Книгата Съдии е според мен пророческа книга за историята на Израелския народ до края на Храма и служението на Завета на Моисей. Книгите на пророците касаят духовни въпроси и се отнасят до личността на Месията и обстоятелствата около него, делата Му за вярващите, изпълнението на Божия план на земята и други. Докато Съдии се концентрира до действията на хората в Израел, като дори един от най ярките образи в СЗ на Месията, този на Самсон е само частично представяне на делото на Спасителя за народа като цяло. Самсон не представя спасителния план, не се проявява като царя на юдеите, какъвто всъщност не може и да бъде, а само хвърля слаба светлина върху делото, което месията ще направи между израилтяните и филистимците.
Самсон описан в глави 13, 14, 15 и 16 ще се разглежда друг път по подробно, тук ще се спомене, че тези части на Съдии предричат пророчески естествения живот на Христос, когато беше човек на земята. В следващите две глави, 17 и 18 се разглежда преселването на Дановото племе на север и започнатото от тях собствено неканонично служение предполагам е имплементация на съвременния юдаизма, самоделка и заблуда от хора които дори не са юдеи.
И когато читателя на книгата започва да се чуди дали в тази книга юдеите не са забравени съвсем, най после се стига до глава 19 с едно от най странните и най ужасни събития, които според мен ще посочат последните дни на юдея след възнесението на Христос и след бягството на вярващите от Ерусалим и околностите и унищожаването, на Града, Храма и дори народа на Вениамин и юдея. Според мен точно това се описва в последните три глави, 19 и 20 са за войната която израилтяните ще поведат да унищожат побъркалите се юдеи(вениаминци) убили служителите на Храма и осквернили ненужно вече опразненото от възкръсналия Христос светилище. Това символизира наложничката, служителите на Храма, които 'блудстваха', като осъдиха Христос, но получиха след това от Светия Дух право да се върнат на служението си. Вениаминците обаче, които имаха задължение да се грижат за региона на Града и Храма са 'насилили' служителите и са осквернили най святото място на земята, според моята теория това място в момента не съществува на повърхността на земята, то е било там където са мактешите. Наложницата е родена в Витлеем Юдейски, но жена никога не трябва да се бърка с Месията, левитите наистина не са от от Витлеем, града е споменат за да се покаже от къде идва проблема. Храмовите служители започнаха да служат на царската власт, която символизираше Витлеем, за това наложницата отиде във Витлеем Юдов. Когато Левитът, тоест правилното служение се опита да я върне на правилното и място да служи на народа, чиито център бе якововия кладенец във ефремската земя, сега региона на днешен Ерусалим. Нечестивите вениаминци оскверниха Храма, убиха служителите и в последствие бидоха изтребени от другите израилтяни, към които явно са се присъединили и юдеите.
И ето какво откритие направих в последната глава, в нея виждаме, че вениаминци символ на новозаветните вярващи на други места в СЗ, тук са останали малцина от унищожаването и братята им се грижат да имат потомство. Причината да няма жени в племето на вениаминци е показана в;
16 Тогава старейшините на обществото казаха: Що да сторим за оцелелите, за да имат жени, тъй като жените са изтребени от Вениамин? (Judg 21:16)
От стиха излиза че извратените мъже са убили жените си, но всъщност те са умрели по време на битката. Племето ще продължи да съществува, независимо от клетвите на братята им, може би по важното откритие тук е, че потомци на племето ще има и за в бъдеще, независимо че някои са извършили най гнусното. Може би днешните палестинци са техни потомци? Или тази ситуация да показва съдбата на хора, които са имали Светия Дух и са го осквернили, че все пак имат някаква надежда.
No comments:
Post a Comment