Числото шест е числото на човека. Човека бе създаден на 6-я ден и всичко в НЗ свързано с шестицата или с число кратно на 6 е свързано с човека. В НЗ шестиците са съвсем малко и в преводите неуместно са добавени още доста.
- - - Йоан - - -
Първата шестица е в 2:6, където каменните делви са "шест", но само според превода ( εξ ). Думата всъщност значи, че са били така поставени, че да е според чистия юдейски обичай за правилно отношение към съдовете за напитки. Те не са шест, а са само две и едната е била по две мерки другата по три. Не както се казва, че са били по две или три мери, съдовете са отговаряли според стандарта предполагам за търговия и е трябвало да имат определения обем. От тук, както и от други места се разбира, че "екс" не е шест, а е предлога „за“ или „относно“, както е на много други места. Каква е била причината да се поставят шестици така произволно не ми е ясно.
Втората шестица е в 2:20, поради някаква явно важна за хората причина е записано числото 46 за строеж на Храма, но всъщност отново се сблъскваме предлога в който се казва че годините са 40 "ЗА" строежа, а не 46 строене. Предлога показва всичкото време на правене, включващо всички дейности по строежа. 40 се дели на 2, 4, 5, 8 и 10, но не и на 3, 7 и 9.
Третата шестицата е в 4:6, тук вече се появява прословутия шести час, което е точно по пладне, защото часове са се мерили според слънчев часовник. Най после е намерена правилната дума за шестица ( εκτη ).
12:1 отново виждане некоректно отавяне на предлога "за" ( εξ ). Иесус е отишъл за Пасхата, не за шестия ден на пасхата, няма шести ден преди или след Пасхата.
19:14 шестия час е правилно указан, дори е споменато наближаването му. Това е бил часа на Христос, човекът на Евангелието.
- - - Матей - - -
13:8,23 в тази глава както и в другите Евангелия където ( εξηκοντα ) ексеконта се тълкува като 60 е направена грешка, става на въпрос, че на нивата семената дават плод от 30 до 100 пъти повече от посятото тегло, като на различни места от нивата добива е различен, но е в тази широка граница. Текста за притчата за сеяча е за общия обем на плода на нивата, а не за степенуване на някакви степени.
17:1 пак предлога "за" е вкаран в шестицата, сега като разгледах гръцкия май, се оказва, че Йоан не е брат на Яков, а е негов личен брат, но това ще се разгледа в друг пост.
20:5 имаме шестия и деветия, час както се споменават и за времето на тъмнината когато е бил на кръста. Тук собственика на лозето е наел допълнителни работници за гроздобера, на деветия час са били наети още, но дори и те са били недостатъчни и е имало работници дори и на 11-тия час. Тази практика явно показва, че стопанина е искал гроздобера да свърши със сигурност до залез слънце, може би е идвала съботата или дори юбилейна година или е заминавал на някъде и за това е имало такова косвено оскъпяване на наемния работен труд. Каквото и да значи това по този начин са наети много нови работници, които са получили същата заплата. Притчата ще се разглежда друг път, но явно това излизане да се събират хора на половината ден, на 3/4 ден и дори един час преди залез има специфична символика.
27:45 Тъмнината започва от шестия час
- - - Марк - - -
4:8,20 е същото като Мт.13
9;2 е подобно като Мт.17
15:33 е също като Мт.27
- - - Лука - - -
1:26,36 се споменава за шестия месец на Мария, когато е носела Христос. Преди мислех, че това е шестия месец на годината, но без година това няма смисъл. Тук се говори за последния месец на бременността. Това потвърждение за предположението ми, че космическа катастрофа е поразила дори и орбитата на земята и сега годината е по къса от едновремешната. Ако това изчисление е правилно и шест месеца преди, са сега девет излиза, че сегашната година и денонощие са се свили и се равняват на предходната за година и осем месеца.
4;25 отново предлога "за" удължава сухите години с шест месеца.
13:14 пак предлога "за" обърква превода, смисъла е, че има дни за изцеляване, но те не са съботни, набляга се на седмия ден съботата, като ден за спиране на вършене на работа. Така излиза, че болестта е част от работата на Бога, след като на седмия ден и това трябва да се отложи. Именно за това Иесус извърши изцеление в събота, не умишлено да дразни юдеите, не е чакал съботата за да им натрие носа. Така се показва, че болестта не е дело на Бога, тя е дошла след това и за това може да се изцелява в събота. Така всъщност се получаваше още по голямо дразнение, защото като изцелението е Божие дело, то той явно показва, че е Бог. За това сега не трябва да се измисля някакъв ден, за седми и да се пази като Божи ден, както е било в миналото. Днес всеки ден е Христов.
23:44 е също като Мт.27
24:13 ( εξηκοντα ) отново ексеконта, всъщност не е 60, а е по посока на Йерусалим, указва се посоката на вървене.
- - - Деяния - - -
10:9 шестия час е часа, в който Духа говори едновременно на Петър и на Корнилий
11:12 за първи път се събират шест човека, които са юдеи и съпровождат Петър в дома на Корнилий, символизма е много важен.
18:11 отново с предлога "за" се добавят шест месеца към годината за поучение.
27:37 пак няма шестица, хората в кораба са 270, предлога "за" е добавил ненужни шест човека.
- - - Откровение - - -
4:8 отново прословутия предлог "за", няма шест крила на митологичните същества, а крилата са ги обгръщали и са били около тях. А от вътре тях, е имало поглед към нещо си, не че са имали шест крила и очи отвътре и от вън, както е в превода.
11;3 пак са добавени 60 дена към срока, а са само 1200 дена докато пророкуват ( εξηκοντα )
12:6 жената е в пустинята пак за 1200 дена докато настане война на небето отново същата дума е добавила 60 дена.
13;18 забележете предлога в квадратните скоби, ( εξακοσιοια εξηκονταα εξα [εστιν]β χξςτσβ ), той показва, че за да е негово числото 666, то трябва да има и предлога неговото, "естин". Няма обаче нито число, нито предлог, защото шест е човешкото число, а не 666, което е добавено допълнително.
14:20 отново указанието докато, ( εξακοσιων ) е добавило този път цели 600 стадий.
Единствените четири шестици тук са за; печат, ангел с тръба, ангел с чаша и камъка сард, който е шести. Друга шестица се намира в средното аритметично на поредните номера на двете половини племената в От.7. Получава се 37 за сбора на номерата от първите шест изброени и 47 за вторите.
Заключение за шестиците
Има само; 4 в От., 7 в Евангелията и 2 в Деяния. Така шестицата се превръща в фатално число, защото се споменава само 13 пъти.
new testament, revelation, greek,
No comments:
Post a Comment