Вчера беше велики четвъртък, когато се смята, че се е провела така наречената "тайна вечеря'. Вече бях писал, че Христос не е имал ученици и е бил разпнат по погрешка без въобще някой да го познава, за това не е имало никаква гетсиманска градина, някакъв Юда и таен обред с хляб и вино. Самата идея за тайнство е изцяло антихристиянска и еретична, тайнствата са обреди извършвани от монаси и свещеници, които трябва да имат ефект или резултат в бъдещето. Самата идея за начина на спасение в католическата църква до 16-ти век, когато Мартин Лутър публично отрича смисъла и е, че човек се спасява само ако е член на църквата и греховете му ще бъдат простени едва в самия край на света. Нововъведението на Лутър е напълно непознато до тогава твърдение, че човек може да получи спасение в момента, не на края на света и то не се получава от лицензирани църковни служители. Спасението е било превърнато в бизнес услуга, която хората могат да получат след заплащане на определената им цена. Тази система е не само порочна, но и неефективна. Лутър разбира за това, след като се придвижва в гориста местност и там се разразява гръмотевична буря, тогава осъзнава, че ако внезапно умре на това място то той няма да бъде погребан според църковния обред, защото едва ли ще намерят тялото му цяло в гората. Лутър става монах, който няма право на лична собственост, но има гарантирано църковно погребение и безплатно спасение. Монаха дори може да го "продава", като имащ лиценза и достъп до "тайнствата". Тайната вечеря е изцяло ритуал за монаси и свещеници, католиците са твърдели, че всеки взел участие в ритуала действително е ял и пил тялото и кръвта и ако реши да напусне ордена или свещеническата си длъжност, които означават отказ от собственост и семейство, той става като Юда предателя.
Днес обяснението за ритуала на хляб и вино е напълно евангелизиран и това е заслуга на Мартин Лутър, да се взима хляб и вино като свидетелство за вярата в оправдаването от грехове и изкупването от смъртта е наистина красиво свидетелство, но според мен е безсмислено да се практикува в съвременно събрание. Вярвам, че ритуала може да се замести с обсъждане и решаване на много по-остри проблеми.
No comments:
Post a Comment