Monday, January 11, 2010

Алтернативно датиране на втората епоха, Съдии

Алтернативно датиране на втората епоха, Съдии
Тук ще дам друг метод за датиране на основните събития в Съдии. Периода от раждането на Моисей до построяването на Храма (2420 - 3120 АМ), е предречен от Йосиф във видението на седемте охранени крави. Сега се сетих, че този период трябва да се раздели на по 7*100 години и така да се даде събитие на всяка от тези годишнини. Както изясних в предния пост писменното документиране на СЗ свършва със смъртта на Авесалом, което и трябва да се обозначи с дата. Изчислението на тази точна дата е едно от окткритията, с които трябва да се докаже правилността на цялата ми хронология. Датирането идва пак чрез Йосиф, както писах края на книгата Исус Навин идва със споменаването на повторното погребване на костите му изнесени от Египет. Преди това имаме окончателно завземане на земята през 2550. Следва стиха с указание за живот в мир и безопастност и едва тогава веднага след установяването на този успех идва момента на препогребението на "човека". това явно става през 2552АМ, втората година на спокоен живот в новата земя. 500 години след това събитие, числото на Светия Дух идва и смъртта на Авесалом през 3052АМ. Следващите събития по построяването на Храма се намират от НЗ. Сега ще посоча събитията в тази хронология на годишнините; 2420 - Умира Каат и се ражда Мойсей 2520 - Мойсей издига змията в Пустинята, след това няма повече язви от свръестествен тип, само наказания чрез хора. Змията е от изключително значение, спомената е в Йоан за символиката на кръста. До Йоан3 има 1600 години. 2620 - Както се вижда на таблицата тогава съдия става Ехуд 2720 - Съдия става Барак 2820 - Само тук имам проблен с конкретното датиране, годината е по времето на Тола, за когото единствен се дават някакви родословни данни. 2920 - Идваме на най интересни заклюителен етап на СЗ. Това е годината на смъртта на Самсон, но тогава и явно се ражда Самуил, ситуацията е като при Моисей. 3020 - Годината на смъртта на Самуил, но и годината на раждане на Авесалом. 3052 - Оплакването на Авесалом и документален край на СЗ. Променени са и датите на 300 години на Гадците на Йефтай, 2560 - 2860, 10 години по рано са. Вероятно споменатите периоди са продължителността на съдийство не са отрязаци от общо време, а периди на важна символика в живота на всеки от представителите на епохата и духовната жетва.
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AsDLMmdMtyutdHU2RGlaWUxzVmtkODJJWTEwT1M5ZWc&hl=en old testament, time

No comments: