Това откритие дойде във вторник, когато започнах спор с някакъв младеж блогер, за когото имах съмнение за пристрастеност към опиати според начина на писане. Тогава като чели в отговор на моите остри и осъдителни нападки усетих появата на „балрог“, от дълбините на дрогираната му клавиатура, заяви нещо от вида „Оставил съм Господ да владее на небето, а аз ще владея на земята“. Понеже знам какво се случва на моста Хазад -Дум веднага си изтрих обвиненията, даже станах от компа и се зачетох в единственната книга за датиране на историята където автора комунист-атеист се издаде че в миналото никой не е могъл да предскаже слънчевите затъмнения, а лунните също са били голям проблем и други неща, от който ми дойде идеята да намеря небесни аналози на земния живот на Христос. И ето за сега скромните ми усилия.
В първия ден на тази година бях погледнах гръцкия на Йн.2 и там намерих правилното тълкувание на сватбата в "Кана". Повтарям си старото вече откритие, защото ще бъде включено в друго изследване. В Йн. 2 сватбата всъщност е деня на третия седемгодишен юбилей на брака на Йосиф и Мария, не някаква си сватба на непознати в чужд град. На 21-та годишнината Иесус е бил на 20 години.
Може с точност да се определи кога е бил роден Иесус според тази юдейска логика. Той е агнеца носещ греха на света, а агнетата се раждат в края на март, което съответства на месец Нисан. Ето защо е имало овчари на полето, те са помагали на раждането на овцете.
Иесус също е първия плод на земята, той е и изпълнението на Словото на СЗ символизирано чрез ечемика. Ечемичната жетва приключва на 22 Нисан, деня на възкресението, (да не се бърка с деня на оживяването, 17-ти). Деня на получаването на възкръснало тяло е и ден на получаването на човешкото тяло 21 г. по рано.
Тук има и един друг момент на датиране, който ще се опитам да упомена. Вярвам, че цикъла на Саурос ( Saros Cycle ), с който се редуват пълните лунните затъмнения е начин да се номерира деня на кръщението на Христос. Както съм обяснявал кръщението е било на река Йордан, Йоан е стоял на източния бряг, Иесус е дошъл от запад и ако е било сутринта сянката на Йоан е паднала върху Него, което символизира появата на Светия Дух. Някой хора отдават много голямо внимание на това кръщение и дори съм чувал твърдения и остри спорове, че Иесус тогава бил станал нещо там квото беше. Такова или подобно твърдение, не помня подробностите е доста опасно, не бива да смесваме нашето възприемане на нещата с реалното състояние на света. Кръщението само изявява за нас каква е Божията воля която е извън време и пространство. Момента на възприемане на нещо си не е толкова важен за самия Бог.
Все още не мога да осмисля напълно символизма на този цикъл и ще поставя две тези, който би трябвало да имат отношение към кръщението.
1. Периода от 18 г. 11 д. и 8 ч. е указание за периода от деня на раждането, 22-ри Нисан до деня на кръщението, което се пада на 1ви Нисан, ако броим срока като 11 месеца и 8 дена. Така получаваме и празник на първия ден на Нисан и всеки начален ден на седмицата през годината има юдейски празник, ето до къде доведоха споровете с отричащи неделята другари на едно място където позорно ме изгониха.
2. Другата теза е, че става на въпрос за 18 годишна възраст, но е станало на 11-ти ден, неизвестно кой месец, в 8 часа сутринта за да може сянката на Йоан да падне върху Иесус и така да се получи символично преминаването на Духа от представителя на Закона върху Господ. В тази теза се предава космическо измерение на всяко нещо извършено на земята от Господ, чудя се дали всяко нещо което и вярващия върши ще се отрази на небето.
No comments:
Post a Comment