Saturday, July 25, 2009

Давид и неговия псалм

Преди да се прехвърля на книгата псалми, ще посоча още едно доказателство за липсата на други пророци с Ев.11:32. В стиха са изброени последните имена на герой на вярата, а в следващите няколко стиха са указани и няколко от великите дела извършени от същите тези хора. Има 6 имена, като последното е на Самуил, следва Давид, но хронология умишлено не е била търсена, защото е явно и че Самсон не е предшественик на Йефтай, а и Барак е предшественик на Гедеон. Имената им са споменати разбъркано с някаква неизвестна за мен цел. Все пак Самуил е последен като крайната фраза ( και των προφητων ), не означава "Самуил и пророците", след Самуил е имало други пророци, но те не са аргумент на Евангелието, ето защо в НЗ няма имена на нито един персонаж след 2 Самуил, като името дори на Соломон съществува само там. "Кай тон профетон" е тяхното пророчество, на изброените в стиха им,една и другите неспоменати от тяхната епоха, но не и такива добавени след 2 Самуил, като интерпретация, дали подходяща или не, те не съществуват исторически. В предни постове изясних защо имената на Илия, Елисей, Исая, Еремия, Йона са погрешни преводи на гръцки думи.

Сега ще изясня и защо няма книга "Псалми", както давидови така и чужди. Това все пак не е лоша книга, само да се ползва по предназначение, да доказва и тълкува НЗ, а не да е някаква фактология от преди Христос.

Думата Давид ( δαυιδα δαδβ ) се споменава в 55 стиха, но всъщност е в няколко по два пъти. Числото 5 си е числото на Давид, Завета на Давид е номер 5, с 5 камъка бе убит Голиат, толкова са пръстите на ръката и крака, показващи човешката сила, на 5-ия ден бяха създадени силните зверове на земята и т. н.

Rev 3:7 "Ключа на Давид!" уникално указание, според моите открития филаделфия е региона около Храма, Лаодикия е самия Храм с вътрешния двор, до който само левитите служещи са допускани. По външния пръстен символизира шестия завет, това е най близкото до Светая светих място, до което бе допуснат Христос. Самото Пресвято място е обиталището на Светия Дух и това място в момента е изместено извън земята и подробностите за него ще се разкрият в седмия Завет, при второ пришествие. За ангела на филаделфия се говори, че ще отвори врата за външния кръг на Храма, за да има Христос достъп до него.

Rev 5:5, Rev 22:16 Коренът Давидов е указание не само за самия Христос, но и за израстване не на заместник на Давид, а на личност, приела всичко, което Давид оставя на потомъка си. Коренът Давидов е неговия наследник от когото ще израсте живота от земята. Давид също има живот в себе си, но той го предава на наследника си над земята в духовния свят. Ето още едно място, което също доказва, че след Давидовата смърт вече трябва да се търси Христос като носител на история, а не да се измислят еретични книги за запълване на хиляда-годишната дупка в събития.

John 7:42 Първото споменаване на Давид в НЗ е заедно с града му Витлеем, среща се 8 пъти в НЗ. Смисъла на Витлеем е, че този малък селскостопански град е като нивата, на която бе култивирано семето на Давид. Там именно се настани Вооз от Йерихон - "Храма на Луната", там дойде и Рут от моавските полета, от народа покланящ се на царската власт, и там след три "реколти" се и роди Давид, хляба от земята, от чието семе щеше да излезе и небесния хляб Христос. Витлеем се споменава и в Лука 2 и в Матея 2.

Други споменавания на раждането и родословието на Давид е в следните стихове;

Matt 1:1

Matt 1:6

Matt 1:17

Matt 1:20

Luke 1:27

Luke 1:32

Luke 1:69

Luke 2:4

Luke 2:11

Luke 3:31

Luke 3:32

Най долу са всички останали стихове с Давид, но тук по подробно ще разгледам пасажа, в който Христос задава на фарисеите гатанката, защо Давид нарича сина си свой Господ. Споменава се в Мт.22, Мр.12, Лк.20. Там се среща и една интересна друга дума, ( ψαλ ). Псалом не е сборник с текстове за пеене както в днешните църкви, това е дума за благодарност или признателност, за нещо което някой е направил за говорещия при това е нещо важно и лично, нещо извън обичайния живот на юдейна;

Псалми се среща в следните места;

Luke 20:42 - Давид изказва признателност на "СИНА СИ" чрез думата "псалом".

Luke 24:44 - Не е, "Мойсеевия Закон, пророците и псалмите", а е "Закона Мойсеев е пророчество и славословие-признателност за мене!"

Acts 1:20 - Написаното в книгата като благодарност е за предходния стих, на Юда е благодарено за дарението на нивата Акелдама. :-(((

Acts 13:32/33 - Няма втори псалом, думата деутеро не е две а друго или още едно или подобно, написано е и на друго място

Rom 15:9 - Пеенето е преведено от думата за псалм.

1Cor 14:15

1Cor 14:26 Не е пеене в тези два стиха а отдаване на признателност, благодарност.

Eph 5:19 - Не е разговаряйте се с химни и песни, а изказвайте благодарност и признателност един на друг, тази практика е против обичайния юдайзъм, в който благодарност се изказва само на Бог. Тук вече трябва да отдаваме дължимото и на хората, чрез които Бог действа.

Col 3:16 - Пак като горното не е увещаване с химни псалми един друг.

Jas 5:13 - Тук българския превод е особено несвойствен :-). Смисъла е при страдание, което не е болест да бъде ободрен със молитва, която е за благодарност.

Окончателен извод, няма книга псалми по времето на Христос, некоректния превод не може да поддържа такава идея.

- - - -

Matt 9:27

Matt 12:3

Matt 12:23

Matt 15:22

Matt 20:30

Matt 20:31

Matt 21:9

Matt 21:15

Matt 22:42

Matt 22:43

Matt 22:45

Mark 2:25

Mark 10:47

Mark 10:48

Mark 11:10

Mark 12:35

Mark 12:36

Mark 12:37

Luke 6:3

Luke 18:38

Luke 18:39

Luke 20:41

Luke 20:42

Luke 20:44

Acts 1:16

Acts 2:25

Acts 2:29

Acts 2:34

Acts 4:25

Acts 7:45

Acts 13:22

Acts 13:34

Acts 13:36

Acts 15:16

Rom 1:3

Rom 4:6

Rom 11:9

2Tim 2:8

Heb 4:7

Heb 11:32

old testament

No comments: