География на апостолските писма и бонус за произхода на книгата Йов
Яков и Юда явно са две писма от едно място, Юда споменава, че е брат на Яков и това явно е автора на писмото. Още в стих едно се споменават 12-те племена и това указва за иберийския произход на написването, фразата "диаспора" не означава разпръснати, а до техните заселища и области на обитаване. Сан Яго е главния светия на Испания и Португалия дори и днес. Цялото послание е препълнено със социални вопли и това е белег на монашеско авторство. Болшинството монаси са били с финансови трагедии преди подстригването си. В глава 5 се споменава думата Йов и това наистина е име, но не на човека от книгата Йов, а на Овид ( ιωβ ) е Йов, а ( ιωβηδ ) е Овид.
Двете послания на Петър също имат указание в самия първи стих. Ето как трябва да се преведат и областите там.
ποντου - не е Понт, като е в преводите, а е северната италианска област Piemont.
γαλατιας - е региона исторически известен като Галия, сега там са италианските области Ломбардия и Емилиа-Романа.
καππαδοκιας – Италианска фраза за областите под властта на дука на Тоскана.
ασιας - Асиа е региона на италианските алпи на север от Галия, на запад от сегашно Бергамо до Триест.
βιθυνιας - Витиния е региона сега известен като Vèneto.
Споменаването на Вавилон в глава 5 посочва връзките на Рим със съседите им от региона на Авиньон.
2 и 3 Йоан имат определено католически вид и наблягането на организацията и общността посочва техния Авиньонски произход. Италианците наблягат на апостолите, йезуитите от западна Франция на пророците и на Йесус, Иберийците пак на патриарси и избрани племена.
1 Йоан е явно йезуитско послание, намеците за антихриста са остра нападка към католиците. А споменаването на Кайн е не само с драматичен експресизъм, под Кайн и Авел явно се има предвид противоречията между католици и йезуити в ранното средновековие. И Кайн е образа на Авиньон.
new testament,
No comments:
Post a Comment