Сега ще изясня и защо няма книга "Псалми", както давидови така и чужди. Това все пак не е лоша книга, само да се ползва по предназначение, да доказва и тълкува НЗ, а не да е някаква фактология от преди Христос.
Думата Давид ( δαυιδα δαδβ ) се споменава в 55 стиха, но всъщност е в няколко по два пъти. Числото 5 си е числото на Давид, Завета на Давид е номер 5, с 5 камъка бе убит Голиат, толкова са пръстите на ръката и крака, показващи човешката сила, на 5-ия ден бяха създадени силните зверове на земята и т. н.
Rev 3:7 "Ключа на Давид!" уникално указание, според моите открития филаделфия е региона около Храма, Лаодикия е самия Храм с вътрешния двор, до който само левитите служещи са допускани. По външния пръстен символизира шестия завет, това е най близкото до Светая светих място, до което бе допуснат Христос. Самото Пресвято място е обиталището на Светия Дух и това място в момента е изместено извън земята и подробностите за него ще се разкрият в седмия Завет, при второ пришествие. За ангела на филаделфия се говори, че ще отвори врата за външния кръг на Храма, за да има Христос достъп до него.
Rev 5:5, Rev 22:16 Коренът Давидов е указание не само за самия Христос, но и за израстване не на заместник на Давид, а на личност, приела всичко, което Давид оставя на потомъка си. Коренът Давидов е неговия наследник от когото ще израсте живота от земята. Давид също има живот в себе си, но той го предава на наследника си над земята в духовния свят. Ето още едно място, което също доказва, че след Давидовата смърт вече трябва да се търси Христос като носител на история, а не да се измислят еретични книги за запълване на хиляда-годишната дупка в събития.
John 7:42 Първото споменаване на Давид в НЗ е заедно с града му Витлеем, среща се 8 пъти в НЗ. Смисъла на Витлеем е, че този малък селскостопански град е като нивата, на която бе култивирано семето на Давид. Там именно се настани Вооз от Йерихон - "Храма на Луната", там дойде и Рут от моавските полета, от народа покланящ се на царската власт, и там след три "реколти" се и роди Давид, хляба от земята, от чието семе щеше да излезе и небесния хляб Христос. Витлеем се споменава и в Лука 2 и в Матея 2.
Други споменавания на раждането и родословието на Давид е в следните стихове;
Matt 1:1
Matt 1:6
Matt 1:17
Matt 1:20
Luke 1:27
Luke 1:32
Luke 1:69
Luke 2:4
Luke 2:11
Luke 3:31
Luke 3:32
Най долу са всички останали стихове с Давид, но тук по подробно ще разгледам пасажа, в който Христос задава на фарисеите гатанката, защо Давид нарича сина си свой Господ. Споменава се в Мт.22, Мр.12, Лк.20. Там се среща и една интересна друга дума, ( ψαλ ). Псалом не е сборник с текстове за пеене както в днешните църкви, това е дума за благодарност или признателност, за нещо което някой е направил за говорещия при това е нещо важно и лично, нещо извън обичайния живот на юдейна;
Псалми се среща в следните места;
Luke 20:42 - Давид изказва признателност на "СИНА СИ" чрез думата "псалом".
Luke 24:44 - Не е, "Мойсеевия Закон, пророците и псалмите", а е "Закона Мойсеев е пророчество и славословие-признателност за мене!"
Acts 1:20 - Написаното в книгата като благодарност е за предходния стих, на Юда е благодарено за дарението на нивата Акелдама. :-(((
Acts 13:32/33 - Няма втори псалом, думата деутеро не е две а друго или още едно или подобно, написано е и на друго място
Rom 15:9 - Пеенето е преведено от думата за псалм.
1Cor 14:15
1Cor 14:26 Не е пеене в тези два стиха а отдаване на признателност, благодарност.
Eph 5:19 - Не е разговаряйте се с химни и песни, а изказвайте благодарност и признателност един на друг, тази практика е против обичайния юдайзъм, в който благодарност се изказва само на Бог. Тук вече трябва да отдаваме дължимото и на хората, чрез които Бог действа.
Col 3:16 - Пак като горното не е увещаване с химни псалми един друг.
Jas 5:13 - Тук българския превод е особено несвойствен :-). Смисъла е при страдание, което не е болест да бъде ободрен със молитва, която е за благодарност.
Окончателен извод, няма книга псалми по времето на Христос, некоректния превод не може да поддържа такава идея.
- - - -
Matt 9:27
Matt 12:3
Matt 12:23
Matt 15:22
Matt 20:30
Matt 20:31
Matt 21:9
Matt 21:15
Matt 22:42
Matt 22:43
Matt 22:45
Mark 2:25
Mark 10:47
Mark 10:48
Mark 11:10
Mark 12:35
Mark 12:36
Mark 12:37
Luke 6:3
Luke 18:38
Luke 18:39
Luke 20:41
Luke 20:42
Luke 20:44
Acts 1:16
Acts 2:25
Acts 2:29
Acts 2:34
Acts 4:25
Acts 7:45
Acts 13:22
Acts 13:34
Acts 13:36
Acts 15:16
Rom 1:3
Rom 4:6
Rom 11:9
2Tim 2:8
Heb 4:7
Heb 11:32
old testament
No comments:
Post a Comment