Венера милоска - Venus de Milo пророчеството на изкуството
Ако се прегледат снимките на тази най известна скулптура ще видим интересно разположение на ръцете, които са отчупени умишлено за да се прикрие обекта, който фигурата държи. Дясната ръка, останала до лакътя е прилепена до тялото, тя придържа нещо отдолу, което се допира на гърдите. Лявата ръка, която в случая е придържаща обекта стоящ на другата ръка е отрязана чак от рамото, но поглед от към гърба на специфичната извивка на гръбначния стълб показва, че лакътя е вдигнат за да се придърпа обекта внимателно към разголената женска гръд. Извивката на гръбначния стълб е анатомично перфектна и такава извивка се получава когато единия лакът е ниско прилепнал, докато другия е вдигнат встрани на нивото на очите. Погледа е леко извит настрани и насочен към нещо което се подпира отзад на лявата ръка и евентуално се прилепя или отделя от разголените гърди.
Позата на тялото не е нито еротична, нито хигиенна, тоест голотата на жената не е свързана с миене или привличане вниманието към бюста, голотата е свързана с обекта който държат ръцете. Има само едно нещо с такива размери и изискващо разголване на гърдите, това е кърменето на бебе или според мен тук е изобразен момента, в който кърмачката поглежда бебето дали се е накърмило или както се нарича това.
Така в момента виждаме ситуацията, в която бебето се е накърмило или е нахранено и съответно сега то не стои в ръцете на майката. Така композицията показва пророческо видение за ситуацията с религията сега, ръцете са строшени, за да разголят бюста и да придават на жената еротичен вид, това е образ похотта на света към вярата. Но нейното дете в момента е голямо и всеки момент ще се появи за да се разправи с тези които са постъпили така с майка му.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Wenuszmf.jpg
history
No comments:
Post a Comment