Wednesday, October 27, 2010

Белегът на Кайн и други обяснения

Белегът на Кайн и други обяснения

Когато в Битие 4 първият човек Кайн е наказан и отлъчен, на него му е поставен белег, за да се познава като убиеца, този белег се е предавал по наследство. Миналата година мислех, че това е пъпа на човек и причината и мъже и жени да имат пъп е, че жената на Кайн е участвала в убийството. Сега разбирам, че не е точно така, въпреки че пъпа има наистина по-важна функция. Кайн е наказан не само с един белег, върху него бе извършен модела на изкуплението заложен в жертвата на пасхалното агне и Христос, както и за очистването описано в есенната жертва на двата козела в деня на изкуплението. Пасхалното агне се е заколвало, както Авел заколи агнето, одира го, измива вътрешностите и се пече, такива процедури са били извършени и върху Кайн след убийството на Авел.

Бил е заколен като агне и белега за това е адамовата ябълка при мъжа, подутината е просто изкривен хрущял, който при мъжа стърчи навън сякаш е бил рязан и след това зараснал отново. Кожата му е била премахната и сега нашата кожа е като втвърдена подкожна мазнина на одрано животно, вътрешностите му са били очистени и поставени обратно подобно на подготовката на изпичане за агнето и символ на това е именно пъпа. Той не е белега на Кайн, а белега на неговото оправдание най-вече вътрешно. Друг белег е брадата, единственото брадато животно и то с брада имитираща човешката без някакви биологически функции е козата, животното жертвано в деня на Изкуплението. За разлика от оправданието, което е дело на Христос вътре в човека и бе извършено на Голгота. Изкуплението или очистването е дело извън човека и то се разделя на две, за това се ползват два козела. Първия се заколва и изгаря цял, без да се яде или очиства. Докато пишех това разбирам, че козела на все изгарянето не се изгаря веднага, ето за какво е и седмицата на шатрите. Трупа се заравя, за да се дехидратира подобно на починал човек, чието тяло се изгаря следващата седмица. Явно превода не описва коректно процедурата, деня на изкуплението е деня, в който двата козела се отделят и двама свещеници ги повеждат в пусто място, там се извършва отпущането на избрания за опущение и се заколва този за всеизгарянето, като се погребва подобно на човек. В края на седмицата, третата на седмия месец трупа се изравя и се изгаря. Чак сега намирам и връзката на седмицата на шатрите с очищението, хората излизат навън подобно на този козел, за да пренесат греховете си в "пустинята" и се прибират обратно продължавайки нормалния си живот в началото следващата четвърта седмица. Деня, когато се внася кръвта на заколения козел е вероятно по подобие на пасхата първия ден на третата седмица в месеца. Тези неща не са написани в преводите, но са единствените обяснения на ритуала.

С това откритие намерих и уточнение на таблицата на убийствата в Библията, махнат е лъва на Самсон, а Кайн е поставен като също убит, но и възкресен и дори възнесъл се.

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AsDLMmdMtyutdFhlR3lpMTdGbFVoNkt6YU9YUURYOVE&hl=en_GB#gid=0

Levit, genesis

No comments: