Monday, July 6, 2009

Кой е бил младежа в Мр.14:51,52

Кой е бил младежа в Мр.14:51,52

Аз мисля или вярвам, че това е била жената на Пилат, ето и женските белези на случката и други анализи;

1.Младежа се е завил плътно с покривало за да не видят дори лицето, както и тялото, жена не може да се разхожда по улицата през нощта сама, особено на такова свято място.

2. Човека явно бил специален и е имал отворен достъп до всички места, на такова място охрана е имало навсякъде и само човек като жената на Пилат е могъл да се придвижва през различните постове свободно.

3. "Субекта" действа явно с нечие водителство, никой не е знаел къде е Иесус и от къде и кога ще мине охраната, както и по кое време, в Мт.27:19 Жената на Пилат споменава за видения на сън.

4. Заподозряния не оказва съпротива, и странно не се страхува от войниците първоначално, явно не се е възприемал като нарушител. Но когато разбира, че гледат на него като враг побягва, не за да не бъде заловен, а разпознат.

5. Думата „неанискос“ е младеж. В тъмното и след екшъна, едва ли някой е очаквал жена да се изпречи на пътя им, за това е написано какво са споменали стражите.

6. Причината да не се носят официалните дрехи, вероятно е за да не се издаде женския пол и високото положение. Не е имала под ръка обикновени дрехи за дегизировка, за това е дигнала някоя покривка.

7. Смисъла на ситуацията е, че Христос за в бъдеще ще бъде показван както във видение така и в плът само през нощта на специални хора и то тайно.

8. Жената е анонимна, както и младежа.

9. Същата дума за покривало се ползва и за покривалото с което е завито тялото на Иесус. Някой смятат, че това е същата плащеница, с която са повили Лазар и Иесус го е възкресил за да си вземе плащеница. Когато Лазар възкръсва плащеницата не е вече нечиста. Не е бил Лазар, защото той е от друг град и не е имал работа около Храма, бил е местен човек със сигурност.

10. Мт.27:19 ( επαθον ) уникална форма, но корена е на претърпяване на нещо, което е останало без вредни последствия за пострадалия, освен за нея, анонимната жена на Пилат, се ползва същия корен за Христос и Павел в Евангелията и Деяния. Както и за жена в Мр.5, корена се среща 42 пъти.

Бонус Извод, Рут постъпва по подобен начин като отива нощта на гумното и се мушка под завивката на Вооз без той да знае, след това тайно си тръгва. И двете събития с разстояние 1500 г. Са много подобни. За Рут в следващия пост.

51 και ειςτσβ τιςτσβ νεανισκος τιςα ηκολουθησενβ συνηκολουθεια ηκολουθειτσ αυτω περιβεβλημενος σινδονα επι γυμνου και κρατουσιν αυτον οιτσβ νεανισκοιτσβ 52 ο δε καταλιπων την σινδονα γυμνος εφυγεν απτσβ αυτωντσβ

New testament, greek

No comments: