Monday, November 21, 2016

Символизъм в числото шест.

Символизъм в числото шест.
Числото шест се среща сравнително рядко в текста и по отношение на символизъм има само едно-единствено значение. Шестицата е код за Лондон или кралят на Англия, защото регионът разделен в последствие на Лондон, Съсекс и Есекс носят името на числото шест.. Това име е получено като номерата от едно до пет за взети от по-югозападните английски провинции и на най-източната част се паднало числото шест. Събирам само случаите, в които е ползван символизъм, без изброяванията на хора и предмети. Каква точно е връзката и символът вложени в числото не може да се прецени напълно.
Битие, шест дена на сътворение, потопът е в 600-та година Ноевият живот, Авраам ражда Исмаил на 86, Исак е на 60 когато се раждат Исав и Яков, Лия ражда 6 сина, 66 души с Яков слизат в Египет. Всяко едно споменаване на числото шест в тези събития е да се отбележат съюзите на графсва от преди обединението. Числа 26:50 преброените 601730 хора в Израел е код за идеята за обединние на острова. Краят на потопа на Ной е в годината 601 на неговият живот. Числото 601 повтарящо се на двете места е образ или идея всиките тези шест првинции. Петте от югозападният съюз и другите пет региона от централно-източният, заедно със шестата югоизточна част, където сега е град Лондон да се превърнат в едно обединено цяло.
Съдии, гл.18 племето на данците са 600 мъже с оръжия. Вениаминците от Съдии 19 - 21 са 600 оцелели, а преди това са били 26000 войници. Рут получава 6 мери ечемик.
Исая, Серафимите имат по 6 крила. А в Езекил Юдейските старейшини се събират в шестата година, в шестия месец на петия ден почти 666. Книгата Езекил, която е пророческата версия за основаването на Лондон и парламента съдържа повече шестици от всички останали пророчески книги. В Данаил имаме образ висок 60 и широк 6 мерки2. Срещат се и два случая на числото 62 за време и подозирам, че това е годината 1762-а. Думата в Йона за 120 е архаичната sixscore, предполагам това пак е указание за шести регион. Единствената друга пророческа книга с шестица е Агеи, вероятно пак е за символизъм.
В Йоан и другите Евангелия ясен символизъм за шестицата се намира в шестте каменни делви в Кана Галилейска, в които водата е превърната във вино. В Яков 5:17, спирането на дъжда е да се посочи времето за основаването на столицата три години и шест месеца е 3,6*10 = 6*6. В Откровение четирите живи същества имат по 6 крила подобно на серафима на Исая. Тази връзка между От.4:8 и Ис.6:2 предполагам дава доста по-късна дата за написването на Исая. От.11:3 и 12:6 споменава за 1260 дена. Тази комбинация на 12 и 6*10 показва връзката на двата архиепископа в парламента и самият парламент. Прочутият стих с трите шестици на звяра е пак указател за шести регион. Самият звяр е образ на югозападният съюз.
 
Защо се ползва метафората с храма в Йоан 2:20
Числото 46 заедно с числото 3 се срещат в този пасаж. За второто число обяснение има в края на Евангелието, но за цифрата 46 обяснението е в Битие. 46 е замаскирано в Битие 16:16 като 86 на английски fourscore означава 80 но м,ного прилича на 40. Връзката на двата стиха е в символизма на Исмаил, образ за първоначалната църква основана в английският югозапад, в последствие трансформирала се в католическата общност. Юдеите в Йоан са олигарите на югозападният съюз, противници на обединението. Техният "храм" е създаването на първата религиозна организация, с която се е злоупотребявало за 46 години. Ето това е обяснението за числото 46.
 
Защо числата 1 и 7, 6 и 9 са с подобен дизаин
Обяснението е в Библията и историята на Англия. И по-специално в стихове Йоан 19:14, където за първи път се споменава за шестият час преди разпъването. Числото 6 се споменава и на още 4 стиха в това Евангелие. Йн.2:20 е обяснен по-горе. Йн.2:6, 4;6, 12:1 са указания за регион номер шест или сега Съсекс, Есекс и Мидлсекс. Смисълът им е следният, сатбата в Кана галилейска е за архиепископството на Кантърбъри, самарянката в глава 4 с петте мъжа е образ за югозападният съюз, шестият и мъж ще е обединеното кралство. Лазар възкресен в глава 12 е образ за столицата Лондон. Представянето на Исус в шестият час, на място наречено Pavement, е образ за решението на парламента за политическо и религиозно единство и избирането на крал.
Въз основа на този символизъм е създаден и символизма в пасажа на може би най-странните символи в Евангелията. Тъмнината между шестият час и деветият в стихове Мт.27:45, Мр.15:33, Лк.23:24. Авторите на текста са били толкова посветени на идеята за единство и водителство от новата столица в шести регион, че са създали дизайна на числата според следната таблица.
 

Числото девет е нарисувано като обърната шестица, подобие на диск със стрелка нагоре, сякаш слънцето изгрява, а шестицата сякаш изобразява залезът на сънцето. Между цифрите 6 и 9, са 7 и 8, като 7 е много подобна на 1 и така намираме числото 18, между залезът и изгревът в шестият и деветият час. Също така числото 4 прилича на кръст, а 5 на стълба, образи за подготовката на разпятието. Смисълъ на този дизайн е в символизма за числото 12, Дванадесетте епископа представители в парламента са се избирани за следните региони, от 1 до 5 са за петте югозападни провинции, 6 е за шести регион и Кент, 11 е за източният и централен съюз, 12 за северните територии. Номерата от 7, 8, 9 и 10 са запазени за провинците между северният източният и южният съюз.

No comments: