Thursday, October 16, 2008

10.10 21:08 - Денят на козела-освободител

В предния пост разгледах едно от значенията на брадата. Оставянето на брада и грижата за нея показват способността на човека да приема Словото и да го разпространява, да излиза от него, същото което е приел от Бог. Това важи само за естествения земен човек, когато човек възкръсне, както в случая с Иесус, Той не бе разaпознат и една от причините бе липсата на брада, както бях описал в друг пост. Възкръсналото тяло както и ангелското нямат косми освен коса, която е много по различна, както Йоан Кръстител описва видението си за възкръсналия Иесус. В Левит 23 имаме уникален вид жертва, козела единственото животно носещо брада много подобна на човешката винаги е бил ползван за жертва за грях на обществото хора, в деня на изкуплението имаме два козела единия бива заколен за да се принесе кръвта му пред най святото място за хората, както е описано и в Евреи. Другия бива изведен в пустинята, като понася греховете на обществото в необитаема земя. Смисъла на тази по особена жертва е следния. Вкарването на кръвта на първия козел в Пресветото Място, е единствен път е за да се представи носителя на духовните грехове, кръвта на хората. Греховете извършени в духовния свят се понасят от тази кръв към Пресветото Място, от където се поемат за да се върнат от там където са дошли, какво става с тях не знаем. Аналогична е съдбата на козела на "очищението" той понася "земните" грехове към пуста земя, където те се връщат в земята. Това разделение както и обяснението на жертвата на Иесус като завършек на Законните процедури дадени на Моисей и Аарон също се намират в посланието към Евреите. Сега няма да го разглеждам, там главен герой е Иесус, а тук ще разгледам козела освободител. Редовното заколване на козли е описано и на други места, тази жертва веднъж годишно посочва, че редовните жертви за грях ще се ограничат до една жертва за всички и за всякога. На същия ден се споменава и заколване на теле, което е за левитите, предполагам те са предварително осветени и нямат греховете на обществото, за да съучастват с козела. Вола символизира работата в древността, левитите бяха воловете на Закона. Принася се и овен за всеизгаряне, горял се е цял, предполагам тази жертва е символ на участието на Светия Дух в освещаването на живота идващ от духовния свят. Овцата символизира това, чисто и беззащитно животно на земята силно зависимо от човека, но служещо му най вече с вълната си, (говоря за древността), руното е символ на духа окръжаващ живота. Подробни описания за деня на Изкуплението има в Лв.16, Лв.23, Чс.29 и във връзка с юбилейната година в Лв.25. Предполагам, че "прогласяването" на благоприятната година от Иесус в Назарет се отнесе за този празник, юдеите за това искаха да го убият, Иесус заяви че изпълнява функцията на левитите. Идеята за разделяне на греховете на земни и небесни е новост и за мен, ще се разглежда в бъдеще, може би за това е разделен декалога на две, както в друг пост указвах, първите пет са срещу Бог и небето, другите срещу хората и земята. Допълнение, поради немърливост в преден пост споменах че не се знае от какво са се правели тръбите за свикване на събранието, сега от Чс.10 видях че става на въпрос за сребро.

No comments: