Полудекалога на вярата
http://bogoizbrania.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/07/24/de-definirane-na-dekaloga.215741
Този постинг трябва да се разглежда като продължение за горния. Като тук ще направя кратко пояснение с Божията помощ за друго разделение на декалога в Изход 20. Това второ разделение ще се основа на принципа на вяра и изпълнение. Пет заповеди са заповеди за човешка вяра, докато другите пет за изпълнение от човек на естествени неща. Тази матрица на разделение се вижда на най неочакваното място, момента когато Бог говори на Авраам за унищожаването на Содом и Гомора и околните градове. Дози инцидент е непосредствено преди раждането на Исак и е бил наложителен. Защото, "греха на Содом и Гомора стигна до небето", тази цветиста фраза значи нещо лошо, техния грях е могъл да увреди самата същност на вярата и за това беше огнения ад, при който бяха унищожени градовете. Думите на Авраам към Бог споменават много специални пет числа, всичките от които се делят на пет при разделянето се получава; 10, 9, 6 ,4, 2.
Тези числа указват конкретните заповеди в декалога, които са нарушени в Содом и Гомора и които са в опасност за самата вяра и застрашават раждането на Исак. За повече яснота и да не се повтарям трябва да се прегледа постинга за декалога на горния линк.
#10 Заповед показва грях, който е действието на ума и желанията, лъжата и пожелаването деградират самата същност на човешкия ум.
#9 Заповед е прелюбодействието при него също виждаме да се наранява самия човек и дори неговата кръвоносна система както показах за болестите, които са резултат от неправилно действие на нервната и кръвоносна система.
#8 и #7 Заповед са пропуснати при убийство и кражба не се засяга самия извършител, това са нарушения засягащи другиго и за това Авраам ги пропуска като не-касаещи самата вяра на която той бе символ.
#6 Заповед е да се почита бащата и майката, която е заповед с обещание за пълноценно развитие, днес дете дори и да е лишено от нормални родители може да получи правилно развитие само ако живее в общество, в което закона на бащата и майката се почитат. В противен случай можем да наблюдаваме това което Лутер казва за невъзпитаните деца, че се превръщат в "демони".
#5 Заповедта за седмия ден е пропусната не случайно, почитането на деня е за да се покори плътта на Бога и да се изрази благодарност за Божието дело, днес тази заповед се изпълнява чрез вяра в Иесус. Днес няма седми ден. Седмия ден се е определял според небесните орбити на луната и месеца.
#4 Заповед е да не се употребява напразно името на Бога, тоест да не се злоупотребява със Словото. Думите, които изговаряме са от много голямо значение днес, например човек който псува или говори глупости наврежда на нервната си система.
#3 Заповед е пропусната да не се прави кумир или подобие на нещо, на което да се кланя човек, това е също заповед за плътта, не се отразява вътре в човека и се отнася до действие на плътта.
#2 Заповед е да нямаме други богове. Всяко нещо, което се поставя като пречка на Христос е увреждане на личността на човек. И именно това е последното число споменато от Авраам. Идването на образа на Христос и неговия прародител изискваше премахването на другите богове, като апокалиптичния начин на поразяване на градовете бе изява на слизането на духовната част на Христос по това време в материалния свят. Двамата ангела, които дойдоха при Лот изчакаха той да се отдалечи от града и посрещнаха Христос на пистата за приземяване от духовния свят в материалния.
#1 Заповед е пропусната, тя касае самия Бог. luther, old testament
No comments:
Post a Comment