Tuesday, April 17, 2012

Разконспириране на два фантастични филма


Разконспириране на два фантастични филма

Тук ще разгледам два филма, който имат огромно влияние сред филмовата индустрия като събитие и се възприемат от публиката с огромно внимание. И двата филма не ми бяха интересни за гледане, но не мога да ги определя като конспирация, въпреки скрития смисъл и съмнения за пропаганда внушаваща зло.  Това са; и  2001: A Space Odyssey (1968) & E.T.: The Extra-Terrestrial (1982). И двата са разгледани подробно, спекулативно и помпозно на този сайт.
Преди време сложих „2001” в челото на най-сатанинските филми в историята. Сега е време за малко изясняване, какво се преценява като сатанинско и кога идеите могат да се преценят като безопасни и дори смешни. "2001" е всъщност точно такъв филм, той ползва средства на ню — ейджа за внушаване на идеи дори и несъзнателно, но всъщност филма е смешен. Първите 20 минути изглежда, като че ли имаме представяне на еволюцията, дори в живописен пейзаж сред камъните бе намерена форма на мъжки атрибути в едно тълкуване. Аз, когато го гледах виждах само пейзаж, трябваше да ми го посочат. Черната плоча, която се появява и маймуните поумняват от нея е обърнат екран на киносалон, предмета има пропорция 2,20:1 и при завъртане на 90' получаваме точно кино салонен екран, Първоначално маймуните се плашат, но в последствие безмозъчните животни ставайки зрители поумняват от гледането на филм, Внушение за възможностите на новите технологии, които авторите на филма ползват и искат да рекламират. Представяне на разни технически чудесии е за първи път в този филм, до тогава фантастичните филми се снимат в стари театрални зали.
Започват и различни технически "предсказания" за времето си. Качване на сателитна станция, представяне на започналото излитане в космоса и комуникациите, след това и на луната. Виждаме видео разговор, за времето си е било немислимо, но днес е ежедневие за всеки потребител. На луната черната плоча се появява пак и тя излъчва дори сигнал чуван от космонавтите, образ на ГСМ-то и други комуникации в космоса. Последното показване на екрана в хотелска стая е предсказваме вече не само за мобилност, но и за масовост на сателитната телевизия и интернета, които могат да се достигнат от всякъде в света, дори и там да няма жици, за днес това е нещо нормално и дори естествено, но за 1968 е било фантастика. Последната сцена с бебето в космоса е представяне на тяхното бебче, филма ще отлети до небето като популярност и печалби и ще е начин да се сбъднат „предсказанията”.

Все пак във филма има сатанински елемент, това е в начина на въздействие върху публиката, те се приемат като безмозъчна маса, която трябва да бъде индоктринирана с авторитарно послание на покорство и подчинение Единственият път за прокарване на технологиите. Аз не съм против техниката и развитието, просто споменавам един от страничните ефекти, насаждането на тирания и вкарването на човека в схемите на действие според определени правила
Сатанизма на филмите не е в посланието, което те отправят, а в начина на третиране на хората и в успешния метод на изпростяване на човешката личност.


Е. Т. е определено детски филм, тук Спилбърг разказва преживяване на дете намерило бездомно куче, и решило да се грижи за него. Дори и малко тревожният елемент на сатанизъм, в който извънземното чудотворно изцелява детето е образ на лекуването на кучето, вероятно блъснато или изхвърлено от кола. Във филма реалната история сменя куче с извънземно, това е правено и в междузвездни войни, където единственото безгласно извънземно Чубака и Хан Соло, е образ на неговата връзка със собственото му куче.
Сатанинската част на този филм е в теологизирането на насажданите чувства и емоции, хората са диваци, които трябва да приемат страстите на някой друг в случая да не се занимават с вярата, а да се отдадат на тиранията на медиите, киното и телевизията и техните продуценти.

No comments: