Wednesday, June 24, 2009

От Самсон до Соломон

От Самсон до Соломон

Тук имаше един постинг с много пресмятания, но повечето се оказаха погрешни и за това сега щв се поместят само почти сигурните.

Хронологията на Самсон наистина се застъпва с 40-те години на робство от Сд.13 и царуването на Саул за 40г. Той обяче не е освободител на Израел, защото е нефилим, само майка му е човек и за това той действаше само на чужда тъеритория, така властта над народа от чужденците не бе отмахната, но неговите действия предизвикаха облекчение и радост за израелтяните.

Самсон живее 20г. ражда се след 2900. В 20-тата си година убива в капището на дагона 3000 души, за да укаже, 3000г. Преди това е убил с магарешка челюст 1000 мъже, които се радват, че юдеите са го хванали. А е започнал с убити 30 души заради измама с ризи. Праша и 30 „лисици“ по полето, за да подпали посевите.

Самсон бива заловен през годината, когато израилевите старейшини искат да им бъде избран цар от Самуил. Залавянето на Самсон е послужило като повод за искането за цар, хората разбраха, че Самсон е последния добър нефилим, но твърде рано помислиха, че се е провалил. По този начин Христовите ученици помислиха, че Кръстът е края, но истинския край тепърва предстои.

Днес дори си мислех, че двата стълба са всъщност конструкция подобна на кръст, която е държала покрива, който се е сгромолясал по трибуните с тези 3000.

Трети сегмент започва с 40те години подтисничество, в него успоредно са 20-те години на Самсон, но 40-те години на Саул са след робството. Самсон не освободи народа, а само облекчи положението му и при залавянето му стимулира инициатива за царско помазание. Как точно се напасват годините не мога за сега да определя, но 3990=10*13*23 явно е датата на смъртта на Саул, той бе избран законно и бе законния Израилев цар, но извърши грях оценен от Самуил като прелюбодейство. Последния сегмент е запълнен от 40-те години на Давид и 40-те години на строеж на Храма. 3040=10*16*19 до 3080=10*4*7*11

Обещаваните допълнения ще бъдат преизчислявани от числа намирани в самите текстове.

time

No comments: