Какво каза Кайн и Авел
В Бт. 4:8 се споменава, че Кайн е казал за проблема си на Авел, след което го е убил. Така според предните три стиха излиза, че причината за убийството е огорчението срещу Бог и неприемането на съвета да се съпротивлява на тази тъжна ситуация. Стихове 4:5,6 и 7 натрапват на Кайн безизходността и отчаяността на неговото положение и му внушават чрез Божиите думи да търпи и да носи отхвърляне като добиче. Ситуацията обаче хич не е такава. Благосклонността на Бог към Авел в показването на приемане на жертвата на животното, бе в предаването на живота му Бог, докато бе живо бе в ръцете на Авел. Така се символизира ситуацията на човека по времето на живота си и след него. Чрез показване на благосклонност Бог доказва, че след смъртта човека преминава в свят, който е на Бога, докато в този свят това, което върши е неговото си нещо. За това Бог поиска жертва, за да покаже какво се случва в отвъдното. Ето защо на жертвата на Кайн нямаше благосклонност, създаденото от него на нивата беше част от този свят предаден на човека. Само чрез смъртта човек преминава в отвъдното, където е изцяло в света на Господ. Това бяха думите на Кайн към Авел, и тогава той го убива, за да го прати там, където смята, че му е мястото при Бога. Това стана за причина Кайн да бъде отделен от Бога и Авраам и Ева да имат и трети син замесник Авел. Приемане на жертви от растения стана едва след даването на закона на планината Синай, тогава вече част от света на отвъдното бе свален на земята на ситите и тогава жертвите на Кайн вече бяха възможни, но той ги пропусна. След 5000АМ, когато света на ситите свърши жертвите на Кайн отново са прекратени, всичко на нашата планета е вече отново "кайново", то не касае по никакъв начин отвъдното. Авел също го няма, а и Христос завърши неговото дело, остава сега ние да се превърнем в сити, за да достигнем в отвъдното чрез словото изработено от третия син на Адам. Единственното място където се споменава Авел в НЗ е в Ев.11:4. КАто думата за по-добра жертва е за довела до даване на плод или до жертва с последствия. Двете жертви не се сравняват и Кайн не извърши грешка нито според Евреи, нито в Битие при принасяне на жертва. Кайн показа че е "владетел" на света в който го постави Бог. Авел чрез жертвата си достигна до познаване на света в който владее Господ. Ето тук вече дойде грешката на Кайн, не в неговата жертва, нито в някакво "огорчение" от Бог и думите му. Кайн искаше и той да е като Авел, но да може да представи и той нещо за отвъдното. Чрез убиването Кайн не получи позицията на Авел, само загуби своята. След края на света на ситите потомците му получиха правото да притежават материялния свят, но това пак не бе първоначалния свят създаден от началото. Ето от къде трябва да се тръгне в търсенето на истинското място на човека тук и какви са начините за достигане до познаване на Словото.old testament, time, genesis
No comments:
Post a Comment