Петдесет мери масло - промоция и осемдесет мери жито - акция
Пасажа в Лука 16, когото разглеждах наскоро във връзка с писането до еклесиините ангели, сега ще се разгледа във връзка със времето. Думата за писане ( γραψον ) графон се среща само тук два пъти и в Откровение. Това трябваше да изостри вниманието ми, защото явно и двете книги са с пророчески елемент, но за bogoizbrania не е късно да осъзнае по добре нещата със закъснение. Явно ( γραψον ) е писане за нещо, което ще е в бъдещ момент на изговарянето и записването.
Така думата за масло ( ελαιου ), която за течност и маслина се среща точно в 10 стиха със 11 споменавания е символ на служението на Бога. Маслото на маслината е изразител на пламъка, който се получава в знак на приемане служението от Светия Дух. Тук виждаме, че длъжника дава на неговите длъжници промоция. Ще могат да отчетът само половината от дължимото масло, докато другата половина вероятно ще я отчете друг и това ще е Иесус. Този случай трябваше още по рано да го свържа с разделянето на декалога на две части. Както и с притчата за десетте девици едните "разумни", тоест действащи с естествения си ум, а другите действащи не с естествения си ум. Тази притча показва това разделение на декалога, първите пет заповеди са изразител на служението на Христос, за това младоженеца прие само първите пет, първите пет заповеди бяха за Него. Докато другите, "несмислените" бяха оставени за Светия Дух.
Думата за масло ( ελαιο* ) се среща само на 10 места. Матей 25. 10-те девици, в Лк.10 където самарянина го ползва за окървавения нападнат от разбойници, Лк.16, Рм.11 притчата за питомна и дива маслина, Ев.1:9 пророчество за Исус и две места в От. Всяко едно от тези места се отнася за Иесус, но както виждаме в бъдеще ще има и масло и за Светия Дух, който е и пламъка явил се на петдесятница върху главите на учениците.
Относно акцията за житото, нещата са по сложни. Известен ми е символизма на житото със Словото, което се поема от юдея или сега вярващия. Намаляването само с 20% символизира предполагам нещо свързано със времето. Може би от графиката, която сега виждаме в предния пост. Иесус бе на 21 когато бе разпънат, а годината бе 100 от четвърти сектор. Освен това 200г. от четвърти сектор са за СЗ. Или пък от разпъването на 4100 до 4900 са 80*10. Напълно е възможно това съкращаване на дъжимото жито да отговаря на процента свиване на продължителността на деня и годината или пък друго, да се наблегне на числото осем, числото на новото създание и новото начало.
Връзката на житото и времето ще трябва да се установява повече. Може да се очаква допълване на това откритие.
time, new testament, old testament, Holy Spirit,
No comments:
Post a Comment