Sunday, May 2, 2010

Редакция на СЗ

Нова цяла дупка в Битие, глава 20

В Битие глава 19:29 стиха звучи малко объркано. Споменава се, че Бог си е спомнил за Авраам, като в предния пасаж се говори за Лот и неговото драматично бягство от Содом, и от средата на стиха се продължава с Лот и тогава следва историята за двете му дъщери и пикантерията на зачеването им. В следващата глава пикантерията е и с жената на Авраам, но този път не с фараона, а с филистимския цар с гръмкото име Авимелех, май на гръцки звучи като господаря на небето. Истината е, че това е единствената сериозна дупка в Битие, от първата част на 19:26 се споменава, че Бог си е спомнил за Авраама и обещанието към него и след като Лот се е прибрал в Сигор веднага след това започва зачеването на Исаак в глава 21. Така нямаме идиотщината с двете дъщери на Лот и язвите на Авимелех. Веднага след спасяването на Лот се отива към историята на Исаак. Пасажа е предричане за историята на края на света, точно преди създаването на Новото създание след 4000 години, през 6121АМ, ще има унищожаването на нечестивите по примера на Содом и Гомора.

P. S.

Като разгледах злополучното име на Авимелех намерих същата глупост повторена в глава 26 и то със жената на Исак. А Авимелех от своя страна повлече и други пикантерии като Хетура от Бт.25:1-6. Ама че нагла тъпост, да кръстят жена на името на втория син на Хаанан, смешници. Пикантерия е и целия пасаж от 32:32, последния стиих в главата за едно със целите глави; 33, 34, 35, 36. От 37 глава се започва с Йосиф. Освен че е продаден на мадиамците, както се съобщава в последния стих на глава 37, следва пауза в глава 38 където се описва ситуацията на Юда. В глави 39 и 40 е вмъкната пикантерията с жената на Потифер и странните и объркващи видения в затвора. И двете глави трябва да се премахнат и да се продължи направо с глава 41. Двете предходни глави са дериват на думите на началника на виночерпците от глава 41. Палячовците са се опитали да "развият" реалната история и са напълнили цели две глави с простотии.

Следващата пикантерия, която отктрих също чрез дублиращи се имена е за Тамар. В 2См. от глава 12 стих 25, заедно с целите две глави 13 и 14, където са пикантериите около Авесалом и сестра му Тамар, и дъщеря му с това име същото като снахата на Юда, ( Господи прости ми, че презирам глупостите им ). Глава 12 приключва със изявлението, че се е родил Соломон и Господ го е възлюбил, след което продължава със заговора на Авесалом в глава 15. В глава 13 се започва неумело с представянетона Авесалом и сестра му, театрален приоьом, в който палячовците се излагат пред публиката преди началото на действието.

http://docs.google.com/Doc?docid=0AcDLMmdMtyutZHdmZGs2bV85MDFmd3Y3dnFnMw&hl=en

old testament

Редакция и на Изход

Пропуска се като за закуска цялата първа глава, в нея се съобщава очевидното, което е споменато в края на Битие, а 70 души от семейството на Яков не са назовани, което е неуместно, числото нищо не значи, а числата са важни. Следва пасажа с язвите на Египет, има смисъл само последната язва. Преди си мислех, че хората са масово напуснали страната, защото не е имало друг начин да се предпазят от мухите, жабите, кръвта и прочее. Но сега намерих по смисленото обяснение, пасажа е намъкнат преди последната "язва" с умъртвяването на първородните, споменавана в НЗ, за разлика от другите. Само тази язва има връзка със смъртта на Кръста и установените празници. Само от нея обикновените хора са могли да се предпазят, без да напускат страната. В края на глава 17 имаме неуместно намесване на амаличаните, не те са начина да се накажат хората за мърморене, а и се предполага да са пътували сред ненаселен район, а следващата цяла глава 18 е с ненужната поява на Мойсеевия тъст Джетро. Стареца се появява от никъде и се връща пак там като чели това има някакъв смисъл освен, за да се напълни текста с мъдрости. Следва три глави, 21, 22, 23 с дребнави заповеди и ненужни повторения от Левит. Всичко, което ни е необходимо е да се спомене повторното качване на планината след злополуката със златното говедо и описанията на ковчега и шатъра за срещане с атрибутите му. Ето защо трябва да се извадят глави 30, 31 и всичко след 34, където са неуместно натикани повторения от предните глави и други места. Логичния завършек е в 33-та глава с преминаването на Бога покрай Моисей и продължаването към обещаната земя. Следващата книга е Левит, в която са описани детайлите на самото служение в шатъра за срещане описан в края на книгата.

Отрязани и останали пасажи;

със - 2:1 - 3:14; 7:1 - 7:6; 12:1 - 17:7; 19; 20; 24 - 29; 32; 33 .

без - 1; 3:15 - 4; 5; 6; 7:7 - 8; 9; 10; 11; 17:8 - 18; 21; 22; 23; 30; 31; 34 - 40 .

http://docs.google.com/Doc?docid=0AcDLMmdMtyutZHdmZGs2bV85MDFmd3Y3dnFnMw&hl=en

old testament

Седем глави в Левит

Седемте глави в Левит започват с #8, и със #9 и #10 образуват първата тройка, която е описание за работата на Аарон и синовете му в щатъра. В първите 7 глави има описания на жертви които не би трябвало да са в тази книга. Тук е мястото на описание на действията на самите левити и трябва книгата да започне със подготовката им. Днес установих че забраната да се яде кръв и нечисти животни идва от Ной, а не трябва да е в Закона на Моисей. Какъв е критерия за чисто и нечисто животно е малко трудно да се каже, но мисля че чистите имат признак да символизират Словото, както и Христос, тоест описанията както в Левит и Второзаконие са само на видими белези, истинското разделение на чисто и нечисто е направено от самия Ной. Липсата му не е наш проблем, защото този критерии важи само за света ан ситите. Едва сега установих къде точно трябва да е края на Изход. Той фактически свършва със описанието за построяване на шатъра за срещане в глава 27, глави 28 и 29 на Изход са директна имитация на глави 8 и 9 в Левит. като изключение е само финалния стих в Из.29:45 и 46, това е логичния завършек на книгата Изход, да се изведе народа от Египет и да може Бог да влезе в шатъра. Като са дадени указанията за неговото построяване. От там насетне се прехвърля текста в глави 8, 9 и 10 на Левит, от тях се стига на глава 16, където се описва наближаващия първи ден на Изкуплението. След глава 16 следват предположението за чисти и нечисти животни и някакви крайно безсмислени измислици относно проказата. Следващия смислен текст, в който няма и повторения на уместни и неуместни места е в глава 23, където се дава указание за празниците, изключително важно място за календара. В следващите три глави 24, 25, 26 има смесено съдържание от реални и не стихове като логичния край е в стих 26:46, е и завършека на книгата Левит. Глава 25 е само до стих 8, след него е последния на #26 и това е края на Левит.

http://docs.google.com/Doc?docid=0AcDLMmdMtyutZHdmZGs2bV85MDFmd3Y3dnFnMw&hl=en

old testament

- - -

01 – 06 – 10

Завещанието на Моисей и наследството на Йосиф

Това е правилния начин, по който трябва да се нарече книгата Второзаконие. Реални са само главите от 6 до 11 включително. И те са думите на Моисей преди да почине през 2540АМ. Смъртта на Моисей е описана в Числа 27, където е и края на Числа. Така с петте си глави Второзаконие остава най много съкратената книга. Цели 29 глави са смесица от повторения на другите книги, предполагаеми интерпретации на НЗ и други измишльотини на самовлюбени и надменни потомци на Кайн. Това е третата книга написана от Моисей, заключителни думи изказани в самия край на прехода на пустинята. Повратен момент в историята, на избрания народ потомци на патриарсите в които заставайки срещу Йордан се очаква да навлязат в обещаната земя, но вече без никого роден в Египет, включително и самия Моисей. В тази книга Моисей предава живота си изцяло според наблюдаваното лично от него, това е събрана накратко версията от даването на Закона до последния му ден. Описани са събития в които неговата роля е била от значение за народа както и думи на благословение и предупреждение, които не са чути директно от Бога, но са послание, което той е разбрал и го предава на хората. Завещанието на Моисей е доказателство, че на земята по негово време е имало поне един човек който е разбрал какво иска Господ от хората, както този блог показва че и на нашата планета има поне един човек, който е bogoizbrania :-).

Книгата Числа е написана от последните двама израснали в Египет и преминали през Йордан, Исус Навиев и Халев. Тя трябва да се нарече Наследството на Йосиф. В нея са предадени събитията в народа, разпоредбите предадени от Моисей и друга информация за самите хора видяна от двамата от народа. Тази книга показва, че и следващото поколение, макар и да се е провалило като цяло, но от няколко стотин все пак е имало поне двама да свидетелстват, че са способни да пренесат от Египет костите на Йосиф и да ги погребат в обещаната земя заедно със своите си като достойни свидетели пренесли знанието от древността през пустинята до земята на обещанието. Това дело не е изоставено, този блог служи и за това в нашия свят.

Ето как изглежда хронологията на изхода и каноничните книги в петокнижието;

http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AsDLMmdMtyutdGNFVVJ4UWpkSVJ4NUxFS2JwZE95Z0E&hl=en#gid=0

http://docs.google.com/Doc?docid=0AcDLMmdMtyutZHdmZGs2bV85MDFmd3Y3dnFnMw&hl=en

old testament

No comments: