Тук ще се опитам да осветля символизма и заветната връзка на всеки ангел с диспенсацийте на седемте Завета. Двата последни ангела шести и седми са сили дошли на Земята едва след Христос или поточно са свързани с първото и второто Му идване. След първото идване имаме създаване на истинско духовно братство което е обозначено с думата филаделфия, докато след второто идване вече ще се възцари окончателно народната сила или истинския колективизъм, основан не на псевдо демагогия, а на истинска небесна народна политика.
Филаделфия ангел
Тук вече думата е много по ясна това е сбор от думите за “филос” и “братя”, Този ангел е някаква сила появила се по времето Христос. Предполагам по този начин Христос се проявява като любещ брат или като част от земното братство на вярващите.
Лаодикия ангел
Също много явно съставна дума на смислови понятия, означава “народно господство”. Предполагам така се обозначава не само силата, но и периода след второто идване на Христос. Ако приемем, че всеки ангел е начало на някаква сила, която идва на земята и започва нещо според Божията воля. То вероятно за това комунизма трябва да победи дори и Америка за да се подчертае разликата с истинската народна власт на 1000 г. царство.
Сега ще продължа със символизма на предишните ангели от СЗ. Където разглеждането на имената им ще е както на последните два новозаветни ангела. Първия ефес ангел е предполагам идеологията на времето след Каин и Авел, когато техния наследник Сит беше се оставил от греха на Кайн. Следващата дума е свързана с течност както „смирна“ е бинт или кърпа както изясних преди виждам директна връзка с ноевия потоп. Както Кайн не можа да се въздържи от греха а понесе същия грях от родителите си, така и по времето на ноевите дни се получи разкъсване на „бинта“, който предпазваше земята и доведе до потопа. При третия Завет виждаме Авраам да е повярвал в Бога, това е малко относителна фраза и вероятно за това тълкувателите твърдят че всички останали са били езичници. Това не е така имало е и други вярващи дори Авраам не беше най пример за подражание, но именно неговата вяра бе избрана, само на неговото повярване бе отговорено от горе с земни дела. Докато другите вярващи съвременници просто бяха духовно благославяни, но не и посещавани от ангели. Нещо което бе получено само от Авраам. Или сега като се замисля нищо чудно ангели да са ходили и при други хора, но само Авраам да е реагирал адекватно, приел е поканата за сватба. Докато другите са били като в притчата за поканените но извиняващи се че не могат да дойдат на сватбата в Матея. При четвъртия Завет имаме рибен символизъм, предполагам тук се ползва символа на начина на приемане на храна от рибата, тя поглъща цяла храната си стига да е по малка от нея, за рибата характерното е лапането дори и да има зъби както и яденето на всичко което може да се налапа. Такова трябва да е отношението на вярващия както сегашните християни, така и библейските юдеи към закона, щом е според размера ни трябва да се поеме цяло, а не на части както ядът другите животни. Интересното е че всички „кашерни“ животни за мойсеевия Закон бяха тревопасни, докато само рибите са всеядни което е символизъм за Евангелието. Змията също налапва цялата си храна, без разкъсване, но доколкото знам тя не може да пие вода, лиже я с език или директно я преглъща и загребва с езика. При петия Завет както изясних Давид бе харесан от Бога, той бе н човек според църцето на Бог както са коментарите, а бе човек със сърце противоположно на Сауловото, Саул не бе отхвърлен за цар, а както съм обяснявал Израелевия цар трябва да е вениаминец, не случайно Павел носеше името Савел и бе вениаминец. Давид обаче се провали като Израилев цар, макар Йонатан да го призна като по висш от него Властта на юдеийския цар бе временна, за това и Христос умря и напусна Земята телом. Щдеиския цар бе телесен предобраз на телесната поява на Христос, и Христос ще бъде цар на юдеите отново, но отново временно. Докато предполагам не стане едновременно и Израилев цар.
No comments:
Post a Comment