Thursday, October 16, 2008
04.10 20:44 - Деня на Изкуплението
Ще започна с едно до уточняване на календара от времето на Моисей, както бях писал на няколко пъти, но съм пропускал да изясня разпределението на събитията в Евангелията относно деня на пълнолунието, сега продължавам да твърдя, че пасхата е на 14 Нисан, като следващия ден е явно пълнолуние, ден без номер и празнуван още от преди Ной. Така се получава за хронологията на разпъването и възкресението в по предните постове, особено този за това как станах куатродециманус, е нужна корекция, тоест това е един от малкото случай в които богоизбрания си коригира откритието според най новото разглеждане на Словото. Явно Иесус е задържан на самата пасха в Гетсиманската градина, през нощта е бил осъден от старейшините, на следващия ден, който е пълнолуние е заведен при Ирод и Пилат, бива разпитван и бит, разпънат и умира преди изгрева. Така оживява на третия ден, деня на създаване на живота в Битие. Възкръсва на деня на 'първите плодове', който е 22-ри ден на Нисан с номер, но е 24-ти по брой от началото. Тези споменавания в Йоан на 3-ти, 6-ти и 9-ти час са през деня на пълнолунието, деня в който се яде квасен хляб прекъсвайки Пасхата, деня когато се изпълнява в пълнота Словото родено на земята. Следва 15-тия ден първи за седмицата на безквасниците.
И да поправя друго, бях споменавал, че квасен хляб се яде всякога, освен на Пасхата и безквасниците, не само на петдесятница както твърди Чък Мислер, всъщност той говори за приношението на хляб в Храма на Бога, само на този празник има инструкция да се принася квасен хляб в святото място.
Разглеждайки този ден стигнах до извода за значението на събранието от предния празник на есенния фестивал. Деня на тръбите или само на възклицанието, няма дума за тръба, както и никъде няма дума за 'шофар' това е еврейска интерпретация, не е ясно с каква тръба се е тръбяло. Призовава се за събрание в името на Господа, не се споменава за какво е това събрание, защото значението му се разкрива днес. Призива на деня на тръбите е събиране за спасение, събранието на Божия народ е може би нещо като "грабването", няколкото агресивни поста против тази доктрина са поради неадекватното възприемане на няколко пасажа, все пак се оказва че вероятно ще има нещо като грабване, но не на физическото тяло, което е опасна ерес. Народа призован за 'празника на тръбите' са спасените, на деня на изкуплението те са очистени след като вече са спасени, за сега това е всичко което мога да заключа от липсата на информация в текста, предполагам умишлено пропусната от Моисей, а не изгубена от ръкописите. Празника на 'скинопигията' или шатроразпъване има троен символизъм, преди всичко е спомен за престоя в пустинята, с дупките на покрива евреина поканва в колибата си и звездите. За нас този празник показва, че спасения и изкупения, тоест богоизбраниа е отворил душата си за звездите и сега те са в него. За в бъдещето това е празник, в който човека ще живее лично сред звездите, това е всичко за сега от символизма на есенния фестивал. Само така или поне за сега с толкова си обяснявам липсата на указание за какво точно са празниците.
Друго откритие до което достигнах е, че в месец Тишри вероятно на самия ден Йом Кипур е станало раждането на Иесус или в дена на възклицанието. Ако Ечемика е символ на Иесус и деня на първите плодове е неговото възкресение, празнувано предварително, то неговото зачеване е в деня на ечемичната сеитба и раждането девет месеца по късно се пада някъде в месец Тишри, Все пак както съм обяснявал, няма лошо да се празнува с децата Коледа или рождество в деня на зимното слънцестоене. Изменението на слънчевата година е станало явно след Иесус и празнувайки неговото раждане в деня слънцестоенето възвестяваме на бъдещите поколения, че това време, годината да стане отново 360 дена ще се върне отново. Логично е, че след изменението на орбитата на земята не можем да имаме правилно съответствие на дните в новата година. Може би трябва да се покая от буквален куатродециманизъм, след Иесус, но аз почти живея по негово време така че критиците, ако има да мируват.
Все пак символизма на дните на възклицанието и изкуплението е изцяло свързан с Светия Дух, дошъл на петдесятница, конкретния символизъм предполагам е изцяло личен за човека, нещата са вътре в душата на индивида и за това нямаме описания или ги имаме на други места в Писанията. Предстои да ги изнамеря.
И заключително откритие, което всъщност чух в аудио проповед на Чък, съботата е централния празник на календара и смисъла и е не толкова почивка, като се казва в Битие, а "почиване от всичките си трудове", чрез съботата и спиране на работата се доказва нейния успешен завършек, доказва се съвършенството на Божието творение. Ако една работа е перфектна и свършена тогава трябва да се спре с работенето, то показва съботната почивка всеки седми ден.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment