Sunday, June 20, 2010

Какви, кога и къде са жертвите в Библията

Какви, кога и къде са жертвите в Библията Броя на жертвите в истинската Библия не е толкова голям и безразборен колкото е написано. Първата жертва е на Авел, след което и той самия се превърна в жертва. Следва измисленото жертвоприношение на Ной в измислената глава 8. Като някои многознайковци дори измислят и жертва при правенето на дрехи от Бог за Адам и Ева в също измислената глава 3 на Битие. Следващата жертва всъщност бе Енох, това че Бог го е взел е точно начина, по който е била взета и жертвата на Авел. Енох е и представител на втория Завет, който се състоял в 700АМ, това е 88г. = 8*11 след раждането му и 287г. = 7*41 до времето на „взимането“ му. Какво значат тези цифри смятам скоро да установя. Следващата символична жертва е тази на планината Мория през 2121АМ, когато Исаак символично е жертван, тук е времето да добавя, че Исаак символизира Светия Дух или пространството от Битие 1:1 или „небето“. Тази жертва е и символ на третия Завет. Следващата жертва е вече в Изход 12, това е пасхата. При нея имаме заколване на 1-годишно агне привечер, съботата на 14-ти, Агнето се е „разпъвало“ за да се оттече всичката кръв дори и от вътрешностите, не се е изкормвало подобно на разпъването на Христос. Единственото ядене е сутрин след зазоряване, но преди изгрев-слънце, изпичането и изяждането на това агне е ставало малко преди зазоряването, хората са подранявали сякаш ще тръгнат на път. Предполагам агнето се е ядяло без хляб, никакъв хляб не е бил яден на този ден, а от следващия ден началото на третата седмица е започвало времето на безквасниците. Не е ясно какво ли е ставало с кожата на агнето и дали е имала някакво по-важно приложение. Безквасниците е време, когато се е махал стария квас, за да се обнови тестото за нов квас, символизира времето от започване на изхода до преминаването на Червеното(черното) море. Както и времето, през което Христос е умрял и е прободен с копие, тогава е яденето на агнето до възкресението станало сутринта след 7 дена преди зазоряването на първия ден от следващата седмица, което се пада 22-ри. На този ден вече е трябвало да приключи ечемичената жетва, до тогава никой не е имал право да яде от новия ечемик, а и той без друго трябва да поседи и изсъхне няколко дена. Сутринта след зазоряването свещеника донася първия сноп ечемик ожънат на земята още от първи ден на предната седмица в святото място на Храма. Това е първото действие в Храма, символа на преминаването от Египет към родината на Авраам, както и на Христовото възкресение, да не се бърка с оживяването от смъртта, което става на третия ден след умирането. Агнето и безквасниците се ядат по къщите не в Храма. След 7 седмици на първия ден от втората седмица на петия месец се повтаря процедурата в Храма с донасяне на два нормални хляба от новото жито и приготвени с квас. Това е второто влизане в Святото Място на Храма, като в случая нямаме жертва, и житото и ечемика и хляба донасяни в Храма след това се изяждат символично. Следващия празник е деня на тръбите на първата събота на седмия месец, тогава символично е края на гроздобера, няма никакви жертви, освен споменатите тук. След него следва приготвяне на виното от обраното грозде. Следва деня на Изкуплението, на този ден вече има истинска жертва на всеизгаряне, от двата козела доведени пред Храма единия се отвежда надалече и вече никой не трябва да го вижда, другия се изгаря вън, а вътре в Пресвятото място се представя само кръвта му. Това е третото последно влизане в Шатъра за срещане и след това в Храма. Следва третата седмица на седмия месец, когато се прави образ или умалено копие на Шатъра за срещане, няма такова нещо хората да живеят в шатри. Важно е Божието дело и приемане на неговото дело на земята, идеята че хора трябва да живеят шатрите е безсмислена. Шатъра за срещане е Божието обиталище, за което трябва да се празнува, а не че хората са живеели в шатри, това няма значение.

Това са всички празници и жертви и ритуали, всичко екстра е измишльотина, ето и ново редактирана версия на трите мойсееви книги;

http://docs.google.com/Doc?docid=0AcDLMmdMtyutZHdmZGs2bV85MDRkbWQyaGNmeg&hl=en_GB

old testament, time

No comments: