Sunday, July 18, 2010

Три истории за жени и децата им в Библията

Три истории за жени и децата им в Библията Първото откритие е за името на жената на Адам, още от преди съм се чудел, защо жената получава лично име Ева, докато Адам си остава с име нарицателното "адам", което значи човек. Сега разбирам, че името на жената "ева" всъщност е гръцко и явно присъствието му в СЗ е неуместно. То се среща за първи път в измислената глава три, въпреки че в края на втора глава извадената от реброто на Адам е наречена "жена", което за нея е и лично име, както "човек" е лично име за мъжът и. В четвърта глава за нея се споменава за последно в цялата Библия е наречена жена, като в първи стих има доста изкуственото споменаване на името "ева", след като ясно преди това е указана като жената. Второто откритие е, каква е ролята на Исмаил след раждането на Исак. Макар и второстепенна тя е подобна на ролята на Милкан, Ватуил и Лаван, тези тримата "първопатриарси" потомци на Нахор се раждат главно за да създадат потомство от жени, които да се омъжат за "башпатриарсите" Исак и Яков. Забележете, единствените деца на Ватуил са Ребека и Лаван, а единствените деца на Лаван са Рахил и Лия. С това завършва цялата линия от първородния на Нахор, както може да се види на таблицата. Точно такава е и ролята на Исмаил, първоначално той живее със Авраам и Исак до времето когато 10-те сина на Лия хвърлят детето нефилим на Рахил Йосиф в ямата на Бт.37. Точно тогава единствения неспоменат син на Исмаил умира трагично и потресения баща решава да напусне родната Ханаанска земя и подобно на Тара дядо си, който надживява първородния си син решава да се отправи в Египет като взима със себе си жена си, овдовялата си снаха и тяхната дъщеря негова внучка, която вероятно се казва Тамар. Тоест внучката на Исмаил е жената на Юда от която се ражда Фарес. Глава 38 съдържа доста измислици вероятно поне запазва истинското име на жената Тамар, но няма брат близнак, Името Фарес идва от това, в което Юда е участвал като с братята си са били и хвърлили Йосиф в ямата, за този "пролом" става на въпрос, не за някакво идиотско раждане на близнаци. Юда като разбира, че чичо му Исмаил ще се мести в Египет отива при него и тайно му предлага замяна, да размени Йосиф за внучка му Тамар. Така Исмаил е щял да се отърве и от овдовялата си снаха, която е била ханаанка и не е искала да се мести в Египет, а Йосиф е искал да го вземе като компенсация за загубения си син, не го е купил като роб. Как Йосиф се е съгласил да остави баща си и майка си не е ясно, явно са го заплашили, че ако не тръгне с чичо си в Египет ще го намерят и убият наистина заедно с майка му. Досадната тъща на Юда явно е намерила някой местен за втори съпруг подобно на Орфа. Третото откритие е, че намерих от къде се взима Авесалом и каква е ролята му в града. Не е осиновен син, а е племенник на Давид син на по голямата дъщеря на Саул Мерава, по времето когато Давид и Михала са бездетни той е като негов син, още повече че е нефилим без земен баща. Ето и защо се ражда, за строежа на Храма Бог праща за всеки строеж по един нефилим, и за първия Храм това трябваше да е Авесалом. Ето защо Давид бе толкова отчаян при загубата му, това бе образ не само на начина по който Бог е реагирал за своя единороден, но и първоначално Давид помисли, че без него е провален строежа на Храма, задача за която Авесалом бе специално заченат и пратен в семейството на Саул и Давид. Ето това обяснява какво са правили Саул и семейството му по време на опита за преврат. В Йерусалим са били само Давид и Михала и по голямата им сестра Мерава, но не и Саул и Йонатан. Саул и синовете му подобно на Йесей и по големите братя на Давид са стояли по родните си краища живеейки спокойния провинциален живот. Така по време на преврата те просто не са участвали, в путча срещу Давид са участвали главно жители на Йерусалим и отделни единици ренегати от провинциите вербувани от Авесалом, но болшинството хора от народа не са. Как Давид се е оправил без нефилим за строежа не е ясно, вероятно за това когато Христос казва че ще разглоби Храма и ще издигне половинката му за три дена хората негодуват, те знаят че това е работа за нещо повече от обикновен човек. За разглабянето и издигането на втория Храм нужния нефилим беше Самсон. За третия не знам, може да е бил Йоан кръстител, на нефилима нищо не му пречи да напуска работното си място и пак да не изостава с графика си. https://docs.google.com/leaf?id=0B8DLMmdMtyutYjNiZTVmYTctOGVhZC00OWFjLWE4NWUtZDQ0NmMyYzVhMmUx&hl=en_GB Genesis, abisalom

No comments: