Monday, July 20, 2009

Къде дойде Илия в НЗ?Къде дойде Илия в НЗ? След час и нещо ще свърши деня на Илия. В НЗ там, където е поставена думата Илия на 29-30 стиха никъде не

Къде дойде Илия в НЗ?

След час и нещо ще свърши деня на Илия. В НЗ там, където е поставена думата Илия на 29-30 стиха никъде не е Име на човек, СЗ пророк. Самата дума Илия ( ηλιας* ) е същата като думата за светлина, слънце, или дори нещо повече. Това е светлинно явления или знамение от светлина, такива свръхестествени събития могат да бъдат видени само от юдеин и то праведен. Тоест днес от никого и те са свързани с непосредственото земно появяване на Христос. Христос е третата личност на троицата и е преобраз на материята и енергията. Неговото материализиране в нашия свят е съпроводено със светлинно явление – свидетелство. Такова свидетелство беше "Витлеемската звезда" според преводите. Всъщност няма звезди в Библията, а в знамението за раждането на Христос е имало светлинно видение за чудотворното му зачатие и раждане.

В няколкото места като чели наистина Илия е човек, а не видение от светлина.

Първото място е разбира се неправилното предположение за Лука 4, където хвърлих чоп в предния постинг между Елимелех и Илий. :-) Е признавам че сбърках! Илия е дума за видение и в стиховете 4:25 и 26 става на въпрос за харизматична проява. Другото по сериозно място е разбира се на планината на преображението. За този случай не се споменава в Йоан, а в трите Евангелия се споменава за преобразяване, за тримата апостоли и за глас, който чуват от облака със свещена заповед, доказваща пред юдеите Божествения характер на Христос. Юдеите до тогава не могат да приемат човек като Божи син, но за Иесус вече трябва да го правят като заповед. Облака който е покрил и учениците, символизира духовния свят да се спуска и върху апостолите, символи на заветите на Ной, Моисей и Давид. Андрей не е взет на тази планина, защото духовността не за всеки човек, каквото символизира Най големия му брат. Правенето на шатри е предположение на Петър от страх и незнание какво те правят там. Присъствието им е за да получат от облака духовност и да чуят святата заповед в присъствието на самия Моисей, който като чели е идвал от планината Синай, където преди да се появи пред народа в книгата Изход се е срещнал със Христос и апостолите.

В Мт.17 и Мр.9 Не се споменава за двама души, като в Лк. В това Евангелие Учениците питат за светлината или в превода за Илия, Христос им споменава че светлината е вече дошла, и така както имаше видима светлина, така е имало и духовна светлина, която е била Йоан.

В Лк.9 вече имаме споменаване на двама души

( 30 και ιδου ανδρες δυο συνελαλουν αυτω οιτινες ησαν μωυσηςα μωσηςτσβ και ηλιας )

Смисъла на гръцки е шокираш, пише че там на планината имаше двама мъже, двама заедно с Иесус, и този ( αυτω ) е бил Моисей в светлина!

Предложението за три шатри, като за Елиоса е имало отделна е изява на страха от святостта на Моисей, Петър е искал да отдели сиянието от човека за да може да застане пред него. Сега като помисля е напълно възможно да става на въпрос за не за палатки, а за покривала на самите хора осияни в светлина, като за елиоса да има отделна покривка.

New testament

No comments: