Friday, July 12, 2019

How Did The Bismarck Manage To Sink HMS Hood So Quickly? | History Docum...





Причината за внезапната експлозия на HMS Hood, както и на злополучните експлозии през предишната война, по време на The Battle of Jutland, 1916, са саботажни действия, а не някаква слабост на бронята или късметлийски изстрел на противникът. Специално поставен експлозив между боеприпасите и целият склад избухва разрушаващ целият кораб. Веднага след започването на ПСВ руският черноморски флот получава няколко експлозии, за които е сигурно, че са саботажни действия на противници, при това не германци, а руски червени боклуци. Подобна е и ситуацията с "Аризона" при Пърл Харбър, но експлозиите на японските, battleship Mutsu и carrier Taihō са вече не действия на международна тайна общност, а на японци противници на войната, хора от старата аристокрация, която не харесват агресивните и алчни новобогаташи завзели властта и ползващи войната за налагане на силата си.
При битката на Хууд и Бисмарк все пак има и по-интересна част. Не само английският кораб потъва поради саботаж. Повредата в руля на "Бисмарк" е също умишлено увреждане на управлението и е открита едва в открито море, след няколко хиляди мили изминато разстояние. Това е първото му пътуване в открито море и в тази ситуация намираме интересна символика. "Бисмарк" е бил за времето си един от най-добрите кораби по всякакви показатели, подобно на Германия, но е имал проблем в управлението. Както държавата е управлявана от боклуци, така и руля е бил развален и е провалил целят могъщ за времето си кораб. Най-интересно е разделянето на Бисмарк със съпътстващият крузър "Принц Ойген". Официалната версия е че крузърът получава повреда в резервоара при престрелката с англичаните и започва да изпуска гориво и за това спешно се връща обратно. Крузърът със сигурност е получил поражения от стрелбата, а вероятно доста жертви сред екипажът, факти които пропагандата обича да укрива. Обяснението за изтичането на гориво е все пак нелепо, ако дупката е малка то тя би могла да се закърпи лесно от екипажът, но ако е по-сериозна и непоправима в открито море, то тогава как са успели да се върнат обратно с пробит резервоар? Обяснението е, че на крузърът се натоварва с почти целият екипаж от "Бисмарк", тъй както той е неуправляем и би бил унизително потопен.
Тази ситуация ни разкрива важно поучение за спасението, управниците на държавата може и да са изроди, но когато обикновеният човек е сред добра компания, то той би бил спасен от унищожение. Злодеите диктатори не могат да погубят хора, които са сред добра общност. При англичаните ситуацията е обратната, добрите или да кажем свестни политици не са били способни да спасят хора, оказали се сред злодеи и некомпетентни и немърливи водачи.
Такава е била и ситуацията на Юри Гагарин, първият човек бе пратен в космосът от пияндето Хрущов, но оцеля благодарение на добре построена и управлявана ракета. Когато през 1968-ма се качи в самолетът на измекяр и подмазвач се приземи директно в гробищата.
Такава е ситуацията при атентатите от единадесети септември. Избраха свестен човек за президент в Белият Дом, но хората отговарящи за сигурността на хората се оказаха измет.

No comments: