Wednesday, December 10, 2008
18.11 19:40 - Грях, беззаконие, нечистота и морална декларация, и дефиниция на злото
Преди да изясня значението на понятията за зло, ще направя декларация за морална активност според наскорошния референдум за отмяна на гей браковете в калифорния. Единствения светъл лъч за "обамагедона", пред който много вярващи не само в САЩ са се изправили. Проблема за отношението към неморалността в обществото е сериозен, защото това е реална заплаха не само за вярата, но и за самия живот на хората. Ще номерирам въпроси и отговори за да не се получи объркване със смисъла на въпроса и моето мнение за отговор.
1. Гей бракове, какво отношение трябва да имаме? ОТГ. Аз съм естествено против всяка такава проява, но като харизматичен вярващ си задавам въпроса как да се реагира. Въпроса е много по сложен от колкото съм чел да се обсъжда, една от причините е, че в Библията нямаме дума за обратни. Причината е проста, всякаква нечистота и нарушение на заповедта за забрана на прелюбодействието се наказваше с изгонване от обществото, тоест нито Моисей, нито апостолите правеха разлика между втори брак и обратен брак, прелюбодееца е куче и мястото му не е сред юдеите, а в Библията хората бяха само такива, неюдеите не са хора. В тези условия бих казал следното за да участвам, не че са ме канили за някакво участие в борба против обратни, трябва да се създаде общност на вярващи и тогава ще изхвърлям всеки прелюбодеец. Днешните вярващи не забраняват разврата, не са против хомосексуализма, но са против браковете им. Според мен те повече се грижат за държавата и институциите, от колкото за морала и вярата, но да не ставам отегчителен с анархистките си възгледи за ролата на бюрократа-паразит. Окончателното ми мнение е, че ще съм против разврата, но за сега не мисля да предприема нещо срещу него защото той не се осъжда от хората а и не съм съвсем убеден, че е моя работа да го боря.
2. Аборти, как да се борим с тях? Аз съм против абортите, но както виждаме вярващите не се противопоставят на безразборния секс, а абортите са последствие именно на това, така че не бих попречил със сила на жени правещи аборт. Единственото което мога в това общество на кучета е да ги отпъждам да не хапят, друго за сега не мога.
3. Стволови клетки и други ала-бала биологии, трябва ли да се забранят? Тази история със заблудите в биологията съм я описвал и преди това е само селекция на белези спрямо генетични изследвания. Всичката истерия е раздута спекулативно от медиите и така наречените ГНО - храни са само нов метод на селектирани растения нищо особено. Удивително е как хора мислещи, че са вярващи в истината могат да са толкова заблудени и излъгани за елементарни неща.
Ако се сетя за още нещо „про-лайф“ ще го добавя.
А сега да дам дефиниция за понятията за злото в Библията;
Дума за грях се среща в нашия превод цели 127 стиха, в руския е даже 150. Причината е, че хората не осъзнават, че думата грях в нашия и руския не трябва да се ползва, защото е философско понятие означаващо не конкретно действие, както е в повечето случай в текста, не означава мисли и намерения, а е отражение само на състоянието на човешката душа. Грехът е присъда, а не действие или мисъл. Ето и гръцките думи в руския, където са сравнени с грях в нашия текст има понякога замяна с беззаконие или по рядко с нечистота.
Номер Стронга: 266
грех, прегрешение, преступление, провинность, проступок, греховность;
а тж. употр. о жертве за грех #Лев 4:24 (LXX) и возм. в #2Кор 5:21;
син. 51 (agnohma), 265 (amarthma), 458 (anomia), 2275
(htthma), 3847 (parabasiw), 3876 (parakoh), 3892
(paranomia);
Осмислянето на значението на думата грях е от изключителна важност, в Библията нещата са много ясно разделени на две, на беззаконие и на нечистота или нечестие. За това има два вида жертви в храма, на овце и на кози, агнетата са жертви за избавление, а овена е жертва за беззаконието. Козела е жертва за нечистота, това че се разрешава замяна на агнето с яре не трябва да ни обърква и смущава, разликата между козела и овена е много явна и важна. Иесус бе за нас агнето или ярето на пасхата, с което бяхме избавени от света, но бе и овена в принос за грях, но не бе козела на очищението. Никъде в НЗ не се споменават празниците на месец Тишри, които са празниците на изкуплението или на виното.
Христос бе хляба на Словото на СЗ. Светия Дух е хляба на педесятница. Христос бе лозата, но Светия Дух е виното. Ето защо разграничаването е много важно и определящо вярата. Христо ни спаси от греха срещу Бога, а Светия Дух трябва да ни очисти от нечистотата сред хората. В този пост съм разгледал и разликите или двете части на декалога, за да не се повтарям само ще спомена, че първите пет заповеди са беззакония, престъпления срещу Бог. Вторите пет заповеди за забрани срещу нечистота сред хората.
Днес света е изкупен от греха, това значи че нищо не можем да направим за да извършим беззаконие срещу Бог. Не можем да пазим седмия ден, защото не знаем кой е той и следователно не бихме могли да го нарушим, не можем да изговорим напразно името на Бог, защото то има смисъл само на езика на Моисей, който сега не съществува. Не можем и да искаме да се покланяме на други богове, защото това значи връзка с тях и изпълнение на техните заповеди, а днес никой не получава заповеди от друг бог, всичко е самовнушение и измама. Днес дори не можем да служим на Бог, защото Той умря. За това не бихме могли да съгрешим за да не Му служим. В СЗ решаването на проблема с нечистотата или за престъпленията срещу хората е бил решен по аналогия с проблема за беззаконията и това също е фактор за объркване, вече нещата са различни, днес не можем да вършим беззаконие, но нечистотата е в преизобилие и за това е нужно да се научим да се очистваме от нея според предписанията за действието на Духа.
Ето и думите които служат за показване на беззаконие и нечистота;
( αγν* ) Приставката е агн като агностизъм знание или незнаене, но на някои по специални места се превежда неподходящо с очистване, това е неправилно значението е за познание не за чистота за нея има друга дума.
( αμαρτ* ) ето това е думата превеждана като грях най често, но по специално значи беззаконие, интересно е че ако се сложи едно "с" отпред и се махне "т"-то става Самария.
( ανομ* ) анормалността е вече нечистотата, това престъпленията за следващите пет заповеди, престъпления срещу хората, не срещу Бога. Думата „номос“ е Закона, но закона на хората. Не се среща в Йоан, но в 1Йн,3:4 стиха е много добре да се разгледа за да се види разликата в действието, но еднаквостта на резултата, вече не можем да вършим престъпления срещу Бога, но нечистотата е като престъплението. Вероятно стиха е за да се покаже, че не само вярата в Иесус е важна, необходимо е и приемане на Духа за очистване.
4 πας ο ποιων την αμαρτιαν και την ανομιαν ποιει και η αμαρτια εστιν η ανομια (1John 3:4)
В следващия пети стих се казва че Иесус е взел амартията, но не и аномията, но не подценявам ролята Му, Христос подготви идването на Духа за очистването.
Мислех да продължа поста с някой аспекти на нечистота и разделянето на нечистотата на вътрешна и на приемана от вън, но това щ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment