Провинциално - политическата структура на Откровението
В тази последна книга като и във всички останали части на Библията се съдържа историческа информация с локално - политически контекст, не пророчества. Текста е събран от няколко региона на йезуитския орден в Италия някъде през 11 - 13-ти векове. Личното явяване на Йесус указва именно тази йезуитска особеност на пропагандата, всички описания за явяване на Иесус след възнесението са неверни, самия Той е роден на друга планета, е реално тайно и чак при възнесението хората са разбрали какво точно става. Не е изключено, че в края на ледниковия период на тази планета той заедно с Авел или напълно сам да се е появил пред някакви представители на потомците на Ада, въпроса все пак е доста сложен, вярвам, че един ден ще намеря някак си подробностите.
Ето и кои глави на кои региони отговарят.
Глави 1 - 3 Започва с най-малкия и слабо населен регион, Азиа е Италианските Алпи, на юг е границата с Галатия в равнините, на запад обхваща Бергамо - Пергам и границата на Пиемонт - Понт, на север и изток са планините.
Глави 4 - 7 Краят е всъщност в стиха 8:1 Тази най-книжна част е от региона на Галатия или сега Ломбардия и Емилия — романа. Именно в този регион възниква писмеността и явно там е било центъра на ордена, за това в тези глави е и трона. Всички образи са от местния живот, само там има "лъв" образ на лихварите близки приятели на "агнето" новопосветения монах. Печатите са символи на различни власти, 4-те конника са неправилен превод на думата за видение, което се движи или изпраща някъде. 24-те старци са образ на времето, часовете в часовника. Когато Бог се появи пред човека то времето му е свършило, това е смисъла на тези старци които съществуват още от самото сътворение.
Глави 7 - 14 Пасажа със седемте тръби е от региона на Пиемонт - Понт, тук се споменава за Вавилон или Авиньон за първи път, западна Италия хората са чувствали "вавилонското блудство" доста близо. Авиньон се въздига сравнително късно и идеологически бързо настъпва на север, за което италианците са завиждали. В глава 12 е допълнителното видение, бременната жена гонена от звяр е покъртителен образ за Авиньонската заплахата от запад. Глава 13 започва с описанието на католическото завладяване на Иберия, следва митологични образи за католицизма. Звяра от земята и образа на звяра са някакви анти авиньонски окарикатурявания на практики и учения. В глава 14 поименно се споменава за съседа Сион в южна Швейцария днес и следва указания за края на света.
Глави 15 - 19:16 Пасажа с язвите е вече от региона на Тоскана и Лацио, споменава се за града, който седи на 7 хълма, това очевидно е Рим. А връзването на звяра с верига е опит да се представи силно надценено влиянието на йезуитите над католицизма и контрола над институциите.
Глави 19:17 - 22 Пасажа е от региона на Венеция и източните и територии. Поименно се споменават Гог и Магог сега Унгария, Австрия и дори Словакия, а под новия Ерусалим се разбира Константинопол, град основан от венецианците описанието е драстично митологизирано, но явно отговаря на древната действителност за силно йезуитско присъствие, в последствие изгубило се. Следва още един последен край на света в последната глава.
За интерпретация на други по-незначителни образи ще се занимая допълнително.
new testament,
No comments:
Post a Comment