Петата в текста
Думата за пета в Библията се среща точно 10 пъти. Значението е навсякъде за позиция или авторитет. Този символ се отличава от символизмът за думата и понятието на жена, което е за длъжност или назначение на отговорен пост.
Бт.3:15 в този пасаж “жената” е символ на постът, който “човекът” заема. Змията е символ на писмеността, чрез писмени доноси на “човекът” ще му се застраши “петата” или позицията и авторитета в църквата и обществото.
Бт.25:26 тук пасажът е вече силно политизиран. Яков е образ на обединяващият крал, Исав на сепаратистите от югозападът. Яков символично държи брат си за петата, като така се показва взимането на позицията на владетел и в този регион, в последствие има разказ и за купуването ан първородство.
Бт.49:17 повторение на философията от глава 3. Когато се препуска към карира вероятността някоя змия или донос да върне ездачът обратно е голяма.
Следват по два стиха в Иов, Псалми и пророци, със същият смисъл за авторитет и позиция. По интересният е в Иоан 13:18 и подобният му в Псалм 41:9. Вдигането на петата е образ на опозицията срещу обединението от “юдеите” или олигарсите на югозапада в Англия.
No comments:
Post a Comment