Неуместна интерпретация представена като Йоан 6
Цялата глава 6 на Евангелието на Йоан е типичен пример за сбор на части от други Евангелия и неуместни и некоректни интерпретации на текст от други места. Пасажа 1 - 15 започва със "галилея" което е дума със съвсем друго значение, а самото събитие на чудотворно нахранване трябва да е на друго място не в това Евангелие, поради неуместната интерпретация по долу. В следващия пасаж 16 - 25 пак има повторение на пасажа, този път за ходенето по водата, което също не е на мястото си. В следващия пасаж 26 - 31 вече се получава интерпретация на по първото чудо след диалог повтарящ казаното по рано, но тайно на Никодим. Тук повелята да се повярва в този, който Бог е пратил е едно от най-важните условия на вярата, но не е на мястото си. В стих 31 се поставят неуместни думи в устата на народа цитиращи манната в Пустинята и приписващи я на Мойсей. Това е много умело насочване на мисълта към логическото заключение, че Моисей не е направил маната, а Господ, и следователно чудотворното нахранване е нещо подобно, само че тук Иесус вече лично заявява, че той е този, който дава хляб от небето. Тоест извода е, че той е самия Господ, при това Господ и на Мойсей, което е така разбира се, но самото нахранване на тези 5000 е всъщност показател на друго, не е аналогия с манната. Самия смисъл на манната е да се подготви народа, за да започне да произвежда свой хляб от своя земя. Манната е имала само вкус на хляб, но не е била получавана от жито. А Христос даде именно хляб от жито. Самото нахранване със сигурност трябва остане в Марк 6, като в Марк 8 е друго нахранване на жени и деца с друг символизъм. Символизма тук с тези 5000 неуместно сложени в Йоан 6 е да се покаже кого ще продължи времето на ситите. Третия син на Адам Сит е роден 130АМ и това означава, че последния потомък на Сит ще си отиде от този свят през 5130АМ, 9*10*(50+7). Това е 9 години след смъртта на Павел през 5121АМ, 3*1707, на 17-
В Марк хората не са подредени на зелената трева, а са наредени в полукръг на 225', като Мр.6:16 подредбата на редици по 50 и 100 символизира юбилейните години, част от календара. Следват също неуместни сравнения на Христос с хляба на живота. Самия Той е превъплъщение на Словото, а хляба символизира това Словото, което идва от земята и се отглежда от хората, Така с това нахранване Христос доказа, че за тези 5000 години, 130 - 5130АМ ситите ще произведат всичкия хляб или Слово на земята. В нашето време това Слово или хляба на живота е Библията или поне моята Библия. Края на главата е специфично насочване за католическата идея, че хляба и виното при месата се превръщат в плът и кръв на Христос, което е ненужно. Хляба и виното използвани за символ на планетата на ситите днес се символизират от текста на Библията и приемането на изкуплението, самия ритуал е само символ на нещо духовно направено на друга планета.
John, decalogue
No comments:
Post a Comment