Когато Мойсей отива пред фараона в Египет, за да поиска разрешение, за да поведе народа към планината за получаване на Закона той получава право на избор, имал възможност да избере едната от две опции. Да пусне хората или да не ги пусне. Той избра да не ги пуска и резултата е известен от текста, първородния му син бе убит през нощта. Вчера си задавах въпроса, какво ли би станало ако фараона се бе съгласил да пусне хората в планината? И отговора е в това кой бе този, който изпрати Мойсей обратно в Египет, превода и всеобщите тълкувания са, че това бе самия Бог, но аз намерих, че това явно не е така. Когато Мойсей пристига в Мидия той намира там престарелия Йосиф, който се е държал жив специално заради него. Следващата година най-после Йосиф умира на преклонната възраст от 176 години и това става през 2431АМ точно 1690 години преди Христос, 1690=13*13*10 и точно 2310 години след Авел, 2310=2*7*11*10. Йосиф и Мойсей се срещат не само за да премерят "шарената дрешка" и Мойсей да получи благословия да се ожени за внучката му Сепфора. Щяло е да има и още няколко срещи с Йосиф и след неговата телесна смърт. Именно Йосиф е във видението на не изгарящата къпина, Мойсей е трябвало да види някой познат и с авторитет, за да го послуша. Йосиф бе като "специалист" по-Египетските въпроси и той имаше правото да предаде лидерската си позиция на новия водач, който бе Мойсей. Йосиф не е могъл да се върне обратно в Египет, но е могъл да избере потомък на един от братовчедите си и за това и това бе Моисей. От описанието на срещата се разбира съвсем ясно, че Моисей познава този, който е видял в не изгарящия храст и дори е очаквал това да стане. Във видението обаче не е бил само Йосиф с него е имало и още някой, който да пази Мойсей както по пътя така и да му помогне ако се появят проблеми с фараона. Този някой е имал дори и правото да убие първородния на фараона. Това е бил много специален човек, човек извършвал убийство и преди и сега съпровождащ Моисей в задача, от която е зависела съдбата не само на човечеството, но дори и хода на времето. Ако фараона бе се съгласил да пусне хората с Моисей, не само неговия първороден нямаше да умре, но и съдбата на хората щеше да е по-различна. Закона щеше да бъде получен успешно, хората щяха да се преселят в обещаната земя и след 121 години по случай 2500 годишнина от смъртта на Авел Христос щеше да дойде да сложи край на света и пълно изкупление за смъртта на Авел, което значи и спасение за нашия свят. Този план обаче не се изпълни както знаем, фараона потомък на същия, който спаси света като послуша Йосиф отказа да съдейства и изгони Моисей. С това си дело плана за скорошното изкупление бе провален, провален бе и самия Сит третия син на Адам, родил се, за да замести баща си и да доведе до изкупление на хората за кръвта на Авел бе провален. След отказа на Фараона вече трябваше да се чака още 2500 години, за да се достигне до времето за пълното изкупление на Авел и отнемане на отлъчването на Кайн. Трябваше да се чакат и завършването на още 2000 години считано от жертвата на Мория, за да се извърши изпълнение на изкуплението на Голгота от самия Христос. Убиеца на първородния бе именно Кайн, само той имаше право да извърши това кърваво дело, защото отказа на фараона бе отказ да се завърши заместителската роля на Сит. С това второ убийство той предаваше ролята си на Мойсей и служението на левитите. Така се и създаваше съдебен прецедент, след като няма кръв от агне значи трябва да има незабавна екзекуция на виновника. Именно за това бе и разпънат Христос и другите двама с него те бяха отговорни за приготвянето на агнето за пасхата, но както писах преди, това агне изчезна и бе свръхестествено преместено на планината Мория 2000 години по-рано, за да могат Авраам и Исаак да имат собствена пасха. Кайн щеше да премести във времето агнето на фараона на планината Мория, за да не убие Авраам сина си. Но понеже фараона отказа да пожертва агне според правилата Господ трябваше да вземе едно от тези определени за Храма и драматично да заеме неговото място след изчезването му. Чудесата на Мойсей не свърват до тук, след като бе изпратен от Йосиф до морето, където той остана да чака завръщането му, Моисей продължи заедно с Кайн, като морето бе замразено пред тях да минат по леда, същото се и случи и при връщането заедно с народ, не бе разделена водата на две, а имаше замръзнала повърхност, за да преминат хората. След това заедно с Йосиф народа продължи към Синай, където на планината ги чакаше Самия Христос и Авел. Там тримата нефилима приеха най-после Йосиф да се възнесе както това бе направено от Христос на същия ден петдесетница 2121 години след това. Те предадоха на Моисей плочите на завета. След като той се върна на планината Мойсей най-вероятно се е срещнал за последно с Кайн и с Павел, за да обсъдят тримата как да изглежда Словото Божие и какво да оставят за bogoizbrania за допълване и уточняване.
Exodus, time
No comments:
Post a Comment