Редактирана притчата за завръщането на блудния син
Имало едно време много отдавна в една далечна галактика един Добър Баща на двама сина. По-големия син получил от бащата прекрасна градина с всякакви плодове и овошки, каквито имало в тази галактика. Когато пораснал се сприятелил с едно прекрасно женско прасе то все се въртяло из градината и му помагало да рови в земята, било много интелигентно и красиво, на тази планета прасетата говорели и дори можели да се гримират, нещо, което привлякло по-големия син. Ставайки негова приятелката те преградили множеството реки и потоци в земята Добрият Баща и създали множество вирчета и гьолчета, в които да се пльоскат според вкуса и нрава на тамошните прасета. По-големия син бил очарован от нея, правел всичко каквото му кажела и често се завирал в гьоловете и за да й угажда. По-малкия син на Добрия Баща получил една група бели и хрисими овчици, на него Добрият Баща направил малка кошара с множество музикални инструменти, тамошните овце обичали музиката под, когато си почивали след разходките си в природата. Въпреки многото женски прасета обикалящи около кошарата той обичал само овцете, с които се разхождал по поляните, те с удоволствие го следвали и слушали прекрасното му свирене на всякакви инструменти. Приятелката на по-големия син не обичала свиренето и песните му, харесвала само собственото си грухтене и много се дразнела да вижда как по-малкия син радостно тича из ливадите с овцете. Смятала за варварство и оскърбление да вижда овцете да го следват, вместо подобно на приятеля и, да изпълнява всякакви прищевки и капризи.
Един ден Добрият Баща казал на двамата си сина да му направят подарък от най-доброто, което им е оставил, за да види дали правилно стопанисват каквото имат. По-малкия донесъл най-хубавото мъжко агне, защото имал само овце, а по-големия син направил венец от най-красивите цветя каквито имало на полето. Добрият Баща одобрил подаръците, зарадвал се, че децата му добре се грижат за повереното им и започнал да обяснява защо им е разделил по този начин имота си. На по-големия дал нивите и всички растения по полето, те символизирали материята, така той показал, че сина му е господар на материалния свят. На по-малкия дал стадо овци, то символизирало покорството на пространството или небето на сина. Самият той запазил за себе си времето, него не можел да даде, защото то започвало с него самия, а и децата му трябвало да се грижат за повереното им. По-големия син обаче видял, че небето е безкрайно и е много по-голямо от материята и поискал и той част от небето само за него си, и без това приятелката му обсебила полето, командвала над всичката земя. Добрият Баща отговорил, че не може да раздели небето, и той трябва да се грижи за земята. Натъжил се по-големия син и се оплакал на приятелката си, когато тя подавала зурла от един гьол. Прасето силно изгрухтяло, започнало да се мята сърдито, изтърколило тлъстото си туловище на брега и със строг тон започнало да мъмри по-големия син.
"Ако баща ти не ти дава никаква част от небето ще отидеш при по-малкия си брат и ще му наредиш той да ти даде част от него." Прасето не знаело какво е небето, но самата мисъл за нещо, което не и се давало и причинило физическа болка. Така тя заповядала да отидат двамата при по-малкия брат и да поискат да получат част от небето, самият той не живеел на небето, а бил в тяхната земя, което не било прилично. Още като го зърнали прасето погледнало с отвращение белите пухкави овчици наредени около пеещия овчар, надало пронизително квичене, за да разкара малоумните добитъци и рязко се обърнало с настояване да получат половината от това небе, след като той и без това стои на тяхната ливада и музиката му излиза от инструменти направени от материални предмети. На това по-малкия брат отговорил, че не може дори да им покаже небето, камо ли да им даде и частица от него, защото то е вътре в него. Предложил им само с музика да им разкаже за него. При тези думи свинята се тръшнала на земята и започнала да рита във въздуха от ярост. Значи той се разполага свободно в техния свят, а неговото си небе е заключено вътре в него, това вече тя не можела да понесе, изправила се и с огромен за нейните килограми скок се хвърлила върху нещастния овчар и забила острите си бивници в корема му. Разпаряйки корема му злобно заявила, "ето сега ще видим къде си скрил това пространство - небе, ще го изкарам от вътре ти!" От него обаче излязла само кръвта и вътрешностите му, така небето умряло заедно със стопанина си. Тогава се появил Добрия Баща, взел мъртвото тяло на по-малкия си син и го скрил на небето. На по-големия син и на свинята заповядал да изядат вътрешностите и кръвта му, така наистина щели да получат частица от небето вътре в себе си. Органите заседнали в гърлото на По-големия син и трябвало да му отворят гръкляна, за да ги извадят, а свинята получило от чуждата кръв усложнения на своите вътрешности и всеки месец имала кръвотечение и отделяне на част от вътрешностите си. Добрият баща хвърлил убийците на една далечна планета, покрита от един цял океан, който на повърхността бил замръзнал. Някогашният стопанин на земята му вече никога нямало да види никаква земя или растение до назначения от Добрия Баща срок. Убийците живеели върху леда, отглеждали други прасета, които хранели с морски мекотели и умрели вмирисани риби. Родили си и много деца, които били наполовина прасета наполовина хора според родителите си. Всички имали белег от пъпната връв като символ, че не са нито изцяло хора, нито само прости прасета.
В това време на Добрия Баща се родил трети син, понеже на него нямал какво друго да даде, освен времето, дал му го. В замяна третия син му обещал, че ще съживи втория му син и ще помогне на първия да се върне от планетата на прасетата. В определеното време третия син намерил няколко от потомците на най-големия си брат, които се разкаяли за стореното от баща им и поискали убития им чичо да оживее, както и да се освободят от свинската си половина. Третият син предложил размяна, той самия отишъл на небето като умрял и оставил тялото си на убития си брат, за да се върне той на земята. Той знаел, че след време мъртвите ще могат да се върнат отново на земята, но само с помощта на убития по-малък брат са могли да върнат на земята и някои от потомците на най-големия брат. Възкресения отишъл на свинската планета, нахранил всички прасета с рожкови, като дори занесъл там земя и запалил слънцето да стопи ледовете. Поканил най-големия брат, за да дойде при баща си, като му обещал, че този път ще може да влезе и на небето, защото той имал времето и можел да му даде временно да бъде там, като само трябвало да се новороди и да спре да се подчинява на свинята. По-големия брат не искал новораждане бил доволен новата планета и от свинята, новата земя и синя на нея го направили щастлив и преуспяващ. Тогава по-малкия брат започнал да обикаля сред неговото потомство от полупрасета полухора, мнозина се зарадвали да чуят, че могат да идат на небето, но никой не искал да напусне земята и да се отдели от прасетата. Един вече имал нива, друг волове, трети се оженил и никой не искал да дойде с по-малкия син при Добрия Баща. Все пак се намерил един, който искал да се освободи от прасетата и свинската си същност и да дойде при Добрия Баща, това бил bogoizbrania. Още от малък той видял, че хората около него са само частично хора, а някои са заприличали изцяло на прасета, въпреки че били и половин хора. Така започнал да търси къде е Добрият Баща, разбрал, че Той може да бъде намерен не на небето, а във времето. И макар от всички наоколо всеки да си гледал неговите прасета, bogoizbrania с помощта на времето намерил чичо си, убития по-малък син. Възкресения по-малък син, който имал и времето, го завел при Добрия Баща, там bogoizbrania се освободил чрез ново раждането от свинската си същност и получил човешки вид, с което познал небето, времето и материята. Така той заел мястото на най-големия брат, получил и златен пръстен от бащата, като белег за преминаване през времето и пространството. Многократно канил другите да дойдат и те при Добрия Баща, защото небето било безкрайно и там земята и времето можели да се разделят на всички. Никой обаче не обърнал внимание на това и дори се разсърдили на Добрия Баща защо е дал толкова много на bogoizbrania, след като и той е като тях.
new testament, gospel,
No comments:
Post a Comment