Седемте провала на ситите
Провалите в света на ситите с духовно значение са общо 7+1, смисъла на всеки един от тях е, че не вредата от това падение в техния свят даде отражение в развитието на времето изобщо. Те са и все пак указания за цели и задачи в нашия свят или дори принципи, които могат да са част от Евангелието. Всеки един от тях трябва да бъде "поправен" както в обществен така и в личен план.
121AM
Кайн и Авел
Това е провала на човека изобщо.
Това убийство бе първия провал и е с номер нула, защото бе от преди раждането на третия син на Адам Сит. Задачата на Кайн бе да бъде стопанин на материята, която е в подчинено положение на пространството само в отношение към вренето. Кайн бе добър земеделец и наистина достави храна за агнето на Авел. Това бе неговата цел в живота му, такава е и целта на нашия живот, както в личен план, така и в обществен. Ето защо материализма по никакъв начин не трябва да се критикува, хората трябва да бачкат като коне докато не паднат на пътя. Всякакъв вид работа и търговия са част от Божия план за обществото. В личен план човек трябва да спомага вярата във всичко ето това е една от целта на този блог, за това търся познание в Библията, както и в науката и историята, за да има вярата достатъчно храна. Агнето на Авел бе вярата, растенията на Кайн бяха плода на материята. Нашия плътски живот или познанията и интелекта не създават вяра, те само я хранят както овцата пасе растенията.
2275АМ
Шарената дрешка на Йосиф
Това е провала на Словото Божие и Писанията, дрешката на Йосиф отнета му от братовчедите му е символ за представянето на историята на ситите в писмен вид като послание за бъдещето и нашия свят. Братовчедите на Йосиф неадекватно отнеха дрехата от подходящия носител и я дадоха на баща си. Тя не е от баща им, а от дядо им по майчина линия Лаван и според тяхната логика те са имали толкова права колкото и той, дори повече, защото са по-големи. Този провал може да бъде възстановен окончателно едва в този блог Слава Богу.
Следващите провали се изпълняват в личен план само като се приеме правилното обществено решение, защото всички следващи са колективни.
2500АМ
Първородния на фараона.
Провал номер две е падението на държавната власт като изпълняваща Божията воля. По времето на Йосиф авторитаризма и централизацията спасиха света, но когато се стигна до изпълнение на Закона провала бе космически и първородния бе убит като средство за отхвърляне на тази демоде система на управление. Личното изпълнение е когато човек повярва в правилните писания и чрез тях намери правилния носител на "шарената дрешка".
2500АМ
10-те представители.
Третия провал бе не по-малко трагичен от втория, в него обществото и демокрацията сдадоха фронта и покажеха, че дори и тези видели огъня и гръмотевиците на Синай могат да се разбунтуват и отхвърлят Божията воля. Аспекта на личното изпълнение бе, че дори и общността да е съставена от прошляци като онези 10-те, то човек в никакъв случай не трябва да е партизанин или терорист и да се бунтува срещу групата.
3000АМ
Давид и Голиат
Четвъртия провал при убийството на Голиат бе провал на Саул, Йонатан и Авенир. Авенир вероятно бе син Саул или негов по-малък брат, не е негов военачалник и братовчед както е в интерпретацията на преводите, те двамата са много важни и за следващия провал. Когато Давид пристига при тях и вероятно при тримата си по-големи братя е 20-годишен младеж. Саул и хората му стоят като граничари нямащи правото да преминават тяхната си граница на обещаната земя. Голиат е знаел за това и е знаел за поражението преди това, когато Саул с Йонатан и Авенир прогонват филистимците. от земята и дори обединяват и застават начело на народа. Филистимците разбират, че вече не им е работа да пресичат границата, за това Голиат стой от другата страна на потока, и дразни за 40 дена Саул. Когато Давид идва той намира разрешение как да се справи с този враг нефилим и да намери начин да пресече потока. Давид хвърля по него 5 камъка тези камъни са взети от неговата земя, обещаната на патриарсите свята земя. Тази гениална идея му дава правото да пресече границата и да си потърси светите камъни и като за целта отреже кратуната на великана поела ударите на светите парчета земя. Този провал на помазаните освободители Саул Йонатан и Авенир е провала на героите, който наистина освободиха народа, но не успяха да заемат позицията на герои, която бе взета от Давид.
3060АМ
Авесалом и Давид
Петия провал е вече провала на героя Давид. Авесалом осиновения нефилим е син на балдъзата на Давид по-голямата сестра на Михала, също Саулова дъщеря Мерава. Той още на наши 12 години дава идея да се възстанови Йерихон, като новия град се прекръсти на Йерусалим, на 18 години вдига бунт срещу Давид, за да завземе еднолично властта, като това е възможно поради прекалено голямото доверие на Давид към него. Героя убиец на великана Голият се е поувлякъл смятайки тогавашната ситуация за подобна на тази с Яков и Йосиф. Както Яков извърши грешка като изпрати Йосиф при собствените си синове, така и тук Давид отдаде прекалено много внимание на нефилима, което бе неуместно, защото неговия син Соломон щеше да бъде продължител на родословието на Христос. Дълго се колебаех дали да не приема Авесалом като точно копие на Йосиф при раждането си и смъртта му при завършването на Храма в точна годишнина на Христовата, но това вече нямаше да е преобраз на Йосиф, освен това строител на Храма трябваше да е по-малкия му брат Авимелех преобраз на Вениамин.
Във връзка със смъртта на Авесалом намерих и други важни подробности. Давид побягва заедно с Йонатан и Авенир, те двамата са разбрали, че смъртта на Голиат бе техен провал и сега бяха решили да следват героя до край, дори и когато трябва да споделят изгнаничеството и преследване от друг нефилим и то не чужденец, а техен роднина. Нищо чудно не само Давид, но и те да са имали слабост към младежа и да са го разглезили преждевременно. Авесалом бе племенник и на тримата, а те преминаха Йордан в отчаян опит да потърсят закрилата на святата планина Синай. Авесалом не ги остави да се измъкнат току-така и според мен заедно с други двама от Сауловото семейство Йоав и Ависей се впуснал в преследване дори и остатък реката, което бе груба грешка. Бегълци и преследвачи поемат по пътя, по който народа е дошъл от Синай, на мястото, където Мойсей е обяснила за плана на нахлуването и където умират 10-те "шпионина" ангел пресреща преследвачите подобно на ангела срещнал Ваалам и ги заплашва да се върнат. Така Давид и двамата му спътници безопасно стигат до святата планина, където Господ лично го уверява в Месианската му роля и където вероятно остава до раждането на по-малкия брат на Авесалом Авимелех през 3068АМ и когато се навършват 1050 години до времето, когато Христос се среща с Мойсей на планината на преображението. Там вече лично Иесус му заявява, че е негов потомък дошъл от бъдещето като 100% доказателство, че той ще доживее до дълбоки старини и ще име син продължител на месианския род.
Преди това, връщайки се от преследването на Давид по пътя за Йерусалим на мястото, където Иесус намира осела, с който да влезе в града, Авесалом се закача на дърво и увисва между небето и земята. Неговите двама спътника са разбрали грубата си грешка да тръгнат с него и да се изправят дори срещу ангел и решават, че това е момента, за който са мислели още когато са тръгнали да се връщат. Авесалом решава да се завърне обратно в града сякаш нищо не се е случило и да прати някой друг балък, за да убие Давид. Когато увисва на дървото неговите спътници го пробождат все едно е разпънат подобно на смъртта на Христос на дървения кръст.
Поуката за нас е, че на младежите не би трябвало да се доверява прекалено много власт, и роднините не трябва да се противопоставят на вярата в Христос символизирана в този случай от Давид неговия предтеча. Този провал бе възстановен от Самия Христос ставайки изкупител на възраст само с три години по-голям.
3420АМ
Самсон и филистимците
Шестия провал е провала на неуместното сприятеляване, ето защо Самсон решава да се ожени за филистимка, след като са толкова добри приятели значи може да има брак с чужденката. Той наистина се жени за неизвестната жена, вероятно казваща се Далила, която не е станала жертва на отмъщение заедно с роднините си, но е издала тайната му на чужденците. Поради това Самсон убива първо трима души в Аскалон, за да им вземе дрехата, а когато го връзват и предават като пленник убива още 100 филистимеца и тогава вече дава неопровержимо доказателство за неуместността на такава връзка. Споменаването за разцепения трап в Лехий е всъщност разделяне на границата с филистимците. от морска падина, а не само от речен поток както е било до тогава. С такава свръхестествена намеса се променя географията и сухопътната до тогава граница става подобна на тази между другите два континента.
Днес и на тази планета ситуацията е съвсем друга, ние можем да имаме връзка и приятелство с невярващи и това дори да е от полза за Евангелието, но по времето на Самсон това не бе така. Дори и да бъдем измамени както Самсон доказа, това може да е от полза за Божието дело.
4121АМ
Голгота
Последния седми провал има описание в Евангелията, в момента няма да се спирам подробно върху въпроса поради много големия му обхват и необходимост от отделно разглеждане.
old testament, time
No comments:
Post a Comment