Thursday, April 16, 2009

Катастрофизъм

Идеята за край на света е много разпространена, а катастрофизма днес е толкова популярен, че киното и литературата вероятно биха замряли и изчезнали без някой блогбастер с космически катастрофи. Този пост обаче няма да е поредното "край на света - отивайте в ада" изявление. Дори напротив за нетърпеливите ще обявя, че края на света няма да е с катастрофа и дори няма да има наказание от Господ за хората, не че не заслужават или Господ го мързи. Просто това днес е работа на друг, Бог няма да изпепели или наводни земята, няма да падат астероиди и подобни ужасии, дори и цунамито от 2004 беше само за заблуда. Просто Господ ще се върне като цар на света и ще има 1000-годишно царство дори и за грешниците. Е земното царство няма да е безкрайно, дори и то ще свърши, щом е на земята няма начин. Но поне със сигурност мога да пророкувам, никакви космически катастрофизми повече, защото космически катастрофи имаше и то цели 4 или 5. За сметка на това ще има и доста човешки катастрофи, едва ли е нужно да се учудваме като гледаме наоколо. За това явно желанието на агностици и атеисти не вярващи в Бог, който ще накаже грешниците явно са правилни, има друг, който ще накаже хората, има кой да се заеме с това, но няма да е Иесус. Космическия катастрофизъм на Библията има всички признаци на земните дела, като основното е начало и край. Всички езически религии и атеистични философии се опитват да прикрията тези два определящи параметъра. Библията за разлика от тях е много по конкретна и детайлна в подробностите за начало и край. За това в Лука 17 виждаме Иесус да обяснява за края на Юдейския свят с помоща както на началото така и за края. Започването и създаването на нещо на земята донася на света и неговия край. Първото огнено и космическо явление бе в Содом и Гомора и другите градове на около. Това е важен символизъм за една от началните фази на правенето на вино. В древността са слагали няколко въглена в делавата за да се дезинфекцира глинения съд. След това е имало и друго съответствие на днешното "суфатициране на виното", когато подобно на древността, когато пак са слагали нагорешени въглени да спрат всякаква ферментация. Така в Библията е описано един огнен "ад", този на Лот и втория когато се завладяваше земята по времето на Иесус Навин, тогава "виното" явно е било пресипвано в друга делва, не е стояло в тази в която е ферментирало. Явно е имало и друго огнено явление, когато самото лозе се е изкоренявало и се е засаждали пръчките на новите лози на всеки 14-15 години. Които за Израел са съответствали на 14 поколения, както е описано в родословието на Матея. Това родословие пропуска 14 поколения поради явно символични причини, но доста добре споменава за "вавилонския плен". Това не е никакъв плен, а е имало последно огнено събитие което е съответствало изгарянето на събраните стари лози от лозето. Водния кактаклизъм е започнал с потопа, стиха в Бт.9 обещава не че няма да има нов потоп, а че няма да има смърт при него. След потопа Ной засади лозе върху добре полятата земя, както е редно да се прави и пи от първото вино. Ной се опи, но не си свали бельото, а махна дрехата, която му придаваше позиция. Защото Ной бе първия опитал от символа на изкуплението. Така края на започването на потопа бе около 100 г. след Христос, когато Йоан явно трябваше да засади новото лозе което да даде виното на Изкуплението на следващия свят. Деленето на времето и катаклизмите се разпредля по следния начин, до потопа бе първата епоха, когато имаше поливане на лозето. След потопа започва втората епоха, която приключи с изкореняване на лозето на Ной, наричана "вавилонски плен". Огнените катаклизми бяха символи на виното, не на лозето. Идването на Иесус бе малко преди средата на третата епоха, Той и възкръстна преди началото на третия ден, в края на нощта. Тогава имае и втори потоп образувал днешните океани, така вече на земята не може да има лозе, то е в духовния свят. Съвсем скоро може да очакваме оттеглянето на океаните за да започне 1000 г. царство. Така след около максимум 400 г. ще имаме край на третата епоха и навършване на 5000 г. от сътворението. Така на петия ден, дена на създаване на животните вероятно Христис ще дойде на земята като представител на живота. Това ще е четвъртата епоха при която за сега не знам как точно ще се напаснат 1000 г със около 1666 г. съответстващи на една цяла епоха.

No comments: