Thursday, October 16, 2008
13.10 23:06 - Vitis vinifera
Популярната фраза "In vino Veritas" може и да е лозунг на алкохолиците, но злоупотребата с алкохол или вино е отражение на духовния принцип за допълнително стимулиране на нервната и кръвоносна система, като част от живота. Практика позната още от времето на Ной, продължена от всички негови последователи и дори редовно изпълнявана от Иесус и учениците Му. С виното е свързана и заплаха, една от малкото; " ако не пиете от кръвта Ми и не ядете плътта ми нямате дял в мене (нищо общо) "
Тук ще разгледам сравнение на Библейския и съвременния начин на производство на виното. Както съм споменавал народа на Израел е смятан за лозата, от която се получи виното, което във вярата се символизира чрез кръвта на Христос. Практиката на общото пиене на вино демонстрира в момента приемането на спасителната жертва на Христовата кръв.
Отново с цифри ще се обозначава, за да не се пропуснат в разказ важни детайли. за съвременния аматьорски начин на правене на вино попаднах на тази тема;
http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=40557
Да правилно виждате, форум на "оффроуд" българи, изненада и за мен, но явно такива са мераклиите на качествени продукти, не ги мързи, не се правят на важни за да не работят. Много добре е обяснени дори и тайните неща, без излишно писане със споменати може би всички методи известни от разни краища у нас.
Мой забележки от Библейското по производство различно от съвременното;
1. Гроздето не се пресова, а мели без дръжките, но с ципата и семките.
2. Получения 'компот' се сипва в глинени съдове, които предварително се нагряват на огън, колко не мога да преценя. Не само за дезинфекция, а за да може ширата да получи 'горещ старт' на ферментацията.
3. След което се поставят в дупка в самата земя в самото лозе, като се сипва сух пясък около и под съдът.
4. "Капака" би трябвало да се образува от предварително изплували ципи и от неясен поне за мен начин на покриване с ечемик, ечемика играе много важна символика в Библията.
5. Не се добавя никаква химия или захар, но след спиране на кипенето са се добавяли връзки сушени смокини, като виното се пресипва в други съдове, които висят според юдейския метод да се окачва всякаква храна и напитки. Тези сладки плодове са повишавали захарта придавали са аромат и вероятно са имали и ефекта на химикалите.
6. Връзката не е стояла дълго, за няколко дена сухите смокини са се издували и са се изваждали, като са представлявали прекрасен десерт подобен на познатите днес "пияна вишна".
7. Споменаваните "мехове" всъщност са били някакви покривала на глинените съдове, най вероятно не кожени, в които е стояло виното, за сега само толкова си представям, за в бъдеще ще се опитам да уточня детайлите.
Ще спомена няколкото заглавия на, които ще се раздели идеята за вино в Библията. Този пост ще е нещо като увод на грандиозната тема за гроздето и виното.
1. Двоен символизъм на Вино и Лозе в СЗ.
2. Виното и въздействието на всеки от персонажите на СЗ.
3. Гроздобера и есенния фестивал, пророческо значение.
4. Двоен символизъм и в НЗ.
5. Детайлно разглеждане на думи в гръцкия свързани с вино и лозе.
6. Ползата и вредата о
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment