Saturday, January 17, 2009
Книга с седем лирически героя, три сватби, три раждания и три погребения
Книга с седем лирически героя, три сватби, три раждания и три погребения
Тази книга е Новия Завет в него са описани само по три; сватба, раждане и погребение. Лирическите герой са представени в СЗ чрез образите на патриарсите за които Иесус отделя много време. Първите двама са Авраам и Сарая ( ), представляват Бога и Човека – Народа – Израел. Тяхното дете е Иесус, представен чрез Исаак и Ребека ( ), това са Божият Син и Еклесията, от тях идва Светия Дух, чиято булка е душата на човека, от този брак се ражда Новото Създание. Яков е Духа, а Рахил е душата, Лия и прислужничките са са другите части на човека. Новото Създание е Йосиф.
Първа Сватба
Те са само три, макар и да е описана всъщност . . .нито една :-(. Превода на Йн.2:1 според мен е нелогичен. Не е трети ден на някаква неизвестна сватба в някакъв друг град. Според мен става на въпрос за деня на третия юбилей от сватбата на родителите на Иесус, Йосиф и Мария като всички юдеи почитащи брака отбелязваха третия седемгодишен юбилей на брака си. Всичко в древноюдейския начин на живот се "завършваше" на седмата годишнина, отбелязваше се успешно преминатия седемгодишен период, като в случая е описана 21-ата годишнина. Това означава и нещо друго важно, Иесус е бил на 20 г. и скоро е щял да навърши 21, ето доказателство открито пътьом на старото ми заявление, че разпъването му е станало на 21 г. Тази сватба символизира съюза между Бога и Човека, Човека е представен от народа на Израел, а тяхното дете е Иесус, Погребението на Иоан Кръстител е преобраз на края Закона и юдейския свят, това е първото погребение.
Втора Сватба
Тук младоженеца е вече Самия Иесус, а неговата булка е Еклесията. За тази сватба имаме няколко споменавания, но само като за младоженеца и невестата. Еклесията е много по сложно нещо от колкото изглежда, най често тя идва в събрание на хора, които приемат Иесус. Така по погрешка се приема за събранието на хора в църква, хора на едно място не винаги е църква. В НЗ Еклесия е наречено събрания и на юдеи, както съм споменавал, това е така защото то има отношение към Словото и Иесус. Например някой от най големите Еклесии, които съм срещал е от невярващи, но това не пречи и от хора не свързани с вярата да дойде Еклесия. В притча за жених се споменава в Мт.25, които е Иесус, девиците са образ на декалога, първата част е с Иесус, а вторите пет са за следващата сватба. Жениха от Йн.2:9 е Йосиф и за него се споменава в минало време, тогава Йосиф само е играел тази роля. Погребението тук е на самия Христос.
Трета Сватба
Тя е между Светия Дух и човешката душа, за нея се говори само или поне за сега толкова намерих в От.12. Жената е душата, а Светия Дух е нейния мъж, детето, което иска да изяде змея е Новото Създание. За в бъдеще тази сватба ще се разгледа повече. Йоан Кръстител не е видял мъжът на жената, защото не е видял смъртта и възкресението или не са му доказани чрез юдеи апостоли, но е видял образа само във видение. То и аз не успях да видя Светия Дух ясно изобразен в Деяния и посланията, но съм сигурен, че е там някъде. Погребението тук е на Стефан, първия умрял с Новото Създание в себе си. Преобразяването му е вид грабване, подобно на Енох и на Илия.
Всички елементи от този пост ще се разгледат по подробно и по отделно, за сега толкова.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment