Sunday, November 2, 2008

18:26 - Три дена и три нощи

Ще повторя моята версия за хронологията на разпъването за да изясня трудностите в свързването на някой цитати в Евангелията. Предполагам написаното по долу ще съблазни много хора, за което съжалявам. Ще има постинг описващ всичко това, целта на изследването е да даде отговори на трудности на библейския текст. 14-ти Нисан ПАСХА Залавянето става в нощта, когато са във Гетсимания, във самата нощ на пасхата, тогава се заколва агнето като се разпъват краката за да изтече всичката кръв. Иесус и апостолите са приготвяли своята пасха, като през нощта са яли само хляба и пили вино, както и другите юдеи. Агнето се приготвя и яде през деня, а преди това през нощта Той бе пред Анна и Каяфа преди самата пасха, през деня бяха разправиите при Пилат и Ирод. Съдът пред първосвещеника, човека който влиза в присъствието на Светия Дух в пресветото място бе духовното разпъване. ПЪЛНОЛУНИЕ деня след пасхата Това е нулев ден заедно с новолунието в началото на месеца, не е събота. През това денонощие се извърши разпъването. Следва смъртта преди изгрева на слънцето. Това е първия ден на смъртта. 15-ти - 21-ви Нисан, 7 дена БЕЗКВАСТНИЦИ Целия първи и втори дни на третата седмица дните на безквасниците са дните на смъртта, като оживяването, не самото възкресение е преди изгрева на третия ден, така се вписва смъртта във фразата три дена и три нощи, не са три юдейски денонощия. От първия ден безквасниците се броят 50-те дена за петдесятница, две седмици от Нисан, четири от Яар и една от Сиван. Като не се смятат новолуния и пълнолуния. ДЕНЯ НА ПЪРВИТЕ ПЛОДОВЕ, деня на възкресението За живота на човек не е необходимо тяло, човек може да живее и без него ако Господ е с него. Когато Иесус умря неговото тяло бе погребано, но той бе и духовно мъртъв. Духовно оживя на третия ден, но материално с тяло на осмия ден след смъртта, бе възкресен когато свещеника поднесе снопа в Храма. Както бе осъден от юдеите на смърт, така и бе възкресен, получи тяло на тази земя за вечен живот. Деня е осмия ден след смъртта, първия от седмицата, 22-ви Нисан. Ето защо неделята, първия ден е дори по важна от съботата, петдесятницата е също в неделя. Сега започвам да изброявам трудните пасажи от Евангелията, с които трябва да се изясни календарите съвпадения. Йн.19:31 31 И понеже беше Приготвителният ден, то, за да не останат телата на кръста в съботата, (защото оная събота беше голям [ден]), юдеите помолиха Пилата да им се пребият пищялите, и да ги дигнат оттам. (John 19:31) ( παρασκευη ) "Приготвителният ден" в нашия превод е според александрийското разположение в началото на изречението, е точно този ден на пълнолунието, в който се приготвят за "голямата събота" ( ην γαρ μεγαλη ), тоест седмицата на безквасниците, за която се приготвяха. Не е голям ден, а в този "ден" поискаха да се свалят телата. За да не стоят на кръста през деня на приготовлението те са били свалени преди това през нощта. ( παρασκ* ) се среща в следните стихове; 62И на следващия ден, който бе [денят] след приготовлението [за празника], главните свещеници и фарисеите се събраха при Пилата и казаха: (Matt 27:62) 42И когато вече се свечери, то, понеже беше приготвителен ден сиреч, срещу събота, (Mark 15:42) 54И беше приготвителен ден, и съботата настъпваше. (Luke 23:54) 14Беше денят на приготовление за пасхата, около шестия час; и той казва на юдеите: Ето вашият цар! (John 19:14) 31И понеже беше Приготвителният ден, то, за да не останат телата на кръста в съботата, (защото оная събота беше голям [ден]), юдеите помолиха Пилата да им се пребият пищялите, и да ги дигнат оттам. (John 19:31) 42Там, прочее, положиха Исуса поради юдейския Приготвителен ден; защото гробът беше наблизо. (John 19:42) 10И като огладня, поиска да яде; но докато приготвяха, той дойде в изстъпление, (Acts 10:10) 8Защото, ако тръбата издадеше неопределен глас, кой би се приготвил за бой? (1Cor 14:8) 4да не би, ако дойдат с мене македонци, та ви намерят неприготвени, да се посрамим ние, да не кажа вие, в тая [наша] увереност. (2Cor 9:4) Във всеки един от тези стихове приготовлителния ден е деня на пълнолунието, нулев ден, приготвяне за седмицата на безквасниците, там където е събота, не е съботната пасха. Термините които ползвам не се ползват в Евангелието поради разрива в културата и епохата, с това аз "превеждам", термите на съвременен език, предполагам много ще са против или както мои познати ми казват "не разбирам какво пишеш". Не е нужно човек да е богоизбран за да види че "приготвителния ден" е след пасхата, това е просто очевидно. Възкресението е разбира се на първия ден на седмицата, както ни се казва в Лк.24:1 и Мр.16:9. Един от проблемните стихове за този модел е завеждането на Иесус при Пилат в Йн.18, по натам в главата и в следващата 19 глава просто не е указана почивката направена от юдеите на светлата част от деня когато са ядели те пасхалното агне. След залеза когато е свършило пасхалното денонощие, са се върнали при Пилат за си довършат разпъването, не случайно Иесус каза "сега е вашето време", през нощта, Юдеите в този период действат нощем. Йоан не цели хронология и извличане на данни от неговия запис е нередно. Мт.26:2 директно казва, че предаването ще е на пасхалния ден, след два дена. Не самото разпъване, което ще се изпълни следващия ден. Най добра е хронологията в Лука, ст.15 и 16 ясно ни казват, че са се приготвили за пасхата, но Иесус е нямало да може да я яде с тях, защото през нощта бе заловен. В Лк.24:46 има една също объркваща формулировка там не е "възкръсне от мъртвите", а възкръсне от смъртта на третия ден. Смисъла на нашия език е оживяване, а не материализиране с тяло, не е ясно какво е правил от трети до осми дни. думата трети ден се ползва общо 13 пъти, като нито веднъж няма телесна поява. Най странното споменаване е в Дн.27:19, от кораба на Павел бе хвърлена вещите в морето, думата е "скеуне" много прилича на скиния, но Деяния много щателно ще се изследват другаде. Идеята за възкръсване в тяло иронично следва идеята на фарисеите в Мт.27:63,64. Фарисеите не разбраха духовния аспект и съответно днешните коментатори са техни ученици :-). Споменаването за храма, че ще бъде въздигнат за три дена ме означава че ще бъде пуснат да работи на третия ден, след пасхата деня на първите плодове бе един от малкото дни

No comments: