Мнение за педагогиката от мой познат, което споделям и подкрепям напълно
Стремя се да избягвам директни цитирания на становища от други хора. Все пак по долу ще направя изключение, поради споделен личен опит и прекрасно формулирана теза от познат калвинистки богослов с български произход живеещ в САЩ в момента. Дадена е кратка и точна картина на предимствата на домашното образование и злото на педагогиката. Цитата в зелено е дословен.
(Тук се отговаря на въпрос за метода unschooling.)
Ами ние не сме точно фенове на unschooling, защото ние определено структурираме времето им и ги натискаме да отидат отвъд предполагаемите си възможности и отвъд естествения си мързел. Има разлика между това да бъдат оставени да учат каквото си искат и това съзнателно да откриваме естествените им наклонности и да ги натискаме в тази посока.
(Следва отговор на майка притесняваща се от способностите си на преподавател и педагог.)
Госпожо, "педагогията" е измислена наука, направена да пасва на съвременните идеи за образование, а не на индивидуалността на детето. Цялата педагогика предполага, че всички деца са едни и същи и следователно могат да се изведат научни правила как да се подреди материалът и как да се преподаде в класна стая на 20-30 ЕДНАКВИ деца.
(Тук се изтъкват предимствата в неговото семейство.)
Ако Бог ти е дал да бъдеш майка, Той те е направил професионален "педагог." На сина е заповядано да не отхвърля наставлението на майка си (Пр. 1:8), и никъде не е добавено, "освен ако не е добър педагог." Относно изпитите, когато се стигне до там, никак не е трудно да подготвиш деца за изпити. Пък и в сравнение с домашното образование, всички други системи изглеждат като за бавноразвиващи се. Моите деца минаха по няколко PSAT и SAT, и винаги се класираха в 97 до 99 проценти (тоест в горните 1-3 процента от всички деца в Щатите), без въобще да са се подготвяли специално, просто от стандартната подготовка у дома. Синът ми е в колеж сега, и казва, че нивото и темпът на учене са доста по-ниски от домашното училище.
(Следват съвети за България, човекът живее в САЩ, на английски има много материали за самообучение и домашно образование за невръстни деца.)
За съжаление няма програми на български. И нашето семейство, и други хоумскулъри в България, просто си правим наши си програми. Някои се възползват от CLASS, което означава, че трябва да учиш детето на английски и само да добавяш часове по български език и литература. Има онлайнуроци на български по различни предмети - някой ми показа един такъв сайт, вдъхновен от Кан Академи... . . .
Продължение за ужаса на ADHD
Загрижена майка. Надявам се притесненията ми да са напразни. Лошият сценарий, който се разиграва в главата ми е долу-горе такъв. Дъщеря ми е доста буйна и непокорна като характер. Притеснявам се, че ще й е скучно и ще се съпротивлява да участва в неща, които не я интересуват, поради което ще й сложат някое неприятно етикетче, ще проявяват негативно отношение и тя ще намрази ученето иучлището. Притеснявам се също, че ще я натискат да следва инструкции, пък тя винаги си измисля нещо различно - много е комбинативна. И по този начин ще я обучат да подтиска твореца у себе си. Притеснявам се от нещата, които виждам у децата, които са в конвенционалните детски градини по цял ден - болезнена ревност, непрекъснато сравняване исъстезателност, въпиещ глад за внимание, дразнене, наричане с имена. Струва ми се, че е неизбежно този климат да се пренесе и в училището, защото повечето деца идват оттам. Като цяло, планът ми е да я пусна на 3 часа в кварталното училище, а следобед да си ходи в кооператива (те нямат лиценз за kindergarten, но има следобедни занятия за Pre-K и K inrichment). Ако нещо не сработи, ще действам според обстоятелствата.
Чувала съм и доста страшни истории за това как деца, които трудно се свъртат на едно място (като моето), получават диагноза ADHD и по препоръка на учителите биват слагани намедикаменти. Чела съм статии, в които се твърди, че има училища, в които 20% (!!!) от децата са на медикаменти заADHD. От моите познати с по-буйни деца (обикновено момчета), всички имат проблеми, децата са непрекъснато наказани. А са страшно умни деца, които са много по-напред от съучениците си с академичния материал. Мисля, че една от причините за непокорството им е, че начините на обучение са неподходящи за тях, а учителите нямат достатъчно мотивация и подготовка и възможност (предвид, че един учител не може да се съобрази с 20-25 деца) да намерят подход. Така ги притискат към унификация, еднаквост, демотивират ги и в крайна сметка потенциалът на тези деца има опасност да отиде на вятъра.
Калвинист богослов. ADHD е измишльотина на фройдисткипсихолози, и е изцяло основана върху анти-християнскивъзглед за човека и света. Тя е основана върху идеята, че индивидуалността на детето няма никаква стойност, и следователно е напълно възможно да съсредоточиш съвършено вниманието на детето върху обект или тема, които не са избрани от него, по време, което не е избрано от него, в среда, която не е избрана от него (и е съвсем чужда на естествената му среда), от учител, който по никакъв начин не е ангажиран лично с детето, нито е спечелил доверието му. И това не само с едно дете, а с 20-30 деца наведнъж. И когато някое дете не се конформира с този психологически възглед, веднага бива "диагностицирано" с ADHD, дрогирано и вкарано в ред.
Това е всъщност най-големият проблем на всички институционални училища. Не че някои деца не могат да получат добро образование в тях - някои изолирани индивиди успяват да научат нещо, въпреки средата. (Макар че мнозинството от християнските деца напускат вярата в резултат от обучението в държавното училище. Както казва Води Бокъм, ако изпращаш децата да бъдат образовани отЦезар, не се учудвай ако се върнат у дома като римляни.) Основният проблем е, че цялостното обучение в училищата е основано върху дарвинистка/фройдистка/марксистка психология: тоест, детето е по същество животно без индивидуалност, движено е предимно от неконтролируеми подсъзнателни импулси, и може да се реализира единствено когато подчини своята индивидуалност на колектива. На повърхността всичко изглежда идеално за много родители; под повърхността психологията е изцяло антихристиянска, окултна и материалистична. (Десетата точка от Комунистическия манифест на Маркс е вкарването на всички деца в държавни училища. Маркс е знаел какво трябва да се направи.)
Идеята, разбира се, е покорство на властта и сливане с колектива. Хора, които са били в еретически църкви, се сблъскват с този синдром по-болезнено отколкото аз.Окултистите са само непохватни имитатори на системата за държавно образование.
Може да се каже, че ADHD е аналог на еретическите обвинения в "дух на Езавел" или в разни други духове. В основата си то е просто заклинание, и няма никаква научна основа.
Променени са само имена на хора по-горе, за да не се приема становището лично, а като принцип. Ето и линкове с мнение на лекари вярващи
No comments:
Post a Comment