Новозаветния Йордан
В НЗ реката Йордан се споменава точно 15 пъти само в 4-те Евангелия. Защо липсва в Деяния с нейните доста морски и крайбрежни случки не е явно поради различните цели поставени на фалшификаторите. Вчера докато изследвах старозаветното споменаване разбрах, че името на Йордан не е на река, а на някакъв провлак между два континента на планетата на ситите. Този въпрос ще се разглежда допълнително, но географията на Библейската планета е следната.
Имало е след потопа три континента, които са били разположени във формата на трианглета с тесни, но мореплавателни проходи, всичката останала повърхност на планетата е била море. Трите континента съответстват на трите сина на Адам и след това на Ной. Както и на тримата патриарси; Авраам, Исаак и Яков, които също са символ и на светата Троица.
Всичките 15 места, където се споменава името Йордан са измислени, като в Йоан със сигурност целия пасаж покрай "Йордан" е вкаран допълнително. За другите три Евангелия за сега не мога да съм сигурен от къде до къде е измисления пасаж.
John 1:28 Това стана във Витавара отвъд Иордан, дето Иоан кръщаваше. B40
Тук вмъкнатия пасаж е от стихове 19 до 28. Очевидно е политическо - догматическия спор, който се заформя със свещениците да е измислен на нашата планета. Умело е използвано прекъсването в стих 29, за да се донади пасажа.
John 3:26 И дойдоха при Йоана и му рекоха: Учителю, Онзи, Който беше с тебе отвъд Иордан, за Когото ти свидетелствува, ето, Той кръщава, и всички отиват при Него. B40
Тук пасажа вмъкнат е от стих 22 до края на главата в стих 36. След края на дискусията с Никодим е поставена някаква разходка с ненужни повторения и интерпретации на стиховете от глава 1 и други места в Евангелията. Йоан е подходящ образ за теологизиране, но мястото на вмъкване е крайно неподходящо.
John 10:40 И отиде отвъд Иордан, на мястото, гдето Иоан по-преди кръщаваше и остана там. B40
Още от стих 22, където е злополучното "освещаване" на Храма, доста глупава имитация на обреди от нашия свят пасажа е измислен заедно и със следващите три глави 11, 12, 13. В тази част на пасажа думи към учениците в няколко глави са изговорени публично в "храма". Тия хора не разбраха, че Йерусалимския Храм не е място за срещи и раздумки, това са практики от нашия свят. Давидовия Храм е строго охраняван и използван за ритуали със символичен характер. Общуване и социализиране се извършват на други места.
new testament, location
No comments:
Post a Comment