1516 раждането на Библията
Според популярната разказвана легенда за появата на Евангелието, на тази година Еразъм с помощта на печатаря John Froben публикува за първи път текста на "Вулгата" не само на латински негов превод, но и паралелно и на гръцки, което се смята за първата поява на Библията на гръцки език. В тази легенда има един много важен и съществен пропуск, не ни се казва от къде или чрез кого Еразъм се снабдява с гръцкия текст. Единственото, което знаем е, че докато е бил в Англия и по точно в Оксфорд през 1498 е направил превода. Този момент се споменава така между другото, като че ли гръцките текстове се търкалят нагоре надолу из Европа и е трябвало някой по образован да седне и да преведе мъчния текст на разпространения латински. Пропуска се как Еразъм първо е разбрал, че именно Оксфорд е мястото с текста? Това е много важен въпрос, но следващия е още по важен и направо мистериозен е, от къде този документ се е взел и е попаднал именно там в Оксфорд? И кой е знаел за него, кой е разполагал с текста и изобщо източника на Еразъм тъне в мистерия, която е най голямата тайна на нашето време! Така наречената "вулга" до преди него е нещо като преразказ на текста и това е всичко което са имали до тази велика дата.
Пиша този постинг във връзка с появата на нов тейлър и очакване на 11-ти да се покаже филма по книга на Дан Браун, в който се обсъжда въпроса за „никейския събор“, утвърдил канона на Библията. Както Браун, така и католическата и дори евангелските обяснения за този събор са дълбоко погрешни и неправилни. Не е имало "никейски събор" вулгата се утвърждава и разпространява на тридентския събор, свикан за да даде отговор на заплахата от реформация. Именно на него католическата църква приема вулгата която е подобна на еразмовата. Въпросът обаче остава, от къде са текстовете обявени за Свети, къде е била Библията преди това?
Ясно къде, текста е бил винаги в Оксфорд, никой не го е крил, просто хората са били като хората днес, на никого не му е пукало за святото Божие Слово. Както днес всеки е гледал службичката си или задните части на началника си и едва Еразъм човек със съмнителен морал, със странности и чудатости, решава да публикува текста на гръцки език.
Сега малко езиково отклонение, гръцкия и староеврейския езици са езиците на Библията, но те са ангелски езици. реално евреите са говорели на някакъв език подобен на сицилианския диалект или на албански. Като под диктовката на ангели се е оформил сегашния текст на непознатите за хората езици. Както съм споменавал, мястото на Ерусалим е било това, което сега се нарича остров Малта, а времето на Христовото идване не е повече от 1000 г.. Как текста се е прехвърлил от залетите от водата на средиземно море Юдея и Ерусалим до Оксфорд, не мога да кажа.
И сега черешката на постинга, в миналото не се е пишело на папирус или на пергамент от кожа, а на специален плат. Именно за това братята на Йосиф го намразват, защото Яков му надписва дрехата или му дава документ написан на плат, а не че всички са били някакви бедни клошари и са нямали пари за по шаренки дрехи за това братята оцапват дрехата му с кръв от животно, показват те какво мислят за надписа. Яков не дава някаква шарена етническа наметка както е по рисунките. Яков прави надпис, които явно е бил не четим за другите и за това ги е подразнил особено силно. Както изясних в преден пост, с надписи по дрехи е посрещането на Иесус Христос при влизането му в Ерусалим на магаре. Ето и как са държали текстовете си преди, на някакъв специален плат, ето защо само в Англия е било разпространено надписването на дрехи от вътрешната страна, странна практика която все още съществува там и е пренесена в САЩ и колониите.
Даже мисля, че мастилото се е приготвяло от кръв най вече на прасе, разредено евентуално с вино или с други съставки. За това в Лука Христос праща демоните в прасетата, за да прати символично беса в кръвта на нечистото животно, а то да отнесе в бездната вредата от тъпите и демонични книги. За това блудния син отива да пасе свине, мъчел се е чрез УбразУване да намери истината, а тя е била именно при баща му. history, time, greek
No comments:
Post a Comment