената фраза. ( η βασιλεια των ουρανων ) е Небесно царство, но по-вероятно е правилния израз да е "планът на времето". В първата притча е представено точно времето изпращане на работници на лозето в определен час е схема за проследяване на цялата епоха. Както обяснявах явно притчата е неправилно завършена, работещите не с получавали пари, а само грозде, явно не са наемници, а някакви съседи и познати, стопанина е само някакъв местен старейшина. Във втората се споменава за промените, който ще настъпят при изпълнение на Закона, как Христос ще изпълни първите 5 Заповеди и всеки вярващ в него ги изпълнява по този начин. В Лука 13:18-21 има две притчи, които са споменати със "Божието царство" и са в останалото 1:1 с Матея 13. По-правилно е именно "небесното царство" защото тази фраза е с по-коректен превод като настъпване на времето. Дървото в Мт.31 е не синап, а е дървото на края на нивата, където са птиците, до които се достига, след като е свършена работата на самата нива. Смисълът е, че след като се засее тогава е времето да се ловят птици, не преди това. Ст.33 трите мери брашно е съотношението на правенето на хляб, смесва се ечемичено и пшеничено брашно в съотношение 2:1, с купата мярка се загребват два пъти за пшениченото жито и веднъж за ечемичено, след което се смилат от жената символ на материята.
За царството в писмата на Павел трябва да се търси по-специален смисъл.
new testament
No comments:
Post a Comment