Кой се крие зад термина ариани и арианство
Сред множество ръкописи и древни документи относно ересите,
често се среща думата “ариани”. Според нечии твърдения това са последователите
на някой си епископ Арии. Измислица подобна на политическата от 20-ти век с
измислена раса на арийците, която населявала територията от Индия до Европа.
Средство да се оправдае завземането на тази земи от нацистите. Думата Арии
произлиза не от арианство, а то от Мария, марианство. Това е образ на старо
религиозно противопоставяне в Европа. Арианите всъщност са марианите или
най-старите католици, докато противниците им Йезуитите са населявали западните
региони на днешна Франция, Англия и Иберия. Марианите-католици са заселвали
региона от североизточна Франция на Изток, като Италия е била нещо като ничия
земя, със смесено Йезуитско и марианско вероизповедание. Разликата е била във
вида на организацията, Йезуитите са били авторитарна общност измислила
апостолите, пророците и прочее авторитети, докато марианите са били
неавторитарни или според английския термин презвитериани. Това разделение се
запазва до 17-ти век, когато се създава организирана и централизирана църква и
двете разделения изчезват. До тогава дори така наречените юдеи от южните
региони на Италия и Испания са били всъщност Йезуити, но при тях авторитаризма
е бил наследствен, а не духовен както при другите. Това тройно разделение на
вярата може да се открие на няколко места в НЗ, навсякъде, където се
проповядван Евангелие на "елините" всъщност става на въпрос за
агресивно авторитаризиране на католици и юдей от Йезуитите главно от региона на
Пиренеите. Северна Испания и планините между Франция и Иберия са били центърът
на Йезуитската секта. Те бързо елиминират общностите на Юдеите, поради
класовото и семейно разделение тяхната структура е разбита лесно и повечето
обикновени хора стават Йезуити или Йесусовци. При католиците нещата не стават
толкова лесно и двете религии се сливат едва около 16-ти век според сегашното
летоброене.
Ето защо прочутият Атанасий от Александрия се смята за основател
на тринитарианството и главен противник на арианите. Атанасий е от Александрия
в региона на Пиемонт, Италия, където е имало от двете религии и борбата между
потомците им продължава дори до основаването на Италианската държава през 19-ти
век. За пасажите в Писанията споменаващи за това разделение е необходимо повече
време за разглеждане, за сега мога да спомена Евангелията и Първо Коринтяни.
Докато Евангелията са дело на италианци, то посланията Павел са от региона на
Пиренеите или Кантабийските планини, в миналото не е имало разделение с граници
на държави.
Атанасий е започнал писането на Евангелията, продължени от
Прочутия Климент, който е и всъщност автора на "клементинската"
Вулга.
Bible, history,
- - -
. . . Едно ти не достига; . . . Mark 10:17-22
Тази фраза винаги ме е озадачавала, как така едно нещо няма да
достига на някого си, чак пък такъв праведник и толкова съвършен. Освен това е
още млад както казва текста, като порасне кой знае в какви каши ще се забърка.
Едва преди малко намерих смисълът на това изявление, това е авторитарна
пропаганда сред старите католици от страна на йезуитите. Църквите им са били
богати и силни, но едно не им е достигало, липсвали са им авторитети на хора
равни с този на Йесус, ето защо тези думи са вложени именно в неговата уста, а
безименният младеж е събирателен образ на новото поколение предстоящо да бъде
авторитаризирано.
Mark 10:17-22 (B40)
И когато излизаше на
път, някой се затече и коленичи пред Него и Го попита: Учителю благи, какво да
сторя за да наследя вечен живот? (Mark 10:17)
А Исус му рече: Защо
Ме наричаш благ? Никой не е благ освен един Бог. (Mark 10:18)
Знаеш заповедите:
"Не убивай; Не прелюбодействувай; Не кради; Не лъжесвидетелствувай; Не
увреждай; Почитай баща си и майка си". (Mark 10:19)
А той Му рече:
Учителю, всичко това съм опазил от младостта си. (Mark 10:20)
А Исус, като го
погледна, възлюби го, и му рече: Едно ти не достига; иди продай все що
имаш и дай на сиромасите, и ще имаш съкровище на небето; и дойди и Ме следвай. (Mark 10:21)
Но лицето му посърна
от тая дума и той си отиде наскърбен, защото беше човек с много имот. (Mark 10:22)
- - -
Какво значи думата
бирник или publicanus
Във връзка с
финасово-църковното откритие преди малко реших да осмисля и думата за "public**",
превеждана като бирник на повечето места в текста. При разглеждане на оригинала
в латинската версия се намира, че думата се среща и в СЗ, където не може да има
бирници. Смисълът и там е както на английската public, публично. Това интересно
значение означава едно, думата няма смисъл на някакъв грешник, защото се
свързана с думата за грешници на няколко места. Не е нещо специфично като
някакъв измамник, предател или неверник. Думата всъщност показва човек, който
не е грешник, но не е част от общността, не е вътрешен човек, той е публик,
публика. От тук и public** се среща на цели 35 места в латинската версия.
Bible, new testament,
- - -
Кой на този свят е
принцепса princeps
Фразта "princeps на
този свят" се среща само четири пъти в Йоан.
John 3:1 erat autem homo
ex Pharisaeis Nicodemus nomine princeps Iudaeorum Vulgate
John 12:31 nunc iudicium est mundi nunc princeps huius mundi
eicietur foras Vulgate
John 14:30 iam non multa loquar vobiscum venit enim princeps
mundi huius et in me non habet quicquam Vulgate
John 16:11 de iudicio autem quia princeps mundi huius
iudicatus est Vulgate
И на още осем места в
Матея и Лука където е все управител или свещенник Matt 9:18, Matt 26:62, Matt
26:63, Matt 26:65, Matt 27:20, Luke 8:41, Luke 18:18, Luke 19:2. В Деяния на 9
места е все свещенник, но в 1Пт. и От. е за Иесус.
Тук ще разгледам трите
неправилно преведени стиха, в Йоан. 3:1 е за Никодим, управител или по скоро
някакъв главатар сред народа, никъде не трябва в Евангелията да има свещенници.
Появяват се по късно, когато Деяния е напасната за по-новите времена. По горе
са оригиналите на латински, долу ще дам директно превода на български с мои
поясняващи вметки.
Сега е съдба на този свят; сега князът (Йесус) на този свят
ще бъде изхвърлен вън (изведен от него). (John 12:31)
Аз няма вече много да говоря с вас, защото иде князът на
[този] свят. Той няма нищо (от силата) в Мене; (John 14:30)
а за съдба, защото князът на тоя свят е осъден (iudicatus
est идентифициран, не е осъден). (John 16:11)
Преводите масово дисидентстват с обвинения срещу света. А
това всъщност е църквата.
No comments:
Post a Comment